Audi RS 3 je bezesporu zajímavé auto. Už starší provedení s výkonem 270 kW (367 koní) bylo dost rychlé, ale současná verze posílená na rovných 400 koní (294 kW) disponuje skoro až neuvěřitelnou dynamikou. Přesvědčit jsme se o tom mohli nedávno, kdy k nám tenhle model zavítal na krátký redakční test. Měření dynamiky bylo v tomto případě hotovou povinností. Naměřená čísla nás opravdu překvapila. Než se tedy vrhneme na klasický test, pojďme se podívat na dynamiku samostatně.
Doporučujeme: Paříž 2016 — Audi představuje novou RS 3. Civilní verze je rychlejší než ta závodní
Automobilka říká, že model RS 3 zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 s. Nezáleží na tom, zda se bavíme o verzi hatchback, nebo sedan. Údaje jsou shodné. To v překladu znamená zlepšení o 0,2 s, neboť předchozí provedení oficiálně potřebovalo 4,3 s. Nejvyšší rychlost se ale nezměnila. V základu má model RS 3 omezovač nastavený na 250 km/h.
Starší variantu jsme před lety testovali v provedení Sportback. S dvojicí osob na palubě jsme jí naměřili v průměru 4,46 s. To je slušný výsledek. Současná RS 3 k nám pro změnu přijela s karoserií sedan a její naměřený průměr je o poznání zajímavější. Opět i s dvojicí dobře rostlých osob (těžších než dříve) zvládl vůz akceleraci z nuly na 100 km/h v průměru dvou nejlepších pokusů za 3,87 s. To dělá z tohoto malého sedanu jedeno z nejrychlejších aut, jaké jsme kdy měřili. Moment, vždyť to je přece docela běžný model spadající do nižší střední třídy!
Doporučujeme: Líbil by se vám malý sedan nebo hatchback, který jezdí 300 km/h? ABT takový vůz nabízí
Srovnání se starším Sportbackem si můžete prohlédnout v přiloženém grafu. Berte ho trochu s rezervou, protože RS 3 Sportback jsme neměřili na stejném místě jako aktuální RS 3. Přesto je z grafu velmi dobře patrné, jak moc novinka zrychlila:
Za pozornost stojí rovněž porovnání s jiným modely. Naměřený čas pod 3,9 s při sprintu z nuly na 100 km/h řadí současné Audi RS 3 do vskutku vybrané společnosti. Níže najdete porovnání naměřených časů s některými dříve testovanými modely. Objevují se tam jména typu Audi R8 V10 Plus, Audi RS 5, Jaguar F-Type SVR, Mercedes-AMG C 63 S nebo Porsche 911 4 GTS. Grafické porovnání následuje pod článkem.
0-50 km/h (s) | 0-100 km/h (s) | 0-200 km/h (s) | |
---|---|---|---|
Audi RS 3 | 1,55 | 3,87 | 14,15 |
Audi R8 V10 Plus | 1,37 | 3,16 | 10,2 |
Audi RS 5 | 1,55 | 4,11 | 15,53 |
BMW M760Li | 1,82 | 4,03 | 12,73 |
Jaguar F-Type SVR | 1,57 | 3,76 | 12,34 |
Mercedes-AMG C 63 S | 1,95 | 4,29 | 13,62 |
Porsche 718 Boxster S | 1,64 | 4,23 | 15,09 |
Porsche 911 4 GTS | 1,47 | 3,63 | 12,71 |
Na některé modely pětiválcový sedan sice nestačí, ale třeba odstup oproti R8 V10 Plus zhruba 0,7 s při sprintu na 100 km/h rozhodně není žádná ostuda. Stejně jako ztráta tří desetin na Porsche 911 4 GTS. Zábavné je na tomto porovnání především to, že RS 3 představuje v řadě RS základní model a stojí přibližně 1,5 milionu. R8 je samozřejmě úplně jinde, stejně jako všechny modely z přiložené tabulky. Audi RS 3 vám dá dynamiku téměř na úrovni supersportů v podstatě za hubičku. Rychlejší auto za tyto peníze budete shánět jen hodně těžko.