Anketa Best Cars 2018 zná své vítěze. Zde je jejich kompletní přehled

přidejte názor
Autor: Redakce

Unikátní čtenářská anketa probíhala již druhým rokem výhradně elektronickou formou. Zatímco loni jsme kvůli přechodu na webový formulář část hlasujících ztratili, letos můžeme slavit: meziroční nárůst zájmu o více než polovinu znamená, že doba digitální opravdu přišla a že papírové kupony už dnes nejsou nutnou podmínkou pro uspořádání velké čtenářské ankety. Děkujeme tak všem čtenářům za účast, která byla mimochodem jedna z nejvyšších v historii ankety.

Za připomenutí stojí, že anketa Best Cars hodnotí všechna auta na trhu a hlasující se vyjadřují nejen k samotným automobilům, ale formou dotazníku i k tomu, jak na ně působí jednotlivé značky. A jak tedy rozhodla početná čtenářská porota? Podobně jako vloni ovládla hlavní kategorii domácí automobilka Škoda, překvapením však je ústup Mercedesu ze slávy (loni dvě první místa, letos ani jedno) a nástup koncernového dua Volkswagen/Porsche, které si rovnoměrně rozdělilo další čtveřici trofejí. Překvapením je až čtvrté místo Abarthu v minivozech, tedy segmentu, kde v posledních letech obsadil první příčku vždy s poměrně výrazným náskokem.

Hlavní kategorie jsou doplněny o takzvanou Volbu B, ve které soutěží už pouze ty modely, které se v dané kategorii dokázaly vejít pod poměrně striktní cenový strop. U novinek to někdy (kvůli chybějícím ceníkům) může být problém, ale musíme být přísní: když cenu v době vyhlášení soutěže nemáme, nemůžeme daný vůz ve volbě B nechat soutěžit. Také Volbu B opanovala automobilka Škoda, když s pěti tituly dokonce ještě zlepšila loňský výsledek. Gratulace míří k Mazdě, která bere dva tituly: vedle tradiční hvězdy mezi kabriolety a roadstery MX-5 zvítězilo i SUV CX-3.

Zvláštní cenu udělujeme každý rok za technickou inovaci, toto ocenění ale pochází nikoli od čtenářů, nýbrž od šéfredaktorů časopisů ze všech zemí, které se ankety účastní. Letos tuto cenu získal hardware od společnosti nVidia, počítač Drive PX Pegasus, schopný díky svému obřímu výpočetnímu výkonu bezpečně vést po silnici zcela autonomní vozidlo. Jde o program schopný vypočítat 320 bilionů operací za sekundu, což je ve srovnání s minulou generací více než desetinásobné zlepšení. Čas aut bez volantů se rychle blíží, čekáme už jen na legislativu a částečně i úpravu infrastruktury.

Volba A

Miniauta

  1. Škoda Citigo 14,6
  2. Toyota Aygo 10,9
  3. Ford Ka+ 10,1
  4. Abarth 595/695 9,5
  5. Fiat 500 6,5

Malá auta

  1. Volkswagen Polo 17,8
  2. Škoda Fabia 11,7
  3. BMW i3 6,3
  4. Mini 5,8
  5. Toyota Yaris 4,7

Nižší Střední Třída

  1. Škoda Octavia 17,9
  2. Honda Civic 5,4
  3. Volkswagen Golf 5,0
  4. Subaru WRX STI 4,8
  5. Mercedes CLA 4,7

Střední Třída

  1. Škoda Superb 16,9
  2. Mazda 6 7,5
  3. Audi A5 Sportback 5,4
  4. Alfa Romeo Giulia 5,3
  5. Opel Insignia 5,1

Vyšší Střední Třída

  1. BMW řady 5 13,4
  2. Volvo S90/V90 13,0
  3. Mercedes-Benz třídy E 8,2
  4. Volkswagen Arteon 7,5
  5. Kia Stinger 7,1

Luxusní Auta

  1. Porsche Panamera 11,3
  2. BMW řady 7 9,4
  3. Audi A8 9,2
  4. Tesla Model S 7,2
  5. Aston Martin Rapide S 6,9

Sportovní Auta

  1. Porsche 911 10,7
  2. Ford Mustang 7,8
  3. Bugatti Chiron 7,4
  4. Ferrari 812 Superfast 5,0
  5. Mercedes-AMG GT 4,5

Kabriolety

  1. Ferrari Portofino 6,0
    2.−3.   Ford Mustang Convertible 5,1
    2.−3.   Mazda MX-5/RF 5,1
  1. Mercedes-Benz třídy S Kabrio 4,1
  2. Porsche 911 Cabriolet/Targa 4,0

Malá Terénní Auta

  1. Škoda Karoq 22,3
  2. Range Rover Evoque 5,3
  3. Dacia Duster 4,0
  4. Volkswagen Tiguan 3,8
  5. Mazda CX-5 3,3

Terénní Auta

  1. Škoda Kodiaq 10,8
  2. Volvo XC90 7,4
  3. Range Rover Velar 6,1
  4. Mercedes třídy G 5,3
  5. Volvo XC60 4,3

MPV

  1. Volkswagen Multivan 17,4
  2. Mercedes třídy V 14,0
  3. Volkswagen Touran 8,6
  4. Ford S-Max 6,6
  5. Renault Espace 4,0

Volba B

Miniauta

  1. Škoda Citigo 28,9
  2. Volkswagen Up! 14,7
  3. Kia Picanto 12,1
  4. Fiat Panda 10,3
  5. Renault Twingo 8,6

Malá Auta

  1. Škoda Fabia 42,5
  2. Citroën C3 17,9
  3. Opel Corsa 7,5
  4. Renault Clio 6,8
  5. Dacia Sandero 5,8

Nižší Střední Třída

  1. Škoda Rapid 18,6
  2. Opel Astra 13,3
  3. Ford Focus 10,0
  4. Renault Mégane 8,5
  5. Mitsubishi Lancer 6,7

Střední Třída

  1. Škoda Superb 33,0
  2. Mazda 6 15,9
  3. Volkswagen Passat 8,2
  4. Opel Insignia 7,4
  5. Ford Mondeo 5,5

Vyšší Střední Třída

  1. Volvo S90/V90 24,9
  2. Audi A6 16,2
  3. Volkswagen Arteon 14,8
  4. Jaguar XF 13,6
  5. Lexus GS 12,9

Luxusní Auta

  1. Mercedes-Benz třídy S 24,1
  2. Mercedes-Benz třídy CLS 21,1
  3. Jaguar XJ 16,9
  4. BMW řady 6 Gran Coupé 14,5
  5. Cadillac CT6 5,5

Sportovní Auta

  1. Ford Mustang 32,4
  2. Chevrolet Camaro 10,6
  3. Audi TT Coupé 9,3
  4. Subaru BRZ 9,0
  5. Toyota GT 86 8,4

Kabriolety

  1. Mazda MX-5/RF 15,9
    2.−3. Mercedes-Bent třídy C Kab. 11,8
    2.−3. Mercedes-Benz třídy SLC 11,8
  1. BMW řady 2 Cabrio 7,4
  2. Nissan 370 Z Roadster 6,2

Malá Terénní Auta

  1. Mazda CX-3 20,7
  2. Suzuki Vitara 13,2
  3. Suzuki SX4 S-Cross 8,0
  4. Mitsubishi ASX 5,8
  5. Peugeot 2008 4,7

Terénní Auta

  1. Škoda Kodiaq 25,8
  2. Volvo XC60 19,6
  3. Land Rover Discovery Sport 11,0
  4. Nissan X-Trail 6,1
  5. Lexus NX 4,1

MPV

  1. VW Golf Sportsvan 18,3
  2. Volkswagen Caddy 10,5
  3. Toyota Verso 10,0
  4. Opel Zafira 8,9
  5. Citroën C4 Picasso 4,9

Co je Volba B

Pro vozy v rámci Volby B jsme stanovili následující cenové stropy. Ceny se rozumějí základní bez akčních slev.

Miniauta 225 000 Kč
Malá auta 250 000 Kč
Nižší střední třída 375 000 Kč
Střední třída 680 000 Kč
Vyšší střední třída 1 200 000 Kč
Luxusní auta 2 350 000 Kč
Sportovní auta 1 400 000 Kč
Kabriolety 1 150 000 Kč
Malá terénní auta 410 000 Kč
Terénní auta 1 050 000 Kč
Velkoprostorová auta 525 000 Kč
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?