Značka Alpine vstala z popela před třemi lety. A už má zase na kahánku

  • Renault hodlá ušetřit přes 50 miliard korun

  • Součástí restrukturalizace má být uzavření čtveřice výrobních závodů

  • Nejvíce ohrožená je továrna v Dieppe, kde se vyrábí Alpine A110

  • V prvním kvartálu 2020 zájem o A110 dramaticky poklesl

Francouzská automobilka Renault plánuje ušetřit v přepočtu více než 50 miliard korun. Součástí restrukturalizace má být uzavření čtveřice výrobních závodů, přičemž nejvíce na ráně je továrna v Dieppe, kde se vyrábí sportovní model Alpine A110. Informaci přinesl britský Autocar.

Renault do výrobního závodu investoval v roce 2017 okolo 900 milionů korun a dnes toto úzce specializované pracoviště zaměstnává na 150 lidí. Současně s modelem A110 se zde vyrábělo Clio minulé generace v provedení Renault Sport, jehož nástupce téměř jistě nevznikne. A malý sportovní model A110, který se málem stal evropským autem roku 2019, kdy prohrál v „rozstřelu“ s Jaguarem I-Pace, se vůbec neprodává. V prvním kvartálu 2020 zájem o A110 dramaticky poklesl, přičemž v únoru si ho v Evropě pořídilo pouhých 61 zákazníků.

Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte

Kromě závodu v Dieppe je v ohrožení také výrobna náhradních dílů v Choisy-le-Roi na předměstí Paříže a výrobna motorů a převodovek v Fonderie de Bretagne nedaleko města Lorient.

Renault ovšem hodlá šetřit i jinak. Konkrétně zeštíhlením modelového portfolia. Sečtené to mají nejen MPV Espace a Scénic, ale také Koleos, Talisman a s největší pravděpodobností také Mégane.

Nicméně nic není tak horké, jak se uvaří, a vše nakonec může být jinak. Předevčírem Renault získal státem garantovanou půjčku pět miliard eur, tedy zhruba 135 miliard korun, které mu mají pomoci překonat pokles poptávky spojený s koronavirovou pandemií.

Značka Alpine vstala z popela před třemi lety. A už má zase na kahánku
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: