Škoda dovybavila svá auta. Dostala asistentku Lauru i nové motorizace

Zdroj: Škoda Auto
  • Téměř kompletní modelová řada mladoboleslavské automobilky se dočkala úprav pro ročník 2021

  • Některým modelům přibyla na palubu virtuální asistentka Laura, vozy těží i z neustálého připojení na internet

  • Objevily se i nové motorizace, třeba do Škody Fabia se po delší době vrací automat DSG

Škoda Auto upravila většinu svých vozů pro modelový ročník 2021. Ten přináší výbavu navíc, možnost nových motorizací nebo drobné změny vzhledu. Změny nemají vliv na ceníky, ty pro nový ročník zatím zůstávají beze změn. Auta je možné objednat už nyní.

Nová generace zábavního systému MIB3, která debutovala na palubě Škody Octavia čtvrté generace, se nyní dostává do dalších modelů. Odteď je najdeme na palubě SUV Karoq, Kodiaq a také v manažerském Superbu. Zařízení je vybaveno bezdrátovým systémem SmartLink a také digitální asistentkou Laurou, na kterou lze mluvit hned několika světovými jazyky včetně češtiny. Vozy dostanou standardně virtuální kartu eSIM a budou tak neustále online.

Ocelová kola a cena pod půl milionu. Škoda Octavia má nový základ

Hlavně do firemních flotil se bude hodit nová funkce Personalizace 2.0. Ta znamená, že si řidiči mohou oblíbené nastavení vozů přenášet mezi jednotlivými modely. Informace se totiž ukládají na škodovácký cloud. Funkce je dostupná pro Kamiq, Karoq, Kodiaq a Superb.

Modely Karoq a Superb dostaly navíc panoramatický kamerový systém nebo asistent pro manévrování s přívěsem, spolu s Kodiaqem pak změnily klasické USB konektory na modernější USB-C. U většiny modelů se vylepšil i bezklíčový systém Kessy, který má být nyní bezpečnější – odpojuje se už za pět minut bez zaznamenaného pohybu. Od modelového roku 2021 mají všechna rádia digitální příjem DAB+.

Test Škoda Kamiq 1.6 TDI: Téměř bezchybný univerzál

Nový dvouramenný volant, jenž měl také premiéru u Škody Octavia, se pro rok 2021 objevuje ve Fabii, Scale, Kamiqu, Karoqu, Kodiaqu i Superbu. Díky tomu bude nově v některých verzích dostupné vyhřívání volantu. Tříramenný volant je pak standardem pro výbavy RS, Sportline nebo Monte Carlo, lze za něj také připlatit.

Změny odehrály i pod kapotou. Například Škoda Fabia znovu do nabídky dostala automatickou převodovku DSG, která se pojí s benzinovým tříválcem o výkonu 70 kW. Ještě v průběhu roku by se měly v nabídce řady modelů objevit modernější jednotky s označením Evo.

Škoda dovybavila svá auta. Dostala asistentku Lauru i nové motorizace
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

1 komentář

  1. Škoda je hlavně předražený koncern VW !!!
    Tento koncern má za posledních let takových průserů na světě,
    že koupit něco od nich je sázka do loterie.
    Auta nevypadají špatně, ale jinak to je fakt průser !

PŘIDAT KOMENTÁŘ: