Řadu novinek odhalila na motosalonu EICMA v Miláně motocyklová část skupiny BMW. Jejich kompletní výčet přenecháme specializovaným médiím. U nás se stručně podíváme na ty nejzajímavější. A začít nemůžeme ničím jiným než cestovním endurem BMW 1200 GS. Bavorský bestseller (píšeme bavorský podle sídla firmy, ale motocykly BMW se vyrábějí v Berlíně) vjíždí do modelového roku 2017 v lehce modernizovaném provedení. A také ve dvou nových verzích: BMW R 1200 GS Rallye a BMW R 1200 GS Exclusive.
Doporučujeme: Test BMW R 1200 GS – Co na něm všichni vidí?
Podnětem k modernizaci po čtyřech letech na trhu je nástup emisní normy Euro 4. Boxer proto dostal účinnější katalyzátor a upravený software řídicí jednotky. Mechanika i parametry však zůstávají stejné jako dosud.
V rámci příplatkových jízdních režimů „Pro“ (Dynamic Pro a Street Pro) dostanete nově i funkci asistentu pro rozjezd ve svahu. Podobně jako u aut podrží po uvolnění páčky tlak v brzdové soustavě, aby motorka při rozjíždění v kopci necouvala. Semiaktivní odpružení Dynamic ESA v dále vylepšeném provedení. Kromě průběžné adaptace tlumení na jízdní podmínky nově dokáže i automaticky nastavit předpětí v závislosti na aktuálním zatížení.
Tyto dílčí technické změny provází jemný facelift předních partií spolu s novou nabídkou barevných provedení. Zajímavé je rozšíření modelové řady. K základnímu R 1200 GS a expedičnímu R 1200 GS Adventure přibyly dvě nové varianty.
BMW R 1200 GS Rallye a BMW R 1200 GS Exclusive
Varianta Rallye je jakousi odpovědí na off-roadově orientovaná velká cestovní endura v čele s KTM Adventure R. BMW R 1200 GS Rallye se kromě výrazné grafiky odlišuje od základního modelu zejména odpružením s delšími zdvihy a tvrdšími pružinami. Nižší přední štítek umožňuje lepší chlazení jezdce při fyzicky vyčerpávající jízdě v terénu, stejně jako lepší výhled před přední kolo. A široké enduro stupačky v kombinaci s dlouhým jednodílným sedlem zlepšují jistotu vedení i variabilitu polohy těla při překonávání překážek. Vyplétaná kola mohou být obuta do terénních pneumatik. Nadále si ale zachovávají kompromisní rozměr 19" vpředu a 17" vzadu s cestovním profilem pneumatik. (KTM Adventure R nebo Honda Africa Twin mají vpředu úzkou jednadvacítku.)
BMW R 1200 GS je oproti tomu vlastně jen specifickou barevnou variantou standardního GS. Poznáte ho podle hnědé metalízy, zlatých brzdových třmenů a šedého rámu.