Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Že jsou elektromobily na servis levnější? U luxusních modelů to vždy neplatí. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Radovan (neregistrovaný)
A teď trochu praxe: Provoz elektromobilu je oproti spalovacím autům finančně nenáročný. I cena každoroční garanční prohlídky ve značkovém servise Peugeot Auto Tichý. První rok 2.049,- Kč včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu. Druhý rok totéž + výměna brzdové kapaliny 4.123,- Kč. Třetí opět filtr a olej reduktoru elektromotoru 1 L, komplet za 3.476,- Kč. Čtyřletá jako dvouletá 4.623,- Kč (filtr a brzdovka). Povinné ručení je bráno jako nejmenší spalovací motor, 1.129,- Kč ročně. Za 5,5 roku jsme najeli elektromobilem 78 tis. km. Náklady na elektřinu = palivo vozu = nabíjení, nám řeknou, za kolik se jezdí s elektromobilem: - paušální platba za přístupový čip ČEZ (odebraná elektřina se neplatí) 182,- Kč měsíčně x 36 = 6.552,- Kč. Předloni 3x zdražila, nevyplatí se, čip jsme ve 12/2016 vrátili, 0,- Kč - platba za přístupovou kartu PRE roční od 2016 = 145,20 Kč - platba za přístupovou kartu Wien energies ve Vídni = 0,- Kč - platba za PIN GreenWay a nabíjení na rychlodobíjecích stojanech celé Slovensko = 0,- Kč - platba za přístupovou kartu SAZE VŠB-TUO a nabíjení na pomalém stojanu = 0,- Kč - nabíjení na dalších stojanech v ČR, Rakousku a Slovensku bez karet a plateb = 0,- Kč - nabíjení v hotelech a penzionech z běžných zásuvek 230V 16A v ceně ubytování = 0,- Kč - nabíjení v obchodních centrech z běžných zásuvek 230V 16A v ceně parkovného = 0,-Kč - občasné nabíjení u známých z běžných zásuvek 230V 16A zdarma, protože si v rámci návštěvy chtějí auto vyzkoušet. Tak ho pak před cestou zpět většinou i nabíjíme = 0,-Kč - nabíjení doma (hlavně víkendové) přes den z naší fotovoltaické elektrárny = 0,- Kč - nabíjení doma za plnou denní sazbu 5,- Kč / 1 kWh nevyužíváme = 0,- Kč - nabíjení doma za noční tarif D27d Elektromobilita (denně 22-06 hodin) 2,50 Kč / 1 kWh je bonus z vlastnictví elektroauta. Za prázdnou 16 kW baterku zaplatíme 16 x 2,50 = 40,- Kč na 80-136 km dojezdu Faktury za elektřinu v domě jsou díky nočnímu proudu stejné nebo nižší, než byly v roce 2013 bez nabíjení elektromobilu! Nabíjení je tak fakticky zdarma = 0,- Kč. Jak nabíjíme? Dojedeme domů, mrkneme na údaj o dojezdu. Pokud je malý, zapojíme dobíjecí kabel do auta. Visí na zdi garáže v běžné domácí zásuvce 230V 16A, v níž máme spínací hodiny. To je vše. S nočním proudem se auto samo začne nabíjet. Ráno kabel vytáhneme ze zásuvky a jede se. Kdybychom 78 tisíc km ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 187.200,- Kč! My jsme ale zaplatili jen 6.987,- Kč, 26x méně…… V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V dubnu 2019 má najeto dalších 33 tis. km. Úspora jen na palivu je 79.200,- Kč. Celkem za oba úspora 266.400,- Kč jen na palivu. Už jezdíme pouze elektricky…..