Vznětový čtyřválec 2,0 l s označením B47 se objevil pod kapotou vozů BMW v roce 2014 (debutoval v modelu BMW X3) a nyní přišel čas na jeho první velkou modernizaci, která změní označení na B47TÜ1. Základní verze 18d a 20d totiž dostanou nově druhé turbodmychadlo, uvádí BMW Blog.
Cílem není zvyšovat výkony, nýbrž snížit spotřebu paliva a také emise. Motor B47TÜ1 vyhoví emisní normě Euro 6c a bude připraven na přísnější měření spotřeby a emisí dle norem WLTP a RDE. Jen připomínáme, že norma označená souhrnně WLTP klade větší důraz na akceleraci, jízdu vyšší rychlostí a reálnější používání vozu. Norma RDE ukládá povinnost zjišťovat skutečné složení emisí v reálném provozu pomocí zařízení umístěného na výfuk.
Doporučujeme: Ojeté diesely mohou vyjít draho. Benziňák s vyšší spotřebou je ve výsledku levnější
Největším rozdílem oproti minulé verzi naftového čtyřválce BMW je změna přeplňovací soustavy. Motor dostane malé turbo s proměnnou geometrií lopatek pro záběr v nízkých otáčkách a druhé větší turbo s pevnou geometrií pro vyšší otáčky. Výkony se patrně měnit nebudou, ovšem na oficiální potvrzení si musíme počkat. Spotřeba by měla klesnout asi o pět procent.
Motor se neobejde bez systému AdBlue, samozřejmě zůstávají filtry pevných částic. Nové jsou vstřikovače, které mají dávkovat palivo pod větším tlakem a změnil se tvar pístů i spalovací komory. Podobných modifikací se dočká i tříválec B37 1,5 l a rovněž silnější provedení čtyřválce ve verzích 25d, které už má dvě turba od počátku.