Tesla se poprvé objevila v žebříčku kvality aut IQS. Skončila beznadějně poslední

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Tesla propadla v aktuálním ročníku studie Initial Quality Survey 

  • Počtem zjištěných problémů na 100 prodaných aut překonala i vyhlášené průšviháře

  • Studie IQS spočívá v dotazníkovém šetření, jehož účastníci odpovídají na 223 otázek

  • Tesla je různými, často bizarními problémy s kvalitou nechvalně proslulá

  • V žebříčku si ale utrhly ostudu i zavedené prémiové značky

V aktuálním ročníku tradiční studie Initial Quality Survey společnosti J.D. Power je letos poprvé zahrnutý i kalifornský výrobce elektromobilů Tesla Motors. A výsledky si za rámeček nedá. Z 32 hodnocených značek skončil na posledním místě. Ovšem neoficiálně. Tesla totiž neudělila J.D. Power povolení k dotazování svých zákazníků v 15 amerických státech, kde je takové povolení vyžadováno. Společnost však shromáždila dostatek údajů z ostatních států.

Studie Initial Quality Survey zjišťuje dotazníkovou formou, s kolika problémy se zákazníci setkali za prvních 90 dní od pořízení vozu. Výsledkem je číslo PP100, vyjadřující počet problémů na 100 vozů dané značky. Respondenti odpovídají na 223 otázek, rozdělených do devíti kategorií. Nejčastěji si zákazníci stěžují na problematickou funkčnost infotainmentu, konektivity, dotykových obrazovek nebo bezdrátového spojení.

Výsledky J.D. Power Initial Quality Study 2020 z USA. Šedý pruh „Industrial Average“ přibližně uprostřed znázorňuje průměr trhu. Čísla udávají počet zjištěných problémů na 100 prodaných aut za prvních 90 dnů provozu. Kliknutím zvětšíte

Výsledky J.D. Power Initial Quality Survey 2020 můžeme brát jako statistické potvrzení řady anekdotických důkazů o problémech Tesly s kvalitou a spolehlivostí. Zdokumentované nedostatky jsou četné a sahají od nekvalitního laku až po bizarní záležitosti typu samovolně praskajících oken či upadlého volantu. Různé drobné problémy se svým Modelem 3 veřejně dokumentoval na sociálních sítích třeba i český influencer Petr Mára.

U starších modelů Tesla přestává fungovat středový displej. Je to mnohem větší problém, než si myslíte
Přečtěte si také:

U starších modelů Tesla přestává fungovat středový displej. Je to mnohem větší problém, než si myslíte

Příliš důvodů k hrdosti nicméně při pohledu na aktuální výsledky IQS 2020 z Ameriky nemají ani zavedené prémiové značky. Pro Land Rover je místo na chvostu žebříčku už smutnou tradicí, propadlo však také Audi, Volvo nebo Mercedes. Překvapivé je umístění Porsche hluboko pod průměrem a naopak dobré výsledky některých domácích značek, jež dříve v průzkumech tohoto typu příliš nezářily.

J.D. Power realizuje i řadu dalších výzkumů a statistik, a to i z velkých evropských trhů. A třeba výsledky provozní spolehlivosti na horizontu několika let vycházejí často jinak než studie IQS, která z principu zachytí třeba otravné, ale technicky spíše méně závažné drobné nedostatky.

Co říkáte na nelichotivé umístění Tesly ve studii IQS 2020?

jirka 42 (neregistrovaný)
Je to vše o očekávání. A od těch značek nahoře nikdo nic moc neočekává... Když Kupuji auto za 220tis tak jsem rád že vůbec jezdí a jsem spokojený.
Marek (neregistrovaný)
Nováček mezi automobily, Tesla, má o 10% více problémů s kvalitou, než zavedená NĚMECKÁ prémiová automobilka AUDI. Tam by asi nebylo tolik senzace, že?
Jose Bose (neregistrovaný)
Ty značky v žebříčku nahoře asi žádný infotainment nemají. Nemá tam co nefungovat.
  • Našli jste v článku chybu?