Přechod k elektromobilitě se zdá nezastavitelný. Ovšem bez „kolaterálních ztrát“ to asi nebude. Elmar Degenhart, šéf společnosti Continental, která patří k dominantním hráčům na poli vývoje a výroby dílů pro automobilový průmysl, si myslí, že elektromobily připraví spoustu lidí o práci. A to nejen v jeho společnosti.
Největší pokles pracovních míst podle něj nastane v motorárnách a ve společnostech, které jsou absolutně závislé na výrobě spalovacích motorů. Spalovací motor je komplikovaný systém pracující s nesmírným množstvím různých dílů. Elektromotor je z principu mnohem jednodušší a používá méně součástí. Například ve společnosti Continental je na výrobě spalovacích motorů závislých asi 30 000 pracovních míst z celkových zhruba 218 000.
Elektromobilita neovlivní jen samotnou výrobu, ale také následný servis a výrobu náhradních dílů. I elektromobil ale musí do servisu, protože i on používá běžné podvozkové komponenty a brzdy. Ty se rovněž opotřebovávají.
Doporučujeme: Elektrický srovnávací test — Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh
Zatím se čeká na to, jaké budou první zkušenosti se servisem a recyklací akumulátorů. Právě recyklace určitě nová pracovní místa vytvoří. Každopádně servis pohonných jednotek elektromobilů bude úplně jiný než servis běžného spalovacího motoru.
Spolu s elektromobilitou přichází i autonomní řízení. To rovněž může zásadně ovlivnit některá odvětví. Začíná se objevovat názor, že autonomní řízení otřese v základech pojišťovnictvím, neboť dopravní nehody budou velmi vzácné.