Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale stojí ve srovnání s novými konkurenty?

20 nových názorů
Autor: Redakce
  • Scala přímo nenahrazuje Rapid. Míří výš – a poznat to je i na ceně 

  • Aktuálně koupíte nejlevnější verzi za bezmála 400 tisíc 

  • Už základní provedení ale obsahuje velmi solidní výbavu

  • Ve druhém čtvrtletí přijde slabší verze motoru 1.0 TSI (70 kW) s pětistupňovým manuálem za 369 900 Kč

  • První zákazníci dostanou svůj vůz v květnu 

Škoda Scala oficiálně vstoupila do prodeje. Od dnešního dne si můžete nový mladoboleslavský hatchback objednat, takže už jsou k dispozici také ceny. Protože nejde o přímého nástupce modelu Rapid, nýbrž o vůz mířící výše, není velké překvapení, že i „cena od“ není tak nízká, jak jsme byli zvyklí.

Rapid Spaceback aktuálně začíná částkou 299 900 Kč ve verzi 1.0 TSI (70 kW) s manuálem a výbavou Active. Za Scalu přitom dáte minimálně 394 900 Kč. To je značný rozdíl, ale má prosté vysvětlení. Slabší litrové TSI přijde až ve druhém čtvrtletí, stát bude 369 900 Kč. A s výbavou Active se Scala na českém trhu vůbec prodávat nebude. V případě Rapidu Spaceback totiž zákazníci verzi Active kupovali jen velmi sporadicky. Základem je úroveň Ambition. Standardní výbava je proto velmi solidní. Škoda říká, že pokud si Spaceback dovybavíte na úroveň základní Scaly, výsledek bude dražší. Nehledě na to, že některé věci do Spacebacku nedostanete.

Škoda Scala kompletně odhalena. Porovnejte si ji s Rapidem
Přečtěte si také:

Škoda Scala kompletně odhalena. Porovnejte si ji s Rapidem

Konkrétně zde bez příplatku získáte manuální klimatizaci, tempomat, mlhovky, systém hlídání jízdních pruhů, Front Assist, diodové světlomety, elektricky ovládaná přední okna i zrcátka a ocelová šestnáctipalcová litá kola. Verze Style přidá lité disky o velikosti 17", Bi-LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Bolero, elektrické ovládání oken vzadu a sklopná vnější zrcátka. Tříválec 1.0 TSI (85 kW) pak vyjde na 449 900 Kč.

Jak si Škoda Scala stojí oproti konkurenci?

Škoda Scala je hatchback, který chce zatopit tradičním zástupcům nižší střední třídy. Tedy soupeřům typu VW Golf, Kia Ceed nebo Renault Mégane. Minimálně co do velikosti na to bezesporu Scala má:

Délka/šířka/výška (mm) Rozvor náprav (mm) Objem zavazadlového prostoru (l)
Škoda Scala 4362/1793/1471 2649 467/1410
VW Golf 4258/1790/1492 2620 380/1270
Kia Ceed 4310/1800/1447 2650 395/1291
Renault Mégane 4359/1814/1447 2669 402/1258

Z tabulky je dobře vidět, že Scala své soupeře přerůstá prakticky ve všech směrech a nabízí nejobjemnější zavazadlový prostor. To se českým zájemcům bude líbit.

Porovnání základních cen nám ukáže další tabulka. Scala si ani tentokrát nevede vůbec špatně. V tabulce najdete nejdostupnější zážehovou i vznětovou motorizaci nové Škody a adekvátní alternativy od konkurentů. Obecně Škoda nacenila svůj nový hatchback tak, aby zapadl zhruba doprostřed cenového spektra :

Nejdostupnější benzin Základní cena Nejdostupnější diesel Základní cena
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW Ambition 394 900 Kč 1.6 TDI 85 kW Ambition 434 900 Kč
VW Golf 1.0 TSI 85 kW Trendline 432 900 Kč VW Golf 1.6 TDI 85 kW Comfortline 548 900 Kč
Kia Ceed 1.0 T-GDI (88 kW) Comfort 404 980 Kč (384 980 Kč po akční slevě) Kia Ceed 1.6 CRDi (85 kW) Comfort 474 900 Kč (454 980 Kč po akční slevě)
Renault Mégane TCe 115 (85 kW) Zen 405 900 Kč (380 900 Kč po akční slevě) Renault Mégane Blue dCi 115 (85 kW) Zen 463 900 Kč (438 900 Kč)

Je zřejmé, že je Golf jednoznačně dražší. Mégane a Ceed se Scale vyrovnají, ovšem díky akční slevě. Standardní ceny jsou i zde vyšší. Teď jde o to, kdo nabídne jakou výbavu.

Škoda Scala vs. Volkswagen Golf 

Na rozdíl od Scaly má Golf ve standardní výbavě Trendline automatickou klimatizaci Climatronic, elektricky ovládaná okna vzadu a rezervní kolo. Na druhou stranu dostanete pouze halogenová světla, za udržování v jízdních pruzích si musíte také připlatit a na autě budete mít o palec menší kola. U dieselu je pak rozdíl velmi výrazný. Golf se v kombinaci se vznětovým motorem totiž nabízí až ve výbavě Comfortline. Tam dostanete oproti Trendline navíc především adaptivní tempomat, Front Assist, litá kola (15") a výškově stavitelná sedadla vpředu. Scala s naftovým motorem je levnější i ve vyšší výbavě Style (489 900 Kč), ale ani v té nemá adaptivní tempomat. Ten samostatně stojí 10 200 Kč.

Škoda Scala vs. Kia Ceed

Ceed můžete koupit už za 379 980 Kč. Ovšem s motorem 1.4 CVVT o výkonu 74 kW (100 koní). Korejský litrový tříválec pak nabízí nepatrně vyšší výkon než aktuální základ Škody Scala (88 kW vs. 85 kW). Základní výbava Comfort je v zásadě dost podobná Ambition od Škody. Také tu je manuální převodovka, tempomat, přednárazový systém i hlídání jízdních pruhů. Diodová světla Ceed nemá, ale zase dostanete automatické přepínání dálkových světel a dojezdovou rezervu. Abyste na Ceedu měli diodové světlomety, musíte si koupit vrcholnou výbavu Exclusive a k tomu ještě paket Premium. Obecně se ale dá říci, že základní výbava Ceedu je zhruba stejná jako u Škody Scala.

Škoda Scala vs. Renault Mégane

Renault Mégane konkuruje základní Scale ve druhé úrovni výbavy Zen. V té základní, Life, nepořídíte motory srovnatelné s novým mladoboleslavským hatchbackem. U Renaultu dostanete bez příplatku manuální klimatizaci, tempomat, mlhovky, šestnáctipalcová ocelová kola a další samozřejmosti, stejně jako u Scaly. Mégane má už v této výbavě navíc elektrické ovládání zadních oken. Naproti tomu asistent jízdy v pruzích dostanete až k vyšším výbavám, pokud si koupíte paket Techno Plus. Oproti Mégane se zdá být Škoda Scala výhodnější.

TIP: Stáhněte si kompletní ceník Škody Scala

Škoda se chlubí tím, že už teď eviduje na tisícovku závazných objednávek a nové Scale obecně hodně věří. Minimum pro letošní rok je 10 tisíc prodaných aut. Bude zajímavé sledovat, jak čeští zákazníci na Scalu zareagují. Hatchbacky nižší střední třídy jsou sice populární v Evropě obecně, u nás ale zákazníci kupují hlavně kombi. Mimochodem, možná také proto Hyundai aktuálně nemá v nabídce hatchback i30.

V průběhu roku bude kromě základního benzinového tříválce (k objednání zhruba od května) zařazena do nabídky také verze G-Tec na zemní plyn. Tu bude možné objednat přibližně v říjnu. Na cenu tohoto provedení si ale musíme ještě počkat. A malý bonus na závěr: Scala je zároveň první model značky Škoda, který si budete moci poskládat také v novém konfigurátoru. Ten si můžete vyzkoušet zde.

Fiala (neregistrovaný)
Upřímně čekali jste, že nástupce bude na stejné cenovce ? Nebo dokonce levnější ? Já teda ne
Hany (neregistrovaný)
Tak něják mě nepřekvapuje, že cenovka je vyšší jak za předchůdce to by nebyli oni
Komsky (neregistrovaný)
Tak ono s výbavou a hlavně tím motorem je otázka jestli se to vůbec vyplatí ? Za mě osobbně je to dost peněz za to abych měl tříválec, který má obsah 1.0 a 70Kw pro Vás ne ?
Hrdlicka (neregistrovaný)
Takže jsem měl pravdu, že Scala bude stát kolem 400 tisíc. 1.0 TSI je téměř nepoužitelný motor, takže cena za mizernou výbavu s poddimenzovaným motorem za 400 tis. je poměrně dost, takže ne díky nechci!
Sobr (neregistrovaný)
Určitě bych litr také nebral a připlácet takové peníze za silnější verzi v chudé výbavě je finančně nerentabilní.
David Moravčík (neregistrovaný)
Srovnávat scalu s rapidem? Proč? Proč se to nesrovnává s podobnými auty od konkurenčních značek? Jelikož by scala totálně propadla, co? Od škodovky bych za ty jejich nesmyslné ceny nechtěl vůbec nic, vy snad ano?
Sobiq (neregistrovaný)
Taky mi to přišlo úplně k smíchu. Srovnávají auta mezi sebou..., asi je to tak jak píšete..., kdyby to srovnávali s konkurencí, tak by Scala pohořela na plné čáře. Za ty peníze bych ji teda já osobně nikdy nekoupil:-)
Libor Zubíček (neregistrovaný)
Supermoderní spešl Scala pro 21. století - klikatronik, bubny, tyčku kapoty, výškově stavitelné sedadlo řidiče... A to vše za skvělých 400 000 Kč.
Šuda (neregistrovaný)
Myslim si, že to bude podobně slabá prodejnost jako v případě Rapida, kterého Scala nahrazuje. Cenu měli nastavit trochu víc dole, tohle trochu přepískli.
Petr Rumpertesz (neregistrovaný)
Ceníková cena je jedna věc, cena kterou reálně AUTO dostane je věc druhá. Realita je taková, že Golfa Vám prodají levněji než Octavii. Sám jsem si šel před 4 lety koupit Octavii kombi a odešel jsem s Golfem Variant. To jsem posuzoval jen podle papírových parametrů, jako motor, velikost kufru atd, automatická klima. Ve skutečnosti je Golf před škodovkou ještě strasně daleko ve zpracování interiéru, a drobostech typu otevírání kufru atd.. Tohle jsem porovnal až denním uživáním mého Golfa oproti služební Oktávce. A tady by mě zajímala o Scale jedna věc, kterou naprosto nechápu jak může Škodovka v 21. století pořád prosazovat (Octavia 3 včetně): MÁ UŽ SCALA U PŘEDNÍ KAPOTY VZDUCHOVÝ PÍST NEBO TAM MÁ POŘÁD TU ŠÍLENOU TYČKU, KTEROU SE KAŽDÝ ZAMAŽE A NAVÍC ZAKRÝVÁ HRDLO NÁDRŽKY OSTŘIKOVAČE?
Jan (neregistrovaný)
Nevím kam "výš" míří Škodovka s tříhrnkovým litrem. Asi mezi kolíňata, která mají sice jen 60 kW (atmosférická). ale za to podstatně menší hmotnost.
Petr (neregistrovaný)
Chci svoje auto ŘÍDIT. Nepotřebuji ty elektronické nesmysly, ale chci RUČNÍ řazení. Proč to nejde u 1,5 TSI? Že by eurohujerství?
Jarda (neregistrovaný)
Proč se neuvádí taky rozchod nebo alespoň šířka uvnitř? Není to náhodou proto, aby nebylo hned jasný, že je to natažený polo za cenu golfu a že soupeř pro tyhle tři konkurenty je doopravdy Oktávka?
Nnick (neregistrovaný)
Náhodou jedině u Scaly dostanete super moderní specielní bubnový brzdy a i u nejsilnějšího motoru velmi sofistifikovanou zadní vlečenou nápravu. To opravdu ostatní konkurenti nenabízí.
Radim (neregistrovaný)
Zase jedna VELMI předražená ŠKODOVKA. Jsou to vyhozené peníze ,dají se koupit daleko levnější auta.
Golfista (neregistrovaný)
Koukal jsem na cenu motoru 1.5 ... Auto s výbavou co mám já v Golfu je hodně přes 500 ...čili úplně srovnatelná jako VW Golf 7 .. Raději Golf nebo Chcalu... A věta ,že ve všech rozměrech je lepší jak ostatní je blbost nebo neumím číst čísla...
Petr Rumpertesz (neregistrovaný)
Zato dostanete bonusy ve formě ruční RUČNÍ brzdy nebo škrabky ve víku nádrže :) O vlečené zadní nápravě nemluvím, zas takový rozdíl (jak se všude píše) mezi služební oktávkou a mým Golfem s multilinkem necítím. Ale je pravda, že než Škodovku za stejnou nebo podobnou cenu, tak Golf je jasná volba. Není to totiž jen o papírových hodnotách typu velikost kufru, ale také o zpracování interiéru a drobnostech jako např. vzduchový píst přední kapoty vs. šílená tyčka v případě Škody. A jen tak mimochodem rozdíl mezi velikostí kufru Octavie kombi a Golfu Variant je 5 litrů, což je celých 0,82% ve prospěch Škodovky. Takže za mě Škoda určitě ne.
  • Našli jste v článku chybu?