Poměrně zásadní proměnou prošel model Peugeot 5008, jehož novou generaci uvidíme na autosalonu v Paříži. Zatímco dříve se pod označením 5008 skrývalo klasické MPV, v nové generaci je to spíše SUV, nebo chcete-li crossover. Přesto si zachovává prvky původní koncepce, tedy dobře využitelný vnitřní prostor s relativně nízko položenou nakládací hranou kufru.
Crossover místo MPV
Peugeot 5008 stojí na platformě EMP2, která je společná s modely 308 a 3008. Je o 19 cm delší a má o 16,5 cm větší rozvor, ale na výšku má pořád stejných 164 cm jako dříve. Zásadně se proměnil interiér vpředu, který pokračuje ve směru nastoleném menšími modely Peugeot 208, 308 a 3008. Francouzská automobilka tomu říká i-Cockpit a středobodem jsou nahoře umístěné přístroje, minimum tlačítek a miniaturní volant. Někomu se tato koncepce líbí, ale má i své zaryté odpůrce.
Novinkou je širokoúhlý TFT displej s úhlopříčkou 12,3 palce místo klasických analogových přístrojů. Uprostřed palubní desky najdete ještě osmipalcový dotykový displej k ovládání rádia, klimatizace a navigace. Peugeot minimalizoval počet tlačítek v interiéru a vše se snažil sdružit právě do dotykového displeje.
V hlavní roli prostornost
Vnitřní prostor má být jedním z hlavních lákadel nového modelu 5008. Podle normy VDA je při sklopení třetí řady sedadel v kufru 780 litrů volného místa s tím, že při naložení po střechu se dozadu vejde 1060 litrů. Sklopením druhé řady sedadel do roviny lze získat maximální objem 1940 litrů. Sklopit lze i přední sedadlo spolujezdce. Pak podle tvrzení Peugeotu naložíte do modelu 5008 až 3,2 metru dlouhý předmět.
Základ nabídky motorů tvoří benzinový tříválec 1.2 PureTech s přeplňováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW (130 k) v 5500 min-1 a točivého momentu 230 Nm v 1750-1. Vedle šestistupňového manuálu bude Peugeot nabízet rovněž šestistupňový automat. Nejsilnějším benzinovým motorem je čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 121 kW (165 k) v 6000-1 a točivém momentu 240 Nm v 1400-1. Tu dostanete jenom s automatem.
Diesely zastupují čtyřválce 1.6 HDI a 2.0 HDI, každý ve dvou stupních naladění. Základní šestnáctistovka má výkon 73 kW (99 k) a točivý moment 254 Nm. Silnější provedení nabídne 88 kW (120 k) a 300 Nm. Slabší motor se dodává pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější nabídne šestistupňový manuál nebo automat.
Čtyřkolku v nabídce nenajdete
Naftový dvoulitr je buď verze s výkonem 110 kW (150 k), točivým momentem 370 Nm a šestistupňovým manuálem, nebo v provedení o výkonu 132 kW (180 k), točivém momentu 400 Nm a výhradně s šestistupňovým automatem. Zajímavostí je, že i přes SUV vzezření není v nabídce pohon všech kol. Všechny verze mají poháněná přední kola.
Vedle naprosto dostatečné bezpečnostní a asistenční výbavy včetně systému automatického brzdění před překážkou si budete moci objednat i kamery utvářející obraz kolem celého auta nebo parkovací asistent, který sám auto zaparkuje do mezery. Ohledně cen ani data uvedení do prodeje ještě nemáme žádné konkrétní informace.