Nové komponenty z programu Audi Sport performance parts propůjčí sportovním vozům Audi R8 (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,3 – 11,4*; kombinované emise CO2 v g/km: 287 – 272*) a Audi TT ještě vyšší úroveň dynamiky. Tyto vozy tak mohou být ještě markantnější, sportovnější a rychlejší. Sortiment sportovního příslušenství bude uveden na trh koncem léta 2017 a zahrnuje velký počet komponentů.
„Programem Audi Sport performance parts vstupujeme do nové obchodní oblasti,“ říká Stephan Winkelmann, ředitel společnosti Audi Sport GmbH. „Do všech komponentů, které nabízíme, jsme vložili naše bohaté, mnohaleté zkušenosti s konstrukcí sportovních vozů. Kromě toho jsme využili rovněž naše know-how z motoristického sportu, který zůstává nejlepším místem k testování pro sériovou výrobu.“
Nabídka sportovního příslušenství bude při zahájení prodeje koncem léta 2017 v Německu a na dalších trzích zpočátku omezena výhradně na aktuální modely Audi R8 a Audi TT (TT, TTS [kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,5 – 6,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 173 – 155] a TT RS [kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,5 – 8,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 187*]). Další modely budou následovat postupně. Audi Sport performance parts pokrývají zatím čtyři oblasti: podvozek, výfukovou soustavu, exteriér a interiér.
V oblasti podvozku zahrnuje nabídka sportovní brzdové obložení, které je ještě výkonnější a odolnější než sériově dodávané brzdové obložení. Brzdové obložení je nabízeno pro ocelové brzdové kotouče a na přání dodávané keramické brzdové kotouče. Jejich upevňovací prvky jsou lakovány zářivě červeným odstínem a u modelu Audi R8 jsou vyrobeny z extrémně lehkého titanu. Audi R8 je díky tomu celkem o jeden kilogram lehčí.
Pro Audi TT RS jsou k dispozici ocelové kotouče upevněné větším počtem šroubů. Kromě toho jsou pro Audi TT, TTS a TT RS nabízeny různé sady pro chlazení brzd, které pomáhají kompaktnímu sportovnímu vozu k ještě lepším brzdným výkonům.
Pro modely Audi TT a obě varianty Audi R8 jsou k dispozici seřiditelné podvozky se dvěma nebo třemi nastavitelnými variantami tuhosti odpružení a tlumení. Z motoristického sportu jsou přímo odvozena také kompletně frézovaná, černá 20“ kola, nabízená rovněž pro všechny modely R8 a TT. Tato kola ušetří až 7,2 kilogramu hmotnosti u modelu Audi TT, resp. až 8 kilogramů u modelu Audi R8. Příslušné sportovní pneumatiky mají rozměry 245/30 R 20 (R8, vpředu) a 305/30 R 20 (R8, vzadu), pro model Audi TT platí rozměr 255/30 R 20 pro obě nápravy. Pro TT Coupé s pohonem quattro zahrnuje nabídka příslušenství výztuhu příčného nosníku na zadní nápravě, která zvyšuje tuhost a příspívá k ještě větší preciznosti ovládání. Majitelé vozů Audi TT RS si mohou kromě toho nechat dodatečně zvýšit nejvyšší rychlost na 280 km/h.
Speciálně pro Audi TTS a Audi TT RS koncipoval výrobce speciálních výfukových soustav, Akrapovic d.d., extrémně lehký koncový tlumič výfuku z titanu včetně koncovek, který přispívá k emocionálně zabarvenému zvuku.
Zřejmě nejnápadnějšími prvky v sortimentu Audi Sport performance parts jsou aerodynamické sady, který byly vyvinuty v aerodynamickém tunelu Audi. Pro modely Audi R8 a Audi TT jsou určeny nepřehlédnutelné doplňky pro otvory pro přívod vzduchu vpředu, boční prahy a difuzor. Tyto prvky navíc výrazně zvyšují přítlak. Jeho hodnota při rychlosti 330 km/h u Audi R8 odpovídá hmotnosti 250 kg, což je o 100 kg více než dosud. Ještě výraznější jsou přínosy při 150 km/h – při této rychlosti jízdy se přítlak díky aerodynamické sadě zdvojnásobuje na ekvivalent hmotnosti 52 kg. Navíc jsou k dispozici také spoiler a drobné aerodynamické plochy pro příď a velký, pevný zadní spoiler. Pro Audi TT byla kromě toho vyvinuta kapota motoru s velkým ventilačním otvorem. Veškeré díly pro Audi R8 jsou vyrobeny z kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny, pro Audi TT nalézají uplatnění kromě uhlíkového kompozitu také plastové materiály. Všechny díly jsou opatřeny logem Audi Sport.
Nabídku završují atraktivní díly pro interiér. Jak pro Audi R8, tak i pro Audi TT lze objednat sportovně tvarovaný volant s multifunkčními ovládacími prvky plus, jehož věnec, obšitý Alcantarou, nese červené označení polohy 12 hodin. Pro modely se sedmistupňovou převodovkou S tronic jsou na výběr páčky pro manuální řazení z uhlíkového kompozitu. Speciálně pro TT vyvinula společnost Audi Sport křížové bezpečnostní výztuhy – rovněž z uhlíkového kompozitu – které nahrazují zadní sedadla, snižují hmotnost o 20 kilogramů a zvyšují torzní tuhost. Zejména v rychlých zatáčkách zlepšují ovladatelnost vozidla.