Lamborghini představilo nový Aventador. Oficiální zdroje mluví o další generaci tohoto modelu, ale ve skutečnosti jde spíše o důkladný facelift té předchozí. V podstatě je to podobný případ jako při výměně Ferrari FF za Ferrari GTC4 Lusso. Hlavní změnou, kterou Aventador S přináší, je systém řízení zadních kol.
Doporučujeme: Lamborghini Huracan LP580-2 Spyder přišlo o střechu a pohon všech kol
Řízení zadní nápravy označuje Lamborghini zkratkou LRS (Lamborghini Rear-wheel Steering). Systém funguje tak, jak to známe z jiných automobilů. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí v opačném směru než ta přední. Díky tomu se vůz chová, jako kdyby měl kratší rozvor náprav. Ve vyšších rychlostech se zadní kola natáčí ve směru těch předních.
Nástup řízení zadní nápravy si vyžádal také další změny. Aventador S má kompletně přepracovaný podvozek a jinak se chová rovněž pohon všech kol. Ten ve srovnání s předchozím provedením ještě více preferuje zadní nápravu. Součástí standardní výbavy jsou karbon-keramické brzdy a nově vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero upravené speciálně pro nové Lamborghini. Vpředu mají rozměr 255/30 ZR20, vzadu pak 355/25 ZR21.
Úpravám se nevyhnul ani atmosférický dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru. Inženýři upravili systém variabilního časování ventilů a posunuli omezovač otáček z původních 8350 ot./min na 8500 ot./min. Výsledkem je 40 koní navíc, takže novinka nabídne celkem 544 kW (740 k) při 8400 ot./min a 690 Nm (vrchol točivého momentu se nezměnil). Nové je i výfukové potrubí, které váží o 20 % méně než dříve. Při klidné jízdě vypíná motor polovinu válců.
S dvanáctiválcem spolupracuje sedmistupňová robotizovaná převodovka a mezinápravová spojka Haldex. Aventador S zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 2,9 s a nejvíc se rozjede na 350 km/h. Řidič může vybírat mezi jízdními režimy Strada, Sport, Corsa a novým režimem Ego. Ten umožní vlastní kombinaci nastavení jednotlivých částí automobilu.
Doporučujeme: Ferrari J50 je speciální edice výhradně pro Japonsko. Bude jich jen deset
Důkladně upravená je také aerodynamika. Kromě jiného došlo na použití aktivního zadního spoileru pracujícího ve třech režimech. Celkově dostal nový Aventador ostřejší rysy a pár detailů odkazujících do minulosti. Jako příklad uvádí automobilka design zadní části karoserie. Ten má odkazovat na Countach.
Lamborghini Aventador S bude na evropském trhu stát přibližně 281 555 eur, což je v přepočtu 7,6 milionu korun. První zákaznické automobily dorazí ke svým majitelům na jaře příštího roku.