Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem

09.12.2018
48 nových názorů
Autor: Redakce
  • Tatra 700 byla poslední osobní model kopřivnické značky

  • Poprvé se Tatra 700 představila veřejnosti v dubnu 1995

  • V letech 1996 až 1999 bylo vyrobeno jen 72 kusů

  • Jednalo se o nejrychlejší české produkční auto své doby

Výrobě osobních aut značky Tatra osud příliš nepřál. Zatímco mladoboleslavská Škoda se po změně společenských poměrů v roce 1989 dostala do dobrých rukou a stala se z ní uznávaná automobilka po celém světě, na Tatru se zapomnělo. O automobilku, která technologicky ustrnula v sedmdesátých letech, neměl nikdo valný zájem.

Tatra 700 (4) Tatra 700 byla poslední snahou o modernizaci beznadějně zastaralé koncepce. U zákazníků úspěch nesklidila
Tatra 700 (5) Aerodynamická karoserie a silnější motor se vstřikováním stál za nejvyšší rychlostí 250 km/h. Jiné české auto v té době tolik neumělo

Tatra 700 poprvé vyjela v roce 1996 jako poslední modernizace typu Tatra 613. Ten se začal oficiálně vyrábět už v roce 1974, takže se vlastně jednalo už o 22 let starou koncepci a konstrukci. Právě teď, na začátku dubna, uplynulo od představení poslední osobní tatrovky 22 let.

Tatra 603 budila před šedesáti lety ve světě úžas. A budí ho i dnes
Přečtěte si také:

Tatra 603 budila před šedesáti lety ve světě úžas. A budí ho i dnes

I přes snahu konstruktérů vůz modernizovat po designové a technické stránce se nejednalo o velký obchodní úspěch. V letech 1996 až 1999 vzniklo jen 72 vozů, většinou na zvláštní objednávku pro politickou reprezentaci. Movitější soukromníci v té době už dávali přednost modernější, lépe vybavené, bezpečnější a dynamičtější zahraniční konkurenci, například luxusním sedanům BMW řady 7, Audi A8 nebo Mercedesu třídy S. V silném konkurenčním prostředí se zkrátka Tatra 700 prosadit nedokázala.

Tatra 700 (9) Koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem vzadu sahá nejen k modelu T613, ale vlastně i k T603 a ještě dál do minulosti
Tatra 700 (7) Výbava Tatry 700 byla ve své době docela bohatá. Přesto zahraniční konkurence v podobě Mercedesů a BMW nabízela už mnohem víc

Po „šestsettřináctce“ zdědil model Tatra 700 stejnou koncepci se vzduchem chlazeným osmiválcem vzadu nad poháněnou nápravou. Novinkou bylo především elektronicky řízené vstřikování paliva, což zlepšovalo kulturu chodu, průběh točivého momentu a spotřebu paliva.

Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice
Přečtěte si také:

Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice

Přišla také pětistupňová manuální převodovka. Motor měl nejprve objem 3,5 l a výkon 148 kW (201 k), později se objem zvýšil na 4,4 litru a výkon vzrostl na 172 kW (234 k). Zvažovalo se dokonce o zástavbě motoru V8 od BMW, ale od toho bylo nakonec opuštěno. Silnější provedení umělo podle údajů výrobce uhánět až 250 km/h. Ve své době tak byla Tatra 700 nejrychlejším českým sériově vyráběným vozem.

Tatra 700 (6) Speciální upravený prototyp do podoby kupé měl sloužit ke stanovení českého rychlostního rekordu. Úřady ale pokus 320 km/h neuznaly
Tatra 700 (3) „Rekordní“ auto se později dostalo do soukromých rukou a více či méně úspěšně závodilo na okruzích. Prošlo mnoha úpravami

Tovární Tatře 700 nebyl uznán český rychlostní rekord. Upravené kupé sice umělo uhánět až 320 km/h, ale úřady tehdy uznávaly pouze jeden pokus za rok. A oficiální Tatrovku předběhl typ MTX V8, i když dosáhl nižší rychlosti.

Nejznámějším uživatelem Tatry 700 byl současný prezident Miloš Zeman, který poslední osobní tatrovkou jezdil jako předseda poslanecké sněmovny v letech 1996 až 1998 a později jako předseda vlády v letech 1998 až 2002.

Digi (neregistrovaný)
Uvědomte si, že krachl i Saab a skoro Volvo. To jsou lepší značky než Tatra. Zabilo ji centrální plánování, kde není místo pro luxus a konkurenceschopnost. Ta automobilka neměla co nabídnout, poslední dobrý model byl 603.
Karel (neregistrovaný)
Možná byla nejrychlejší český auto, ale v globálním měřítku, to byl průjem.
Ctibor Veleba (neregistrovaný)
Chtěl bych upravit údaj o počtu vyrobených kusů. Těch bylo pouze 64 včetně šesti prototypů. Po ukončení produkce v Příboře byly poslední kusy kompletovány přímo v mateřské firmě v Kopřivnici. To už byla inovovaná karoserie v zdních partiích včetně nového interiéru. Přístrojová deska z kořenového dřeva byla zaměněna tzv. stříkaným sametem. Byl také dokončen vývoj ABS, bohužel bylo jíž pozdě, tehdejší ředitel Škody Plzeň Soudek, kam Tatra zela nesmyslně v té době spadala výrobu T.700 ukončil. V zápětí byl tento nýmand 23. února 1999 z funkce generálního ředitele odvolán, léč výroba sedmistovek už obnovena nebyla...
Roman (neregistrovaný)
rrren. Rád by jsem Tě opravil. Možná nevíš, že Tatra měla zájem prodávat v USA. Dokonce měla i pro tyto účely klimatizaci. Prý se ale zalekla po případného velikého zájmu a nutnosti servisu, ale já si myslím, že velký bratr zakázal její prodej v zahraničí, tak jak mnoho jiných věcí.
Digi (neregistrovaný)
Jasně. To jsou ale debilní kecy. Skvělou Tatru nám zakázali prodávat. A to že díru do USA v 90. letech udělal Lexus LS ti nedochází co?Americkou prémii převzali Japonci a Němci. Jak by vedle Lexusu LS vypadala Tatra? OMG....
Roman (neregistrovaný)
Mám Tatru 603 a něco jsem s ní najel. Na řízení je znát, že není posilovač, ale jen když se parkuje atd. Po rozjetí je to skoro jak s posilovačem. Motor má jen 100 koní, což na tak veliký vůz není moc, ale dostačuje na naše silnice. Co je však neoddiskutovatelný je prostor na zadních sedadlech. Ten žádné současné auto nemá. Když někdo chválí Superba, tak jej svezu. Prostor šokuje každého a pak projedu několikrát přes přejezd kolejí. Vlivem těžkého motoru je dostatečná setrvačnost zadku a tím i jev, že není přejezd ani znát. Motor také působí specifické chování auta v zatáčkách, na což si musíme zvyknout.
Filip (neregistrovaný)
Nezapomenu jak jsem jako malej kluk chodil venčit jezevčíka v zimě, koncem osmdesátých let do kopce Vrchní prchni, co z něj Dalibor Vrána spoustel Velorex. Jak bylo nasnezeno, tak všechna auta to vyjela do třetiny, Skodovky do půlky. Jen Tata 613 zabublala a vyjela to.
rrren (neregistrovaný)
Problém osobních vozů Tatra 603, 613 a dalších byl především v kusové až maloseriové výrobě. T603 vyráběla Tatra něco přes 1 000 ks ročně, T 613 na tom byla o něco málo lépe. Jestliže považujeme za konkurenta Mercedes S klasse W126, tak těch vyráběl D-B 75 000 ks ročně. K tomu je třeba přihlédnout k naprosté absenci prodejního a servisního zázemí. Nedovedu si představit, že by Tatra dokázala konkurovat na světovém trhu. Možná by si ji koupil nějaký nadšenec, ale nikoli jako auto, ale jako raritu. Osobní Tatry prostě dostaly za uši už v roce 1948. Firma vyrábějící dotované vozy přidělované papalášům může žít jen ve skleníkovém prostředí.
osrahoš (neregistrovaný)
předchůdci tzv. demokratické žumpy byli důslední, mastili si kapsy a Tatra byla jena z mnoha co na to doplatili
Milano (neregistrovaný)
Auto bylo zastaralé už v osmdesátých letech. Devadesátky vše jen urychlily. Uvědomte si, kdy auto vzniklo a po jaké době po měla být jeho obměna a ne neustále modernizace, kdy se funkční věci nahrazovali hnusným laciným plastem. Osmiválec super, ale dopředu. Auto mám rád, ale patří do sedmdesátek, v roce 1984 měla přijít edice GOLD a přijít s něčím jiným..... ....ale jak, když se vše vyrábělo ručně, draze atd.
Pepek (neregistrovaný)
Vlastizrádci a tzv. "vládní" židáci a jejich kolaboranti přivedli Tatru,stejně jako veškerý československý průmysl a aktiva republiky do hrobu a pasovali nás do role otroků a laciných montoven-židoamerickou kolonii,protektorát II.
Radim (neregistrovaný)
Osobní tatrovky pohřbilo zastaralé technologické vybavení, protože hlavní byly nákladní tatrovky, do nich se investovalo přednostně, osobní byly v podstatě jen trpěné. Už všechny Tatry 613 se vyráběly prakticky na koleně, polovina výrobního zařízení byla ještě z 50 let a postavila se pro výrobu osobní T603. Například lakování T613 metalízou či vrchním emailem se dělalo v opravárenském boxu v rohu montáže osobních tatrovek, za důkladného zlití podlahy boxu a jeho okolí vodou, aby tam bylo co nejmíň prachu. A taky to na množství prachu v laku bylo vidět. Podobné to bylo i ve výrobní dokumentaci T613, byla nedokončená, neúplná a některé věci existovaly jen jako osobní knowhow dělníků specialistů na výrobních linkách. Taková výroba napůl na koleně a jinak všelijak stačila ke spokojenosti papalášů a VIP zákazníků z Československa a České republiky. Ale po roce 1995 s T700 to už ani náhodou nestačilo pro získání vyspělých kapitalistických trhů. Takový trh potřeboval pro VIP auto a jeho marketing současnou pěknou výrobní linku se současnými technologiemi, kterou by mohli ukazovat VIP zákazníkům a novinářům a pro tehdy začínající normy jakosti ISO potřeboval průhlednou, dokladovatelnou a certifikovanou výrobu a jednoznačnou výrobní dokumentaci. Do toho by Tatrovka musela investovat tak 500 miliónů - miliardu tehdejších Kč a ty Tatra Kopřivnice tehdy neměla. Protože v lepších měsících a rocích v té době vydělala tak tak šul null na výrobu náklaďáků a v horších obdobích žila jen z podstaty, oné masívní investice RVHP 1976 - 82.
Roman (neregistrovaný)
Pažouta 205 ? toho jsem měl taky, tam se tankovala plná nádrž na měsíc a bylo jedno kolik ujedeš km!
Roman (neregistrovaný)
Všem přeji krásný den, dnešní doba je v automobilovém průmyslu ve znamení asistentů, ovládání aut přes telefon, motory o obsahu max. 1,2 L a hlavně spolehlivosti po dobu záruky. Auta co mají srdce a nadchnou, ty se dají dnes spočítat na prstech jedné ruky. Velkoobjemové motory s přiměřeným nastavením výkonu jsou prostě nezničitelné a spotřeba ??? dokonalá !!!!
František (neregistrovaný)
Míval jsem Pažouta 205, 1,93 ccm na naftě. Vím, že to do téhle debaty nepatří, ale, na auto, které vezmeš v podstatě do dlaně, je to rádoby předimenzovanej agregát. Jenomže, Pažout žral 4,5/100. Takže, za dáčo. Když se porovná Tatra 700, která má na váhu určo dvakrát tolik, co mrňavej Pažout, tak při spotřebě cca 10 l/100 km, není o čem hovořit. Tatrovce fandím.
vitek (neregistrovaný)
Vážení diskutéři.Velice mi vadí,když se diskuse na tato témata mnohdy sklouzávají do politických oblastí.Tatra se stala pojmem hlavně výrobou těžkých nákladních vozidel.Která firma vyrábějící jakékoliv vozidlo se může pochlubit skutečností,že jeho vozidlo mám dokonce postavený pomník?Páteřová konstrukce podvozku a vzduchem chlazený motor.To jsou základy Tatry.V osobních vozidlech sice žádný zázrak,ale které auto objelo celý svět?V té době?Novým projektem je opět nadčasový vývoj nového vzduchem chlazeného motoru,který by splňoval normy emisí.Podstatně jednodušší konstrukce motoru.A výbavy?To je legrační.Americký Hummer,který vlastně vznikl pro armádu je dnes velice opěvován avšak málo z vás ví,jak je šíleně poruchový.Spolehlivost Tatrovek byla vždy výsadou její koncepce.Na co vám je pánové dokonalá nadčasová výbava,když to auto nejede?Tatra i na dakaru dokazuje,že je to dobrý náklaďák.Dodnes má ve světě zvuk.A taky se budou v Tatře dělat repliky Tatraplánů!Na zakázku!Proč asi?
Ondra Varák (neregistrovaný)
Naprostej souhlas s Mírou ze Zlína. Snad až na jedinou, malou věc... Podle mně T700 ve svý době naprosto dostačovala i pro chytré ministry :) Kterých jsme ovšem v tý naší, Bohem, ale snad i Satanem zapomenuté zemičce, nikdy nijak moc neměli ... Je to podle mně jinak snad až moc smutnej a kritickej článek, vůči tomuhle poslednímu, krásnýmu modelu, kterej je dneska velice ceněným, sběratelským klenotem...! Samozřejmě, že sedmistovka už ve svý době, vzhledem ke konkurenci sice nebyla nic moc extra, ale i tak byla výbavou i koncepcí, ve svý době a ve svý sekci limuzín, vyšší střední třídy, pořád na velmi slušný úrovni a rozhodně se nedá říct, že by nějak výrazně zaostávala. Ale hlavně, stejně jako už 613 to bylo naprosto spolehlivý, koncepčně jednoduchý a téměř nezničitelný auto (samozřejmě až na nějakou tu korozi) s absolutně úžasným a úžasně silným, nadčasovým motorem, který člověka snad nikdy nemohlo nechat ve štychu, což se o těch západních a už tenkrát, docela zbytečně přetechnizovaných autech, napěchovaných novou, často poruchovou elektronikou, většinou tak úplně říct nedalo ... A přesně, jak tu někdo taky psal, kdo neměl možnost, aspoň někdy jet v Tatře 613, natož jí řídit a pořádně se s ní projet, ten opravdu vůbec nemůže vědět, jak perfektní a úžasný to byly vozy a pro spoustu jejích řidičů, doslova srdeční záležitost...! Stejně jako už 603. Už jen ten pocit, když si do toho korábu člověk sednul, zvuk motoru při nastartování, ale i jen na volnoběh a ten neuvěřitelnej tah a akcelerace, když se tomu pěkně šláplo "na krk". První řada sice byla trochu nic moc, ale ty pozdější už byly opravdu, naprosto parádní limuzíny a o těch porevolučních ani nemluvim. Sranda docela byla, jak se uváděla u 613 max. rychlost 180. Už s první řadou se přitom vcelku klidně dalo jet i 200 a u pozdějších se na dálnici, z kopce dal i přetočit tachometr :) A co se týče všech těch bájných mýtů a vědeckofantastických příběhů o spotřebě, tak jsou to většinou fakt jenom mýty :) Samozřejmě, že kdo s tím autem neuměl a nikdy se pořádně nenaučil jezdit, a jezdil s tim v Praze jak s Moskvičem, tomu to žralo třeba i 20 litrů... :) Ale jinak běžná, průměrná spotřeba nebyla víc, než 13 - 14 už u první řady. Za mokra a samozřejmě hlavně ve městech to sice byla velká, těžko ovladatelné mrcha, který se i ty zadní kola protáčely, jen co se trochu rychleji pustila spojka :) ale jinak i jízdní vlastnosti a bezpečnost byly velmi, velmi dobrý a o tom pohodlí na dlouhých cestách se snad ani nemusim zmiňovat. To auto prostě v tehdejším, východním bloku, absolutně nemělo konkurenci a nikdy mi už nikdo nevymluví, že Tatra ve svý době byla naprosto přelomovou a jednou z nejlepších automobilek na světě, ne-li tou úplně nejlepší (to už ale samozřejmě nemyslím 613). Její zánik a prodej do cizích rukou se rovná zločinu vlastizrady a samozřejmě, jak už tu bylo napsáno, především Vašík 'satan' Klaus by zdaleka nejen za tohle, měl už dávno a dávno viset, nebo rovnou dostat kulku do týla, po rychlým, polním soudě...!! Ale není to tak úplně jen o tomhle a špatný privatizaci... Tu značku zabily hlavně taky nízký, spíš skoro nulový investice a nulovej odbyt, při tom, že obyčejnej Čech si novou Tatru ani po revoluci vůbec nemohl dovolit, ale hlavně jí ani skoro nikdo nechtěl, kvůli tomu, že si v nich vozili svoje vznešený prdele, bolševický papaláši, včetně starý STB a to těm autům prostě už nikdy nikdo neodpáral ... Je to obrovská a přímo nedozírná škoda, ale neklesejme tak úplně na mysli a buďme rádi, že ta značka úplně nezanikla a má teď majitele, kterýmu o ní zjevně jde, dál vyrábí špičkový, nákladní a vojenský vozy na světový úrovni a já bych tak úplně nevylučoval, do budoucna ani obnovení výroby osobních vozů. I když je to dost málo pravděpodobný ... Ale chce to doufat a aspoň trochu věřit.
plaja (neregistrovaný)
Má to trošinku vadu, princip Tatry nevymyslel Čech, ani Moravák či Slezan.
anycool25 (neregistrovaný)
Na ten rok 95 mi přijde vzhled opravdu nadčasový, což se nedá říct o interiéru a už vůbec ne o výbavě. Mám Opel Vectra z roku 1994 a ty měli už od roku 93 ABS i klimatizaci. Já na to že opel je z roku 94 mám všechny okna, zrcátka i šíbr v elektrice, navíc vyhřívané zrcátka, ABS, klimatizaci s uzavřeným oběhem vzduchu a dokonce i tempomat a to nemluvím o dřevěném obložení ve dveřích nebo 6 reproduktorů + světlo v motorovém prostoru když otevřu kapotu. A ještě k tomu je to 2.0i 16v 110 Kw 4x4 a na to že je to rok 94 má i 6 rychlostních stupňů. A to je to pořád ,,jen'' opel žádný BMW. A zhruba touto dobou si slavná škodovka dovolila vypustit něco jako felicia :D velká škoda že tahle tatrovka se nevyráběla ve více kusech. Je nádherná i když na tu dobu taky žádný extra luxus.
Robert (neregistrovaný)
Tak koukám co je tady chytráků, kteří nevědí jak složité bylo prosadit dobré nápady, návrhy všeho možného, né jen aut. Doporučuji podívat se na sérii: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/dily/ a pak můžete něco říkat. Zde je vidět, že ČESKOSLOVENSKO mělo v mnoha věcech a oborech náskok před západem! Bohužel ruka socialismu a bolševizmu zasáhla a neumožnila další rozvoj našich výrobků - lepší název pro tnto pořad není ZAŠLAPANÉ PROJEKTY. Proto v nastávajích volbách volím SOUKROMNICI.CZ jiná možnost není, všichni, včetně dřívějších komunistů předvedli jak se umí starat o naší zem.
juráň Svatopluk (neregistrovaný)
Jo TATRA, co malý kluk v začátku 50 letech měl otec TATRU 52 TYP TAXI. Spolehlivější a pohodlnější auto jsem neznal v té době. Otec před T-52 měl Škoda superb a taky na dřevoplyn. Byl to zážitek, když otec pod kotlíkem který byl v kufru zatopil a jeli jsme na chatu k Hostýnu. Superb měl problémy z brzdami, malé bubny a když se sjely kopce Troják, Tesák a Hostýn tak v pondělí škodovka do opravny na výměnu brzdových obložení. Vzhledem k tomu, že jsem závodil na motocyklu a otec mě podporoval, v daném okamžiku když nám soudruzi chtěli odebrat chatu, otec ještě stihl tuto prodat a koupili jsme Volhu 21. psal se rok 59. S tímto vozem jsme najeli snad milion km bez problému a velmi pohodlně. Později jsem koupil od staršího pána Tatru 57 pologabriolet. Dodnes mě mrzí, že jsem ji prodal. Nastala éra ale Tater, měl jsem 603, a všechny typy Tater 613. Stavil jsem si domek a tak hodně věcí jsem prodal-vyměnil za cement a cihly!!! Nyní mám veterány hasič.Škoidu 206 z roku 1928 vyhledávanou k oslavám výročí hasič.sborů a Tatru 805 skříň rovněž hasič. Taky rozdělané 3 Volhy 21 na renovaci. Po 70-tce to jde už pomalu. Nemohu zapomět na vozy Tatra a taky Volhy 21 bez kterých bych jako veteránista nemohl být. Co likvidovali a podíleli se na zániku Tatry jsou motorističtí zločinci. Četl jsem, že rusové chtějí obnovit výrobu Volha 21. Přeji jim to aby se to uskutečnilo. Motorismu zdar!!!
Petr Vápenka (neregistrovaný)
Je to vina statu stejne tak jako dopadla JAWA.Tatra je skvely automobil jak nakladni tak osobni,jen proste jaksi chybi urcita podpora,nemyslite?
moje jméno (neregistrovaný)
Pane Vápenko: to není chyba státu. Přiznejme si konečně, že za to mohli jen a jen zatracení KOMUNISTI !!
Robo (neregistrovaný)
Tatra-jediná opravdová česká limuzína.Ten prostor a ten zvuk..! Prostě paráda!!!
Pomahač Daniel (neregistrovaný)
Souhlas s Mírou ze Zlína. TATRU potopila vláda V.K. a američtítí šéfové. V době jejich vedení se mělo prodat něco do 200 vozidel do nějaké africké země, ale těsně před prodejem se od smlouvy odstoupilo, pro údajně malou cenu. Čehož k prodeji svých aut okamžitě využilo GM a odstoupivšího ředitele TATRY/ tady měl měsíční plat 43 000 USD, jeho dva náměstci po 40 000/ vzápětí přijalo do svých služeb.
Orel z hor (neregistrovaný)
Naštěstí Tatru koupil člověk, který má rád co je České. Koupil Prim, Avii a proslýchá se, že osobní auta budou. Dnes nestačí nákladní Tatry vyrábět a jsou dražší než např. Mercedes.
Chorinski (neregistrovaný)
Krásná auta. Nostalgie. Nádherný zvuk motoru. Jak je psáno. Trh a žádná pokora našich Zemanovcu pohřbila osobní auta zn. Tatra.
Mira ze Zlína (neregistrovaný)
Základ sice byl starý 22let, ale zas tak špatný základ to nebyl. Třeba obsencí motoru v přední části spolu s dlouhou kapotou to bylo velmi bezpečné auto s deformační zonou, kterou technologicky "vyspělé" auta musí dohánět složitou konstrukcí a drahýmy materiály. Problém byl s elektrikou, tam zaspal celý východní blok a bráno kolem a kolem, ani západní automobilky neměly na to aby elektronické systémy vyvíjely samy, ale všechny je nakupují u specialistů jako je Wabco, Valeo, Bosch a podobně. Tatra tyto vazby na západní firmy neměla. Tatra byla ve špatném segmentu - reprezentativních vozů - a v té době po revoluci prostě kdo neměl západní auto, ten nebyl nikdo. V té době nebyla ani nostalgie po socialismu, ani jejelo retro. tatře zbala jen vláda jako zákazník, T613, vlastně nikdy jiné zákazníky neměla. A vláda ji zařízla. jednoduše kvůli tomu, že každý politik se viděl v nějakém západním autě. Můj názor je - pro vládu a všechny hloupé ministry T700 naprosto dostačovala, dovezla je z místa A do B, co tedy bylo špatně????
Marek Martin (neregistrovaný)
Souběžně se vyráběla teké TatraBeta. Tehdy jediná malá dodávka schopná pojmout jednu europaletu. Nestačilo se vyrábět a po investicích do druhé vylepšené verze rozhodl Václav Klaus, že Tatra Příbor nebude oddlužená. Tím fabriku zavřel.
Kodýtek (neregistrovaný)
Tak o tom to není. Spotřeba je u takového auta až to poslední. Konstrukce neměla šanci držet krok se západem, proto to umřelo.
Mira ze Zlína (neregistrovaný)
Co vy víte o spotřebě těchto vozů???? Po dálnici jsme s T613 jezdívali za 9-10litrů a to byla taková běžná cestovní rychlost 150-160, takové lechtání na trochu plynu. Za kolik jezdí jiné 3,5litrové motory??????
Rostislav (neregistrovaný)
Nechápu jak toto mohli nynější soudruzi dopustit.Myslím,že v dnešní době by už bylo dávno někde jinde než možná MB,BMW,kdyby jim bylo dovoleno tenkrát více se seberealizovat.Škoda této značky
moje jméno (neregistrovaný)
Nesvalujte to to na dnešní soudruhy, ale Ty minulé. Vy si fakt myslíte, že v 90ých letech se osobní Tatra dala zachránit a dnes být lepší než jmenované prémiovky? Neskutečná naivita....
Michal (neregistrovaný)
Žádný Klaus, Dyba či Dlouhý. Tatře, stejně jako většině socialistických automobilek pomohla do hrobu ruka trhu. Nebyly schopny obstát v konkurenci, lidi je nekupovali.
Přemek (neregistrovaný)
Příkaz zněl: Osobní tatry od nás podporu nedostanou. Jinak se mezi tatrováky stále udržuje vůle obnovit výrobu osobních vozů, jen to chce konstrukčního génia...
moje jméno (neregistrovaný)
A další tři roky v totální agonii s následným bankrotem. ....hooodně ulítlá myšlenka. ....a vzduchem chlazený.... mooooc mě to pobavilo:)
Martin (neregistrovaný)
To je tak, když o takové slavné značce rozhodují lidé, kteří jsou ryzí amatéři a političtí neumětelové. Kdyby jim to však člověk řekl do očí, tak z něho udělají blázna, nebo ještě lépe, nebudou se s ním vůbec bavit, příp. ho dají k soudu za urážku. To je realita v ČR.
t (neregistrovaný)
Soudruzi Klaus, Dyba, Dlouhý a další pomohli této značce do hrobu...
  • Našli jste v článku chybu?