Furion M1 je velice zajímavý nezávislý projekt. Potřebuje pomoc všech, které láká vidina originální sportovní motorky s hybridním pohonem. A navíc je tu dnes už velmi vzácný spalovací motor s rotačním pístem, jehož princip vynalezl konstruktér Felix Wankel. Posledním produkčním motocyklem s Wankelem byl britský Norton na počátku 90. let. Pak wankel z motocyklů zmizel.
Motocykl Furion M1 vzniká ve Francii. Na vývoji se podílí i čtyřnásobný mistr světa v závodech Supermoto Adrien Chareyre. O pohon se stará dvourotorový Wankel o objemu 654 cm3. Spalovací motor má sám o sobě výkon 92 kW (125 k) v 9000 min-1 a točivý moment 100 Nm v 6000 min-1, což by jistě samo o sobě na důstojné a svižné svezení stačilo.
Doporučujeme: Jawa 350 se vrací! Má retro design a čínský čtyřtakt. Stojí pod sto tisíc
Ovšem k Wankelu je připojen ještě kompaktní elektromotor o výkonu 40 kW (55 k) a točivém momentu masivních 100 Nm. Celkový výkon motorky Furion M1 je tak podle konstruktérů 132 kW (180 koní), točivý moment dosahuje maxima 205 Nm. O přenos síly na zadní kolo se stará klasický řetěz a šestistupňová převodovka.
Elektronickému mozku hybridního systému lze nastavit jízdní režim, v jakém se má pohybovat. Komfortní úsporný režim pak slibuje dojezd až 400 km na šestnáctilitrovou nádrž, tedy spotřebu jen 4 litry na 100 km. Motorka dokonce umí jezdit čistě na elektřinu. Li-ion akumulátory jsou pod sedadlem a zajímavé je, že i přes složitý hybridní systém se podařilo udržet suchou hmotnost stroje na 195 kg. Více se o projektu dozvíte na stránkách furion-motorcycles.com.