Škoda neuspěla v dalším losím testu. Tentokrát zklamala Octavia Combi

  • Škoda Octavia Combi neprošla losím testem švédského časopisu Tekniken Värld

  • V rychlosti 72 km/h porazila kužely, Toyota Corolla TS přitom manévr zvládla ještě rychleji

  • Po nepovedeném losím testu Škody Superb iV jde o další neúspěch Škody na polygonu

Minulý týden v losím testu, který patří mezi nejobávanější disciplíny výrobců aut, neuspěla Škoda Superb iV. Během zkoušky dokonce vyjela ze záběru kamery, což by v reálném provozu znamenalo, že skončila mimo silnici. Nyní losím testem neprošla ani menší Škoda Octavia Combi.

Na polygonu, který využívá renomovaný švédský magazín Tekniken Värld, zvládla Octavia Combi ostrý manévr v rychlosti 70 km/h. Při dalších dvou pokusech, kdy už jela rychlostí 72 km/h, se ale natolik rozhoupala, že shodila boční kužely ohraničující kraj silnice. Testem, pro jehož úspěšné složení je požadovaná právě tato rychlost, tedy neprošla.

Crash testy opět zpřísní. Euro NCAP chce zkoumat střet s SUV i záchranné systémy

Přitom konkurenční Toyota Corolla Touring Sports neměla s losím testem větší problémy. Švédové ji použili jako referenční model a dokázali s ní manévr zvládnout v ještě vyšší rychlosti. Auto po polygonu jelo 74 km/h.

Projít losím testem není rozhodně nic lehkého. Magazín Tekniken Värld proslul, když se mu v roce 1997 podařilo během testu převrátit Mercedes-Benz třídy A. Ve zkoušce neuspěly třeba Toyota Hilux, Dacia Sandero Stepway nebo naposledy Volkswagen Passat GTE. Naopak třeba Škoda Scala byla úspěšnější než Mazda 3 či Kia Ceed.

Škoda neuspěla v dalším losím testu. Tentokrát zklamala Octavia Combi
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72.17%) 46 hlas/ů

28 KOMENTÁŘE

  1. Příznivce Octavií vždycky svezu ve své Hondě Accord 2,4 benzín a už výrobky Škoda aušus něchtějí ani vidět!Byla docela sranda,když se svým starým Accordem z roku 1993,kterého si nechávám na veterána a v neděli jdu obvykle projet jsem v kopcích a v zatáčkách u Buchlova porazil skoro nového Superba TDI 4×4.Kravaťík v Superbu prskal a zuřil………

    • Třeba jenom nechtěl riskovat, nebo nebyl tak dobrý řidič. Ty si za pár korun můžeš koupit opět nějakýho veterána kdežto nový Superb to už je jiná cenovka. Mám Citigo a do kopců v zatáčkách předjíždím nový BMW, Subaru, MB atd. Je to o tom, že pokud si člověk našetří na lepší auto, šetří i dál na poh. hmotách a jezdí většinou jako debil mimo obec max 70 aby mu ten jeho nový 200kw motor nesežral celý jeho příjem.

  2. Nic neobvyklého,když vidím jak berou v provozu koncernové vozy vyjma R řad zatáčky prostě nedotacivy auta jak prase celkově koncern neumí udělat dobré auto do zatáček, tam se musí ještě moc učit

  3. Tak taky co bys od dvou let starýho auta chtěl? Aby se to už sralo? Já mam do práce Felinu a dělam taky jen olej a filtry a nechlubim se tim..

  4. Podle mě by vozidlo mělo hlavně bezpečně působit při čelním nebo bočním nárazu. Mít kvalitní deformační zóny a pasivní i aktivní ochranu cestujících. Los na silnici. Kolikrát ho potkáte.

    • Bože! Ono nejde primárně o losa že? Co divočák? To už je v poho? Tak OK divočákův test…snad jde o ten manévr ne? A ne o to, jaké tam stojí zvíře,strom,člověk,překážka…..

  5. Ale soudruzi….Škodofku teda fakt nemusím, ale není kapku eklhaft srovnávat různé karosářské verze a velikosti při stejné rychlosti? SUV a kombi, proti hatchům?

  6. Pro Valdu: Los na silnici u nás, kromě třeba prasat či srnek, = na určitých místech klidně denodenní zkušenost s potřebou náhle se vyhnout nezodpovědnému či ožralému cyklistovi nebo třeba 10 cm hluboké díře v silnici, o které neinformuje značka, atd. Potřeb náhle se vyhnout překážce právě při jízdě mimo obec po rozbitých okreskách (v rychlostech na 60 km/h) a mimo dálnice je pro lidi co řídí denodenně celkem hodně. Takže bych Vás opravil – vozidlo by hlavně mělo držet na silnici. Což je zajímavé, že se tato zcela elementární vlastnost z přeasistovaných vehiklů moderní doby zcela jistě vytrácí a proto se radši hodnotí stav při nárazu – prostě se ví, že ty dnešní nedotáčivé či přetáčivé krámy, přitom přemotorované, při náhlých manévrech ze silnice vyletí 😀

  7. Zajímavý test, ale je otázkou, jak moc je objektivní. Jede vždycky stejný řidič? Pokud ano, nezná některé z těch aut líp než jiné? Dokáže jet vždycky přesně stejnou dráhu? Když sleduji komentáře, pokud by dostal důvěru některý ze zdejších “fandů” škodovky, rovnou by to napálil do nejbližšího sloupu, aby dokázal, jak se škodovka nedá ovládat 🙂 Octavia combi je maličko delší i vyšší, takže se dá čekat, že se v zatáčce bude chovat o trochu hůř. Ostatně jak název napovídá, ta Corolla je sportovněji naladěné auto, takže soudruzi ze Švédska srovnávají nesrovnatelné.

  8. Srovnávat Hondu z 93 s Octavií? V tom roce se ještě Octavie nevyráběla. Možná Felicia. A Felicia s motorem 1.6 by Hondu minimálně potrápila, ale srovnávat 1.6 a 2.4? Obsah nenahradíš. Potom náhradní díly levnější než na Japonce. A, co koroze. Mám 20let starou Octavii 1 je netknutá. Bez koroze. A co se týče té Toyoty, jestli je v naftě, tak základ motoru je starý bavorák.

  9. A to , že jste prohnal Superba? Ne každý je dobrý řidič a má Buchlovské kopce najeté jako Vy. Na Hondu Accord by Octavia stačila 1.9 TDI v pohodě. A na tu japonskou plechařinu? Promáčknu prstem. Japonec nakonec a korozi zdar. Navíc, kde jsme v 93 byli my a kde Japonci.

    • To se ti zdá,že 1,9 TDI je silné,je to jen pocit z toho nenadálého zátahu turba.Na zkušebném okruhu v Barumu jsme zkoušeli 1,9 tdi 110 PS a 1,8T 150 PS a ono se zdálo ten TDI silnější.Není to pravda,ta zkušební rovina v Barumu je celkem krátká a mě zajímala výsledná rychlost na konci roviny,to tdi udělalo 130 km a 1,8T udělalo 150 km/hod.Jinak můj Accord je srovnatelný s BMW 520,dvoulitr,šestiválec,110 kw,toto BMW a mů Accord(pravda je trochu upraven a nemá původních 96 kw) jedou úplně stejně.

    • ony ty starý TDIčka moc nejedou, se starou feldou 50kw jsem se ve městě na dvojku a trojku držel a z toho naftáku šel dým jak ze zetoru mýho bráchy 😀 Ale co se týče losího testu, hodně spíš záleží jak na tvrdo je nastavený podvozek ale to o kvalitě vozu nic neřekne. Vemte nějakou limuzínu, ta se neudrží vůbec mezi kužely. škodovky jinak nejsou špatný auta ale je pravdou, že za ty samý prachy u jiné značky dostanete prostě víc.

  10. životě bych si tyto sračky nekoupil.škodovka je humus předraženy a nekvalitní,to kupují jen český burani a šmejdi cz,svatá Kia a Hundai

  11. Juk, sám seš buran a šmejd, když napadáš někoho za názor v komentářích. Alespoň buď slušný.

  12. Já přesedlal na Toyotu a jsem spokojen, poměr cena výkon se nedá rovnat.Kazdopadne mi nepřišlo, že by Octavia 3 neseděla dobře na silnici,ale Toyota je lepší.

  13. Lidi proberte se, To že jakékoliv auto neprojde v losím testu znamená, že tlumiče a podvozek jsou laděny měkce. Vubec se nedivím , že člověk , který autum opravdu rozumí, řekně že to je sice mínus pro extrémní vyhejbací manévr, ale dá přednost pohodlí v autě. Jen ty tvrdý a vyskákany podvozky držej stopu při tomto testu, pro bezpečnost ano samozřejmě, ale já třeba podle těchto testů se řídím a vím, že zmiňovaná toyota je tvrdá na nerovnostech až bída, sice sedí, ale jízdní comfort na takové auto je mizernej. Proč myslíte , že lidi nadávají, že pohodlí v autech není jako dříve? Protože na nový auta jsou kladeny tyhle bezpečností testy, který mě třeba vůbec nezajímaj a naopak mi je sympatické auto, které díky měkkčímu nalazení podvozku hůř v tomto testu sedí, ale jízda je mnohem příjemnější na běžné české silnice.

    • Tak ono kráčí o to, že ten manévr budete potřebovat třeba jednou za život, ovšem jde o to , aby ten život pak ještě pokračoval. U mne musí být auto především dobře ovladatelné , aby mne dostalo z průseru…takže , důležitý test.
      Sám jsem to zažil jednou na doraz – a byl jsem sakra rád, že mám vzadu víceprvek a skvělý podvozek.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: