Doprava „ve druhém patře“ se vrací jako UFO na nohách schopné překročit auta

4 nové názory
Autor: Redakce
  • Po čínském autobusu, který se na chvíli podíval i do reálného světa, se znovu objevuje myšlenka dopravy „ve druhém patře“

  • Nový koncept pracuje s myšlenkou jakéhosi talíře postaveného na teleskopických nohách 

  • Tahle věc by mohla jezdit pouze na dvou nohách umístěných uprostřed, nebo jich bude mít šest a bude schopná doslova překročit ostatní auta

Možná si vzpomenete na čínský projekt autobusu, který měl vyřešit komplikace s přecpanými městskými ulicemi tím, že stál na vysokých nohách a mohl tak jezdit přes ostatní auta. Díky tomu by se mohlo po stávajících komunikacích přepravovat mnohem více lidí, jenže celý revoluční čínský autobus nakonec skončil dost neslavně. Myšlenka tohoto druhu přepravy se ale teď vrací v nové podobě.

Doporučujeme: Na západ, soudruhu! Svezli jsme se legendárním autobusem Š11 v dálkovém provedení

Aktuální koncept má na svědomí turecký designér Dahir Inssat, přičemž také on pracuje s vizí dopravy „ve druhém patře“. Jeho přepravní prostředky jsou ale modernější a na komunikacích mají zabrat méně místa. Především by je ovšem neměla zastavit ani nějaká překážka. Protože tyto věci mají šest teleskopických nohou, jsou schopné případné překážky doslova překročit. Dobře to ukazuje více než dvacetiminutové video. Alternativou pak mohou být verze postavené pouze na dvou nohách umístěných uprostřed. Stabilitu údajně zajistí velký gyroskop.

Uvidíme, zda se tenhle nápad chytne. Zatím se jedná o pěkné sci-fi. Sám autor počítá s tím, že by se jeho přepravní prostředky mohly dočkat realizace kolem roku 2035.

Jarek (neregistrovaný)
Asi další způsob jak z Investorů vytáhnout peníze, stejně jak u toho předchozího nápadu. Je třeba si uvědomit, že na něco takového bychom museli překopat celou Infrastrukturu. Dokonce i zbourat domy. Ve většině měst nejsou tak široké ulice aby se to mohlo realizovat. A i tak by to nefungovalo stylem jak je to na animaci. Auta nejezdí přesně ve středu pruhu, aby se kolem nich ve vzdálenosti 20cm mohlo protáhnout uffo. Raději ani nemysle na to kolik karambolů by to přineslo, kdyby uffo od ostatních aut nebylo nějak viditelně odděleno.. V každém případě by nás levněji vyšlo postavit v každém městě metro.
Radek (neregistrovaný)
To je ale pitomost... Jak je ta štěrbina široká? 10 cm? No nesmí do ní zapadnout kolo od auta. Chtěl bych vidět, jak tak úzká nožička unese obludárium do kterého se vejde třeba 100 lidí. Vždyť by to byla obrovská páka. Za další to že si může křížit cestu s auty je nevýhoda, která doprovází povrchové MHD po celém světě, proto kde to jde, budují vyhrazené pásy pro autobusu, nebo koleje pro tramvaje na samostatném pásu. Stejně ale čas od času při nehodě dojde k zablokování takového prostoru. To na pláži už odporuje zdravému rozumu.
Aleš (neregistrovaný)
Zásadní chyba celé video prezentace spočívá v tom, že si vytvořili nějaká umělá města a mimoměstské komunikace. Pokud bych chtěl opravdu nasadit lidem brouka do hlavy, zasadím to reálných kulis nějakého města s velkými problémy s dopravou. A kdyby to autoři chtěli takto udělat, pak by možná teprve zjistili, jak moc reálné je nasazení/zasazení jejich novinky do skutečného světa. Nebo taky není :)
Rozbřesk (neregistrovaný)
Ve městech je to nesmysl. Mimo město stačí zdokonalit vlakovou dopravu ( trošku změnit systém a přejezdy.) Žádný automat zatím nevyhrál nad lidským faktorem v provozu,
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?