Elektrické BMW proti konkurenci. Jak si iX3 stojí ve srovnání parametrů s dalšími elektrickými SUV?

15.07.2020
přidejte názor
Autor: BMW
  • Z luxusní německé trojky Audi, BMW a Mercedes už všechny značky nabízejí elektrické SUV

  • Modely e-tron, iX3 a EQC jsme proto porovnali s konkurencí od Tesly nebo Fordu

  • Ačkoliv jsou jejich parametry pozoruhodné, na americké vozy stále nestačí. Tesla vede

Mnichovská automobilka v úterý představila své první elektrické SUV BMW iX3. Od této chvíle z trojice německých luxusních automobilek nabízí každá svůj vůz v této kategorii. U Audi je to e-tron quattro, v případě Mercedesu pak EQC. Všechno jsou to auta, která se  vejdou do dvou milionů korun. Podobně jako Tesla Model Y. Jak jsou na tom ve srovnání s ní a s dalším americkým elektromobilem Fordem Mustang Mach-E?

Pečlivě jsme porovnali všechny důležité parametry elektromobilů. Z nich vyplývá, že corssover Tesla Model Y vede prakticky ve všech případech. Stačí se podívat třeba na výkon. Zatímco Audi a BMW se pohybují kousek nad hranicí 200 kW a Mercedes zvládá díky dvěma elektromotorům 300 kW, Tesla se může chlubit 340kW výkonem.

Ford Mustang Mach-E vs. 5.0 V8 vs Tesla a spol: Srovnání cen a parametrů nejen s konkurenčními elektromobily
Přečtěte si také:

Ford Mustang Mach-E vs. 5.0 V8 vs Tesla a spol: Srovnání cen a parametrů nejen s konkurenčními elektromobily

To proto, že jsme do výběru zařadili model Y Performance, který je stále levnější než jakýkoliv německý model a dokonce cenou předčí i Ford. Pro úplnost dodejme, že tato varianta ještě není k objednání přes českou verzi stránek Tesly, uvedená cena je přepočet z německého trhu. Jakmile se ale tento model dostane do Česka, bude stát přibližně stejně.

Jediná hodnota, ve které má evropské auto navrch, je točivý moment. Ten je v případě Mercedesu-Benz EQC 760 Nm. Tento velmi vyoský paramer ale bohužel nemá až zas tak velký vliv na akceleraci. Jistě, EQC je proti e-tronu a iX3 na stovce o 1,7 sekundy rychleji, s časem 5,1 ale za Teslou Model Y zaostává. Ta totiž sprintuje na stovku za 3,7 sekundy. Akcelerace Mustangu je s evropskými vozy srovnatelná.

Dojezd stačí, ale...

Zvláštní je, že se všechna auta do zásuvky vyjma Tesly drží nízké maximální rychlosti. Ta je v případě Fordu, Mercedesu i BMW 180 km/h, Audi nabídne o 10 km/h víc. Tesla se ovšem vysoké rychlosti nebojí, zvládá až 241 km/h.

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test
Přečtěte si také:

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

To ale není pro řadu uživatelů zas tak důležité. Mnohem více je bude zajímat dojezd. Z oficiálních údajů vyplývá, že nejdál mezi evropskými auty dojede BMW iX3. To má podle měření WLTP 460 km na jedno nabití, což je o 160 km víc než v případě Audi e-tron v základní verzi 50 quattro. Pokud se ale podíváme za oceán, vedou tamní vozy. Tesla Model Y nabízí 480 a Ford Mustang Mach-E, Ford Mustang Mach-E vs. 5.0 V8 vs Tesla a spol: Srovnání cen a parametrů nejen s konkurenčními elektromobily">který jsme zařadili v první edici, dokonce 540 kilometrů. Více už tabulka:

Srovnání parametrů luxusních elektrických SUV 

Ford Mustang Mach-E First Edition Tesla Model Y LR Performance Audi e-tron 50 quattro Mercedes-Benz EQC BMW iX3
Výkon (kW) 248 340 230 300 210
Točivý moment (Nm) 565 639 540 760 400
0-100 km/h (s) 3,7 6,8 5,1 6,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 180 241 190 180 180
Dojezd WLTP (km) 540 480 300 417 460
Max. výkon dobíjení 150 250 125 112 150
Poháněná kola všechna čtyři všechna čtyři všechna čtyři všechna čtyři zadní
Základní cena (Kč): 1 819 050 1 750 000* 1 884 900 1 972 300 1 859 000

Pro úplnost připomeňme, že Model Y i Mustang Mach-E existují i v dostupnějších variantách a Audi e-tron naopak nabízí model 55 s výrazně lepšími parametry, ale mnohem vyšší cenou. Do srovnávací tabulky jsme zařadili takové varianty, které se cenově nejvíce přibližují novému BMW.

Jak je patrné z přímého srovnání, Tesla nabízí většinu nejlepších parametrů a za nejnižší cenu. Na druhou stranu jsme nebrali v potaz řadu dalších údajů. Například Audi e-tron patří svou velikostí spíš k velkým SUV, jako je Audi Q8, naopak BMW iX3 je čistým zástupcem střední velikosti. Nabídka prostoru tedy bude jiná. Proti Tesle zase mohou hovořit známé problémy s kvalitou zpracování, která je v případě německých automobilek objektivně vyšší. V Česku navíc není tak rozšířená síť rychlých nabíječek Tesla Supercharger, které zákazníci kalifornské automobilky na domácích silnicích v USA hojně využívají.

Kdybyste neměli jinou možnost;), kterému z těchto elektrických SUV byste dali přednost?

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?