Výrobě osobních aut značky Tatra osud příliš nepřál. Zatímco mladoboleslavská Škoda se po změně společenských poměrů v roce 1989 dostala do dobrých rukou a stala se z ní uznávaná automobilka po celém světě, na Tatru se zapomnělo. O automobilku, která technologicky ustrnula v sedmdesátých letech, neměl nikdo valný zájem.
Tatra 700 poprvé vyjela v roce 1996 jako poslední modernizace typu Tatra 613. Ten se začal oficiálně vyrábět už v roce 1974, takže se vlastně jednalo už o 22 let starou koncepci a konstrukci. Právě teď, na začátku dubna, uplynulo od představení poslední osobní tatrovky 22 let.
I přes snahu konstruktérů vůz modernizovat po designové a technické stránce se nejednalo o velký obchodní úspěch. V letech 1996 až 1999 vzniklo jen 72 vozů, většinou na zvláštní objednávku pro politickou reprezentaci. Movitější soukromníci v té době už dávali přednost modernější, lépe vybavené, bezpečnější a dynamičtější zahraniční konkurenci, například luxusním sedanům BMW řady 7, Audi A8 nebo Mercedesu třídy S. V silném konkurenčním prostředí se zkrátka Tatra 700 prosadit nedokázala.
Po „šestsettřináctce“ zdědil model Tatra 700 stejnou koncepci se vzduchem chlazeným osmiválcem vzadu nad poháněnou nápravou. Novinkou bylo především elektronicky řízené vstřikování paliva, což zlepšovalo kulturu chodu, průběh točivého momentu a spotřebu paliva.
Přišla také pětistupňová manuální převodovka. Motor měl nejprve objem 3,5 l a výkon 148 kW (201 k), později se objem zvýšil na 4,4 litru a výkon vzrostl na 172 kW (234 k). Zvažovalo se dokonce o zástavbě motoru V8 od BMW, ale od toho bylo nakonec opuštěno. Silnější provedení umělo podle údajů výrobce uhánět až 250 km/h. Ve své době tak byla Tatra 700 nejrychlejším českým sériově vyráběným vozem.
Tovární Tatře 700 nebyl uznán český rychlostní rekord. Upravené kupé sice umělo uhánět až 320 km/h, ale úřady tehdy uznávaly pouze jeden pokus za rok. A oficiální Tatrovku předběhl typ MTX V8, i když dosáhl nižší rychlosti.
Nejznámějším uživatelem Tatry 700 byl současný prezident Miloš Zeman, který poslední osobní tatrovkou jezdil jako předseda poslanecké sněmovny v letech 1996 až 1998 a později jako předseda vlády v letech 1998 až 2002.