BMW připravuje holografický displej. Tlačítka a dotykové ovládání z aut zcela zmizí

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Na veletrhu spotřební elektroniky CES 2017 ukáže automobilka BMW novou formu ovládání budoucích modelů 

  • Realitou se má stát holografický displej 

  • Systém v podstatě spojí head-up displej, klasické dotykové ovládání a ovládání gesty

Začátkem příštího roku proběhne v Las Vegas další ročník veletrhu spotřební elektroniky CES. Automobilka BMW zde představí koncept ovládání různých systémů vozu přes holografický displej. V budoucnu by tak měla z interiéru zmizet všechna tlačítka, protože pro ovládání už nebude třeba se něčeho dotýkat.

Doporučujeme: První opravdový transformer jde do prodeje. Je z Turecka a stojí 15 milionů

Systém označený jako HoloActive Touch v podstatě spojuje tři systémy, které už v dnešních modelech BMW najdeme. Jedná se o klasické dotykové ovládání, head-up displej a ovládání gesty.

Podobně jako head-up displej i holografický displej umožní, aby řidič „něco“ viděl v místech, kde reálně nic není. Na rozdíl od klasického průhledového displeje promítaného do čelního skla (nebo na výklopné sklíčko) ale nová technologie žádnou fyzickou oporu nepotřebuje. Interiérem se tak kolem řidiče mohou vznášet všemožné ovladače v podstatě kdekoliv.

Doporučujeme: BMW řady 5 (G30) schválně poruší rychlostní omezení a ovládat ho můžete na dálku

Řidič například uvidí v místech vedle volantu virtuální dotykový displej. Jakmile sáhne kamsi do prostoru, systém přesně určí pozici prstu a vyšle příkaz k aktivaci požadované funkce. Takováto novinka samozřejmě umožní zcela nové pojetí interiéru (obzvlášť v kombinaci s autonomním řízením), zároveň bude možné virtuální ovladače snadno uzpůsobovat.

Zda se podobný nápad ujme, to ukáže až čas. Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že ovládání gesty vyžaduje od řidiče snad ještě více pozornosti než běžný dotykový displej.

Matěj Mareček (neregistrovaný)
Úplně si nejsem jistý, jak to budou dělat, protože s dotykovým displejem jsem se měl příležitost seznámit ve Volvech řady 90 a pouhá změna rádiové stanice je namísto 3 sekund u tlačítek otákou půl minuty, pokud nejedete po perfektně hladké silnici. Na tom dotykovém je relativně těžké se do něčeho trefit, pokud vám ruka lítá nahoru dolu:/
  • Našli jste v článku chybu?