Elektrická Mazda MX-30 vs. konkurence: Těšte se na atraktivní vzhled, dojezd je ale jen 200 km

přidejte názor
  • Mazda odhalila svůj první sériově vyráběný elektromobil 

  • Model MX-30 chce zaujmout lidi, které baví řídit 

  • Nový crossover ale nabízí v dnešní době poměrně nízký dojezd

  • Úvodní First Edition startuje na českém trhu částkou 899 990 Kč. Na auto si ale počkáte zhruba rok. Rezervační poplatek je 26 tisíc

Japonská automobilka Mazda představila svůj první sériově vyráběný elektromobil. Vůz se jmenuje MX-30 a jak jsme u této značky z poslední doby zvyklí, nabízí atraktivní design (mimochodem s dveřmi ve stylu RX-8) a údajně také chování, jaké osloví řidiče, které baví řídit. Všechny oficiální podrobnosti najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Mazda zveřejnila také základní technické údaje, takže se můžeme podívat, kam přesně nový model MX-30 míří. Pokud jde o vnější rozměry, jde o malý crossover, který se velikostně zařadí mezi auta typu Hyundai Kona Electric, Kia e-Soul nebo Volkswagen ID.3:

Tabulka: Srovnání rozměrů Mazdy MX-30 a vybraných konkurentů 

Mazda MX-30 Hyundai Kona Electric Kia e-Soul Volkswagen ID.3
Délka (mm) 4395 4180 4195 4261
Šířka (mm) 1795 1800 1800 1809
Výška (mm) 1570 1555 1605 1552
Rozvor náprav (mm) 2655 2600 2600 2765

Velikostně je nová Mazda MX-30 prakticky totožná s Mazdou CX-30. Liší se pouze výška, kdy je japonský elektromobil vyšší o tři centimetry. Oproti modelům e-Soul a Kona Electric jde tedy o větší vůz. Ani Volkswagen ID.3 není delší, ale má o 11 cm větší rozvor. A to bude uvnitř rozhodně znát.

Videodojmy: Mazda3 Skyactiv-G122
Přečtěte si také:

Videodojmy: Mazda3 Skyactiv-G122

Jakkoliv vypadá Mazda MX-30 zajímavě a vzhledem k přítomnosti platformy Skyactiv upravené pro elektromobily bude velmi pravděpodobně také výborně jezdit, jedna potíž tu je. Vůz pravděpodobně nabídne spíše průměrný výkon. Ten zatím oficiálně potvrzen nebyl, podle neoficiálních zpráv by ale měly být parametry MX-30 106 kW (144 k) a 263 Nm. A hlavně, nepříliš vysoká je také kapacita akumulátorů a tudíž i dojezd. Výrobce zatím udává 200 km podle normy WLTP.

První elektrická Mazda tak zamíří mezi elektromobily, které budou reálně plnit roli několikátého auta v rodině určeného pro denní dojíždění.

Tabulka: Srovnání základních údajů Mazdy MX-30 a vybraných konkurentů 

Mazda MX-30 Hyundai Kona Electric 39,2 kWh Kia e-Soul 64 kWh Volkswagen ID.3 Standard Range
Max. výkon (kW) 106 (neoficiální údaj) 100 150 100
Nejvyšší točivý moment (Nm) 263 (neoficiální údaj) 395 395 275
Kapacita baterií (kWh) 35,5 39,2 64 45
Dojezd dle WLTP (km) 200 289 452 330
Max. dobíjení AC (kW) 6,6 7,2 7,2 7,2
Cena od 899 990 899 990 1 199 980 800 000 Kč (předběžný odhad)

V tabulce najdete také maximální výkon dobíjení střídavým proudem namísto zajímavějšího údaje o rychlodobíjení. Ten totiž zatím automobilka nezveřejnila. MX-30 sice nabízí i v tomto směru o něco méně, ale vzhledem k tomu, že takovéto dobíjení se obvykle provádí přes noc a vůz má navíc poměrně malou kapacitu baterie, hodnota 6,6 kW ničemu vadit nebude.

Mazda slibuje relativně nízkou cenou. Ta je pro úvodní bohatě vybavenou First Edition stanovena na 899 990 Kč, přičemž vůz si můžete už teď rezervovat také na českém trhu. Rezervační poplatek činí 26 000 Kč, nicméně oficiálně k nám novinka dorazí až za rok. Tou dobou už bude na trhu nový Volkswagen ID.3, v závěru příštího roku přijde i sériová Škoda Vision iV a jistě dorazí i další elektromobily. Mazda MX-30 to tak nebude mít úplně jednoduché.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?