Bugatti otevřelo trezor s utajovanými koncepty. Nejdražší model měl stát 450 milionů

1 nový názor
  • Jedním z utajovaných konceptů je nástupce legendárního modelu Type 57 Atlantic

  • Osmiválcové kupé mělo z části využívat techniku elektromobilu Porsche Taycan

  • Některé koncepční myšlenky jsou dnes patrné na modelech Chiron a Divo

Modelové portfolio automobilky Bugatti vždy bylo předmětem spekulací, domněnek a přání. Od doby představení Veyronu se netrpělivě očekává, zda francouzská značka rozšíří modelovou řadu o jeden či dva další modely. Několikrát to už vypadalo nadějně, ale vždy z toho sešlo, což ostatně dokazuje například koncept Galibier z roku 2009.

U Bugatti však vznikly také další studie zamýšlených automobilů. Ty však na rozdíl od Galibieru až doteď zůstávaly pečlivě uzamčeny pod zámkem. Nyní vedení konečně uvolnilo embargo a do světa vypustilo sérii fotografií tří úchvatných koncepčních automobilů.

Základem speedsteru Bugatti Veyron Barchetta z roku 2008 se stalo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Bugatti W16 Coupe „Rembrandt“ se mělo stát vrcholem nabídky s cenovkou přesahující 450 milionů korun

Prvním je koncept červeného speedsteru Bugatti Veyron Barchetta z roku 2008, který navrhl Achim Anscheidt a jehož základem se stalo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Některé designové finesy, jako například tvar předních světlometů, automobilka použila u limitované edice Chironu s názvem Bugatti Divo. Barchetta se do výroby nedostala nejspíše kvůli hospodářské recesi v roce 2008 a také proto, že nejužší vedení Bugatti toho času nechtělo následovat stejný byznys model jako sesterské Lamborghini.

Druhou utajovanou studií je moderní interpretace legendárního modelu Type 57 Atlantic z roku 1936, kterou si Bugatti přichystalo na přehlídku Pebble Beach v roce 2015. Bugatti Atlantic Concept mělo být dokonce třetím modelem v nabídce, přičemž pohon měl zajišťovat dvakrát přeplňovaný motor V8. Vývoj tohoto kupé zabral 18 měsíců a vývojáři u něj z čísti použili techniku elektromobilu Porsche Taycan. Měl vzniknout ve dvou karosářských provedení – Coupé a Roadster.

Majitel Bugatti Veyron znovu připomněl, jak absurdně drahá je údržba takového vozu. Chiron ale „zlevnil“
Přečtěte si také:

Majitel Bugatti Veyron znovu připomněl, jak absurdně drahá je údržba takového vozu. Chiron ale „zlevnil“

Posledním konceptem, který jsme doposud neměli příležitost spatřit, je Bugatti W16 Coupe „Rembrandt“. Luxusní GT se stejným motorem W16, pouze umístěným vpředu, se mělo stát vrcholem nabídky Bugatti s cenovkou přesahující 450 milionů korun.

Více fotografií všech tří konceptů si můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Přemysl (neregistrovaný)
Je to každého osobní názor či vkus, ale dle mého mínění, konečně Bugatka co vypadá skvěle. Chiron a podobní připomínají spíš nějakého zavalitého brouka(hmyz ne auto). Tohle je elegance sama. Bravis..
  • Našli jste v článku chybu?