Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
rrren9 (neregistrovaný)
socialismus byla tvrdě konzumní doba, kdy nebylo co konzumovat. Každý chtěl nějaké to západní auto, jenže než se takové dpstalo od vexláků a pinglů mezi prostý lid byl z něho vrak. Úpadek automobilek je patrný ze ztráty trhů, nejen západních, ale i orientálních. V Eisenachu byla původně výroba luxusních šestiválců 328 BMW/EMW, pak Wartburg. 311 byl ještě slušný vývozní artikl, v době vzniku. Později ztrácel a 353 už se vyvážet nedal. Trabant měl konkurenci v Gogomobilech a jíných vozících, tak se tomu tehdy říkalo, microcarech, chcete-li. Později se tento segment ze západních trhů vytratil. Oblíbené Minory byly prodávány v celé Evropě, úspěch v Le Mans přinesl prodejní efekt. Jenže byl "reorganizován" a později zrušen. Ani ta licence do SAABu prodána nebyla. Škoda od tudora do Š1000MB exportovala dobře, ale export stále klesal. Problém nebyl v konstrukcích, ale hlavně u Š1000MB to byl servis a dodávky dílů. Š 100/110 už raději vzniknout neměla. Osobní vozy Tatra znamenaly exotiku, hlavně svojí kusovou příp. maloseriovou výrobou. Navíc nebyla snaha tyto vozy vůbe vyvážet. Nákladní Tatry doplatily na orientaci na trh v SSSR podobně jako motocykly Jawa. Unikátní jízdní vlastnosti v terénu a spolehlivý vzduchem chlazený motor byly na Sibiři nepřekonatelné. A na jiné trhy se nedostaly, ale svět šel dál a vlastnosti Tater nepotřeboval. Rozhodně ne v zajímavém množství.