Volvo PV544 je kompaktní vůz vyráběný švédskou (dnes už vlastně čínskou) automobilkou v letech 1958 až 1966. Pod kapotou byla šestnáctistovka nebo osmnáctistovka a poháněla zadní kola. Švédský úpravce Victor Jonsson se ale rozhodl dokázat, že vůz snese i něco „trochu většího“.
To „něco“ je dvanáctiválec o objemu 38,8 litru, který původně sloužil v armádním speciálu Brobandvagn 971 pro stavbu mostů a při obojživelných operacích. Naftový dvanáctiválec, jehož design vychází z motoru pro tank T-55, má výkon 390 kW (530 k) a točivý moment šílených 2300 Nm. Celá stavba je teprve na začátku a stroj ještě čeká na kompletaci karoserie.
Doporučujeme: Galerie: SEMA 2017 opět přinesla řadu svérázných tuningových kreací
Jak uvádí web The Drive, konstruktér Jonsson vytvořil vlastní planetovou převodovku, která sníží točivý moment motoru a zvýší výstupní otáčky. Následně připojil automat ZF, který původně sloužil v BMW 525tds. Zadní tuhá náprava pak pochází z pick-upu od GM. Celý proces stavby tohoto 6,5 metru dlouhého monstra můžete sledovat na stránkách Garaget.org. Také si můžete pustit video z prvního nastartování: