Superb iV „do zásuvky“ má českou cenu, stejně jako Citigoe. Konkurence bude asi překvapená

2 nové názory
Autor: Redakce
  • Škoda oznámila ceny elektrického Citigo a plug-in hybridního Superbu pro český trh

  • Elektromobil Škoda Citigoe iV začíná na 429 900 Kč

  • Superb iV ve výbavě Ambition bude startovat na 876 900 Kč

  • Cenu Superbu iV Sportline odhadujeme na 950 tisíc, Superb iV L&K by mohl stát do 1,1 milionu

  • Obě novinky mají potenciál pořádně rozhýbat trh elektrických a elektrifikovaných aut v České republice

Na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu zveřejnila Škoda Auto české ceny svých již dříve představených elektrifikovaných modelů Citigoe iV a Superb iV. V obou případech platí, že ceny jsou příznivější, než se čekalo, a mají potenciál zásadně rozhýbat trh elektrifikovaných aut v České republice.

Elektromobil Škoda Citigoe iV začíná na 429 900 Kč. Za tuto částku získají zákazníci městský elektromobil s dojezdem 260 km dle WLTP a zrychlením z nuly na 100 km/h za 12,3 sekundy. Základní výbava neobsahuje vymoženosti jako tempomat nebo parkovací senzory. Zjevně je přizpůsobena tomu, že největšími odběrateli elektrického Citigo budou kurýrní a rozvážkové služby. Výbavu bude ale možné rozšířit prostřednictvím tří paketů Basic, Plus a Top. Plně vybavené Citigoe iV vyjde na 474 900 korun. Což je pořád o dost méně než ceníkových šest set tisíc, za které se oficiálně prodával první elektrický Volkswagen e-Up! Aktuálně nejlevnějším elektromobilem na českém trhu je Smart EQ ForTwo za 568 900 korun. Škoda Citigoe iV má ale na rozdíl od něj pětidveřovou karoserii.

Škoda na hokejovém MS vstoupila do elektrické éry. Co nabízí elektrické Citigo a nový Superb iV?
Přečtěte si také:

Škoda na hokejovém MS vstoupila do elektrické éry. Co nabízí elektrické Citigo a nový Superb iV?

Nabití Citigoe iV z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny. V případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak čtyři hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.

Možná ještě zajímavější než cena čistě elektrického městského vozu je ale cena plug-in hybridního Superbu. Očekávalo se, že bude stát okolo milionu. Když jsme se na jarní prezentaci Toyoty Camry podivovali plánům prodávat na českém trhu 500 kusů tohoto japonského hybridního sedanu ročně, zástupci značky považovali za hlavní konkurenční výhodu Camry cenu a tvrdili, že Superb plug-in hybrid se bude pohybovat spíš blíže k hranici 1,5 milionu. Obáváme se, že v Toyotě budou muset svoje prodejní plány přehodnotit. Škoda totiž nasadila Superbu iV skutečně agresivní startovací cenu. Superb iV ve výbavě Ambition bude začínat na 876 900 Kč. To je jen o málo víc, než kolik stojí Superb Ambition s motorem 2.0 TDI 140 kW a převodovkou DSG (849 900 Kč).

V praxi se budou ale stejně prodávat vyšší výbavové stupně včetně L&K a Sportline, protože specificky v České republice je Superb častým služebním vozem i v nejvyšším managementu velkých firem. Jejich ceny Škoda zatím nezveřejnila, ale můžeme je dobře odhadnout. Jestliže Superb 2.0 TDI 140 kW DSG Sportline je o 72 500 Kč dražší než Ambition, mohl by Superb iV Sportline stát asi 950 tisíc. V případě varianty L&K se stejnou metodikou dobereme k částce 1 089 400 Kč.

První sériový plug-in hybrid značky Škoda kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor. Soustava dosahuje systémového výkonu 160 kW (218 k). Baterie má kapacitu 13 kWh. Celkový dojezd v kombinovaném režimu činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny.

Škoda Superb Scout je atraktivní a pohodlná, motor 2.0 TDI Evo zase velmi úsporný (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Škoda Superb Scout je atraktivní a pohodlná, motor 2.0 TDI Evo zase velmi úsporný (první jízdní dojmy)

Od roku 2021 začnou pro výrobce aut platit přísnější flotilové limity CO2, což je důvod, proč právě nyní vidíme takový příval elektrických a zejména plug-in hybridních novinek. Plug-in hybrid je na krátké vzdálenosti schopen bezemisního provozu a vykazuje extrémně nízkou „tabulkovou“ spotřebu. Díky spalovacímu motoru se zákazník přitom nemusí trápit obavami z nedostatečného dojezdu a teoreticky nemusí nabíjecí kabel nikdy ani vybalit, pokud opravdu nechce.

Z cenové strategie Škody je zjevné, že automobilka je odhodlaná přesadit do elektrifikovaných aut i tradičně skeptické české zákazníky. Předpokládáme, že pro rozmach „aut do zásuvky“ udělá v České republice totéž, co se jí kdysi povedlo v segmentu nejmenších aut právě s Citigo: odstartuje boom.

Další podrobnosti o modelech Citigoe iV a Superb iV najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Dokáže Škoda dostat Čechy do elektrifikovaných aut?

Radek (neregistrovaný)
Nejsem příznivec elektroaut ale spíše motory na vodík a tento motor je již od 50 let ale lobbing firem to smetli ze stolu ale to je známé a teď je tu lobbing firem zabíhající se komunitou zvanou energie . Ale jen normální člověk s reálním uvažováním si pomyslí kolik asi budeme platit elektriku za 5 a 10 let když tady budeme nabíjet auta a všichni jsme se naučili šetřit . Svítíme led žárovkami máme výrobky AAA+ a potřebujete Aše tudíž zvednout odběr. Ale bohužel toto reálné argumenty jsou dnes nepopulární a zabíhat se s nimi někdo bude až bude pozdě. Hold lobbing je lobbing .
Radovan (neregistrovaný)
Jen se bojím zpráv ze Škodofky, že úkolem pro rok 2020 je v ČR prodat 3 tisíce elektroaut. Děleno 14 kraji je 214 na kraj a poděleno místními prodejci v každém kraji to může být předváděčka plus náhradní vůz, plus pár autíček k prodeji. Když jsem trochu hledal, https://dealers.skoda-auto.com/260/cs-cz tak jsem se dopočítal 231 autorizovaných prodejců, tedy vychází na 1 prodejce 13 elektroaut na 12 měsíců.
  • Našli jste v článku chybu?