Německá automobilka BMW slaví. Letos se jí poprvé podařilo za jeden kalendářní rok prodat více než 100 000 aut s nějakou formou elektrického pohonu, ať už tedy čistý elektromobil, hybrid nebo plug-in hybrid. Na oslavu rozsvítili v Mnichově legendární „čtyřválcovou“ administrativní budovu BMW tak, aby vypadala jako baterie.
BMW má bohaté portfolio hybridních modelů, elektromobily prodává zatím dva a to modely i3 a i8. V současné době se může BMW pochlubit dokonce 10% světovým podílem na trhu elektrifikovaných aut, což je jistě také důvod k oslavě. Přesto se nelze ubránit pocitu, že takovému růstu pomáhají hlavně dotace a daňové úlevy.
Doporučujeme: BMW 330e vs. Lexus IS 300h – Když hybridy sportují
V mnoha zemích se daně z pořízení či provozu vozidla určují podle tabulkové spotřeby paliva, respektive souvisejících emisí CO2. Z logiky věci tak mají hybridy výhodu, protože k homologačním zkouškám nastupují s nabitou baterií a v měřícím cyklu vykážou velmi nízkou spotřebu. Po přičtení všech poplatků a daní z registrace tak v některých zemích vychází ceníkově dražší hybrid dokonce jako nejlevnější model z nabídky.
Elektromobily se pak těší štědrým dotacím či úlevám. V některých případech dosahují pobídky na koupi elektromobilu v přepočtu několika set tisíc korun. To se pak ten elektromobilní byznys dělá o poznání lépe…
Na českém trhu, kde zákazník zatím takto velkoryse motivován k pořízení elektrifikovaného vozu není, mají hybridy za prvních 11 měsíců letošního roku tržní podíl 1,03 %, elektromobily 0,11 %. BMW u nás letos zatím zaregistrovalo 117 hybridních a 98 elektrických aut.