BMW představilo novou M8. Nabídne až 625 koní a možnost nastavit odezvu brzdového pedálu

přidejte názor
  • BMW odhalilo novou M8 ve verzích Coupé, Cabrio, Competition Coupé a Competition Cabrio 

  • Základní varianta nabízí výkon rovných 600 koní, Competition má ještě o 25 koní více 

  • Standardem je pohon všech kol, který se umí změnit na zadokolku 

  • Na trh bude ostrá verze řady 8 uvedena v září

BMW odhalilo ostrou verzi řady 8. Nová M8 dorazila hned ve čtyřech různých variantách, když automobilka představila M8 jak v kombinaci s karoserií kupé, tak jako kabriolet a navíc přidala ještě dále přiostřené provedení Competition. Pokud máte zájem, dočkáte se už brzy. Na trh bude BMW M8 uvedeno už letos v září.

Mnichovská automobilka opět vsadila na osvědčenou techniku zahrnující dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, osmistupňovou automatickou převodovkou M Steptronic, zadní aktivní diferenciál a pohon všech kol xDrive, který nabízí řidiči volbu mezi režimy 4WD, 4WD Sport a v případě vypnuté stabilizace je k dispozici také režim 2WD, přesně jako to známe od M5. Základní M8 disponuje parametry 441 kW (600 k) a 750 Nm, M8 Competition má stejný vrchol točivého momentu a výkon zvýšený na 460 kW (625 k).

Videodojmy: BMW M850i xDrive Coupe
Přečtěte si také:

Videodojmy: BMW M850i xDrive Coupe

V praxi to znamená schopnost kupé zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,3 s, respektive za 3,2 s u provedení Competition. Kabriolet je o desetinu sekundy pomalejší. Za pozornost stojí také hodnota pro zrychlení z nuly na 200 km/h, což je disciplína, kterou nejrychlejší provedení M8 (Competition Coupé) zvládne za 10,6 s. Standardem je pak omezovač nastavený na 250 km/h, za příplatek může být posunut na 305 km/h.

BMW slibuje také řádně upravený podvozek vybavený adaptivními tlumiči, dále vyztuženou karoserií a v případě Competition také upraveným uložením motoru. Stejně jako třeba u Videodojmy: BMW M850i xDrive Coupe">M5 může řidič nastavovat všechno možné od zmíněného pohonu všech kol po chování převodovky.

Test BMW M5: Neuvěřitelný expres, který nemá chybu
Přečtěte si také:

Test BMW M5: Neuvěřitelný expres, který nemá chybu

Novinkou je možnost tímto způsobem upravit i odezvu brzdového pedálu. K dispozici jsou nastavení Comfort a Sport. Toto je možné díky tomu, že brzdy nově pracují s elektrickým posilovačem. Jinak brzdy samotné využívají vrtané kotouče o velikosti 395 mm vpředu a 380 mm vzadu. Zájemci budou moci sáhnout také po karbon-keramických brzdách. Přední kotouče pak narostou dokonce na 400 mm.

Světovou premiéru nové M8 naplánovalo BMW na konec června, na trh vstoupí tahle mnichovská raketa v září.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?