Ctihodny obcan (neregistrovaný)
"Kouzlo úspěchu má spočívat v nově navržené niob-titanové anodě. Anoda používá místo uhlíku nové lithium titanové nanokrystaly, které mají větší plochu." Ja jenom vim ze my jsme to lithium mneli nez to zase dopadlo tak jak vsechno v tomto slavnem state. Nu coz. Narod rozhodl a pan Babis s tim snad udela poradek!
Bohumil Horák (neregistrovaný)
Zajímavá zpráva, pro běžného uživatele však nulová informace. Proč potřebujeme dojezd větší než 200km a proč potřebujeme rychlonabíjení rychlejší než 10min, když dle analýz a statistického úřadu nabíjíme v 78procentech případů doma a přes noc, náš průměrný denní nájezd je 42km průměrnou rychlostí ne vyšší než 80km/h a týká se především 500tis. jedinců, kteří sami do práce vezou svou 1,4t vážící Škodu s průměrným stářím 15let? Špatně se nám bude připlácet za takovouto kvalitní baterii, když infrastruktura neumožní dodat násobně vyšší nabíjecí proudy (stávající stanice ABB dodávají běžně pro Nissan Leaf 130A při nabíjecím čase 10-45min. na 80procent kapacity).
Já První (neregistrovaný)
Nevím, jestli jsem to napsal dost srozumitelně. Ale fyzikální zákony a základní vztahy v elektrotechnice nelze přebít politickým zadáním, ani zeleným nadšením. Jednou to vyústí v pěknou kocovinu. Co je tak reálné: nabíjet svůj automobil doma celou noc, aby mne pak dovezl do práce, na nákup a zpět. Maximálně těch 40-50 kilometrů. Nesmí to moc zkomplikovat kolony, nebo objížďky. Nesmí moc lidí v ulici nabíjet, nebo síť spadne. Nějaké rychlonabíjení je čistá sci-fi.
Lubos (neregistrovaný)
Tak asi jediné řešení bude, že k autu si každý pořídí pořádnou domácí baterii která se může nabíjet celý den a pak v případě potřeby nabije auto za pár minut a to asi bude řešení i pro dobíjecí stanice. Super nápad pro výrobce baterií, že?
Ondro (neregistrovaný)
Hej a celkova efektivita/ucinnost pri X konverziach(nabijaniach/vybijaniach) bude fakt uzasna. Ked k tomu zaratam aj potrebu dvoch baterii (domaca + v aute) a bizuteriu k tomu, tak tvoje riesenie je dalsi nezmysel jak hrom. Jedine specialne dobijacie stanice na pumpach, len neviem odhadnut aky problem tam bude dotiahnut potrebny vykon.
Kalfa (neregistrovaný)
Úžasný nápad. Už někdo z energetiků těm šmoulům vysvětlil, co to udělá se sítí? Zřejmě ne. A to nemluvím o nutném posílení infrastruktury od výroby až po ty rychlonabíječky ( ergo, kolik asi může mít stojanů, když do jednoho tečou řádově stovky ampér? Někdo by už konečně měl poukázat na Ohmův zákon!) A ještě v době, kdy je jaderná energetika fuj a blbne se i s uhelkami, do těch se pro změnu vozí brazilské dřevěné pelety. Pak stačí blbá meteo situace, jako letos v lednu - inverze, kdy Sluníčko vrstvu mraků neprosvítí a ještě k tomu nefouká, ostatně Němci, kdyby nebyli dědičně zatíženi rozkazem držet hubu a krok, by mohli povídat.
weis (neregistrovaný)
Ahoj,radilové a prognostici,já navrhuji výměnu baterrií u výměníkových stanic,podmínkou je aby se ti elktroprosazovači spojili a udělaly jednotný modul,který by se vysunul-zasunul pod auto a jedeme dál.Snad k tomu jednou dojde,jako je jedna nafta i benzín.
Rosťa (neregistrovaný)
K tomu ale potřebujete několikanásobně víc baterií než aut - jednu máte v autě, další vybité čekají na nabíjení, další se právě nabíjejí a další čekají nabité. Odhadem 5 - 10krát víc baterií než aut. To bude velmi eko. Kdo to bude platit? Kde a jak ty desítky baterií na každé stanici budete skladovat? Manipulovat s baterií o hmotnosti několika stovek kg není žádná sranda. Co na tak časté výměny budou říkat konektory? Tohle nemá dva plíšky jako plochá baterie v kapesní svítilně. Sečteno - naivní představa a nesmysl.
Já První (neregistrovaný)
Nedávno proběhla v tisku zprávička a krátce na to zapadla. Firma XY vyvíjí vyměnitelný elektrolyt do akumulátorů. Dočerpáte na pumpě nový, starý vypustíte a jedete s nabitým aku. Podrobnosti si nepamatuju. Tohle by mohlo fungovat.
dušan (neregistrovaný)
Reálná budoucnost sú palivové články na vodík +elektromotor.