Dříve v autobazaru výjimka, po čtvrtstoletí běžná věc: nabídka zánovních vozů skokově vzrostla

23.02.2017
5 nových názorů
Autor: Redakce

Zatímco ještě v roce 1997 byly zánovní vozy v nabídce českých autobazarů naprostou raritou, letos už je každé sedmé vozidlo prodané v síti AAA AUTO mladší osmi měsíců. Zákazníci již také na vozidla v této kategorii kladou prakticky úplně stejné požadavky jako na vozy přímo z výroby. I to je jedním z trendů, které za poslední čtvrtstoletí měnily tvář obchodu s vozidly z druhé ruky. Vyplývá to ze statistik největšího českého prodejce AAA AUTO, který letos slaví 25 let své existence na českém trhu.

Podrobné statistiky vedeme od roku 1997. Tehdy segment zánovních vozů, který od roku 2012 reprezentuje naše značka Mototechna, tvořil jen zhruba jedno procento našeho odbytu a v segmentu Mototechna Premium jsme dokonce neprodali vůz ani jeden. Letos se Mototechna s vozy ve stáří osmi měsíců až pěti let a maximálního nájezdu do 40 tisíc kilometrů podílí na celkovém počtu prodaných aut v AAA AUTO 14 procenty a nejzajímavější segment zánovních prémiových vozů s hodnotou nad 800 tisíc Kč už tvoří téměř jedno procento ze všech prodejů,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Zákazníci, kteří hledají standardní ojetý vůz, mají na jeho výbavu zpravidla skromnější požadavky. Ale v případě zánovních vozů, o které je každoročně větší zájem, se tento rozdíl zcela stírá. Na ně mají zákazníci úplně stejné nároky jako na poslední novinky na trhu, chtějí to nejlepší a nejnovější,“ dodala Topolová.

AAA AUTO na nový trend už loni zareagovala například zavedením v České republice unikátního způsobu financování v podobě úvěru s garantovanou odkupní cenou automobilu Bumerang. Zájemci jej využívají k financování zánovních vozů s rokem výroby 2015 a 2016 na dva až tři roky s volitelnou akontací. Je potom na nich, zda v okamžiku splacení úvěru zvolí jednorázovou úhradu poslední navýšené splátky, odkoupení vozu za garantovanou odkupní cenu s možností výměny za novější vůz, nebo profinancování poslední splátky dalším úvěrem. „K nejatraktivnějším nabídkám patří například VW Passat s měsíční splátkou 5300 Kč při akontaci 40 % a dobou splácení 24 měsíců nebo Škoda Rapid s měsíční splátkou 5800 Kč při nulové akontaci a dobou splácení 36 měsíců,“ uvedla Karolína Topolová.

Další změnou je, že si dnes zákazníci zánovní vozy vybírají rovnou on-line na internetu a až po domluvení schůzky si jdou vůz vyzkoušet na konkrétní pobočku. Pokud jde o výkup zánovních vozidel, AAA AUTO do jisté míry těží z nabídky svého mobilního výkupu, což je rovněž velmi moderní a v České republice stále ještě velmi málo rozšířený způsob. „A nejen v České republice. Těší mě, že v této oblasti hrajeme prim ve všech zemích, v nichž působíme,“ uzavřela Karolína Topolová. Dalšími zdroji jsou i nákupy aut vrácených z leasingů od finančních institucí, či předváděcích nebo referenčních vozů.

Petr Říha (neregistrovaný)
Taky by se mi líbilo, kdyby koupě auta nebyla na celý den.. Ale pořád lepší jak drátem do oka. Já osobně bych si už ani nové auto nekupoval, nejlepší je najít si něco v dobrým stavu a co nejnovější...a samozřejmě záleží i na značce, to je jasný
Roškanin Aleš (neregistrovaný)
Tak ono je hlavně dneska už na výběr žejo...Když bazary u nás v devadesátých letech začínaly, tak málokoho napadlo prodat auto do bazaru, nebo si ho tam jet koupit..V dnešní době mobilních aplikací už je možné opravdu všechno..Snad to do budoucna i urychlí výběr a nákup
Vilém (neregistrovaný)
Tak určitě doba jde kupředu a mladí už přemýšlí jinak než my, jak píše Jarda "stará škola".
Jaromír Abrman (neregistrovaný)
Já jsem asi stará škola, že mám z mobilního výkupu respekt, ale koupit auto v bazaru je dneska naprosto normální věc. Co jiného taky, čekat na novotinu, kterou mi pak někdo ojede klíčem? Auto je spotřební zboží a né mazlik!
Lukáš Hnízdil (neregistrovaný)
Jsem majitelem zánovního vozu, který jsem koupil přímo v áčkách. Zamluvil jsem si ho přez ten jejich mobilní výkup jak se píše zde v článku, což je za mě jako za vytíženého podnikatele velké plus jen tak dál.
  • Našli jste v článku chybu?