Sedmá generace Fordu Mustang je oldschool pro počítačovou generaci

3 nové názory
  • Nový Ford Mustang se bude opět nabízet v provedení kupé a kabriolet

  • Pohon zadních kol mají na starosti upravený 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec a 5,0litrový motor V8, a to ve spojení s manuální nebo samočinnou převodovkou

  • Novému interiéru dominují velké displeje s grafikou inspirovanou videohrami

  • U paketu Performance bude k dispozici „elektronická driftová brzda“, kdy klasická páka ruční brzdy ovládá elektronickou ruční brzdu

Od představení původního Fordu Mustang v roce 1964 uplynulo téměř 60 let. Nyní je tu v pořadí jeho sedmá generace, s nejvyšší pravděpodobností poslední se spalovacím motorem.

Nové vydání tradičního pony caru je spíše evoluční než revoluční, po konstrukční stránce ale vychází ze generace šesté. Má širší boky a mírně kratší zadní převis. Až na pár milimetrů ale zůstaly rozměry podobné jako u předchůdce, větší boční okna každopádně umožňují lepší výhled a více prosvětlují interiér. Jak kupé, tak kabriolet si zachovávají atraktivní proporce předchozí generace, leč navenek dávají více na odiv svoji muskulaturu.

Příď je hranatější a ještě více byla inspirována původním Mustangem ze 60. let. Přední světlomety jsou nahoře opatřeny třemi výraznými pruhy denního LED svícení, které na každé straně odkazují na tři pruhy koncových světel. V rámci příplatkového paketu může záď ukončovat přídavný spoiler. Na kabrioletu zaslouží pozornost oldschoolová prutová anténa.

Zatímco po stránce vnějšího vzhledu se nic přelomového nestalo, v případě interiéru je to u nového Mustangu naopak revoluce. U Fordu se rozhodli oslovit mladší zákazníky. S výjimkou základní výbavy tvoří přístrojovou desku dva displeje o úhlopříčce 12,4“ a 13,2“ pod společným krycím sklem, přičemž ten středový je nakloněný směrem k řidiči. K dispozici je výběr různých grafických zobrazení displejů, včetně retro číselníků.

Infotainment se systémem Sync 4 má novou architekturu, která umožňuje bezdrátové aktualizace a rozsáhlé přizpůsobení. Animace a způsob, jakým uživatelé s informačním systémem komunikují, byl údajně inspirován videohrami. Přes existenci obřích dotykových displejů ale řidiči Mustangu zůstala i celá řada tlačítek. V rámci generační obměny Mustang dostal také volant se silnějším věncem a zploštěním ve spodní části.

Po mechanické stránce zůstalo vše při starém. Chtělo by se říci: „Tady je svět ještě v pořádku“. V novém Fordu Mustang totiž nenajdete žádné stopy po elektrifikaci. Pohon zadních kol má nadále na starosti buď přeplňovaný 2,3litrový čtyřválec EcoBoost nebo atmosférický motor 5,0 V8, jejichž parametry budou známy až před uvedením na trh v létě 2023. V prvním případě se spekuluje o výkonu přes 300 koní, zatímco ve druhém by se mělo jednat o něco více než 487 koní.

Oba motory však byly pro nejnovější generaci značně přepracovány. Motor EcoBoost dostal mimo jiné nové systémy přívodu paliva a zapalování, vyšší kompresní poměr a nové turbodmychadlo. Díky tomu je čtyřválec výkonnější a úspornější. Stejně jako V8 se bude nabízet jak ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou, tak i s tou manuální šestistupňovou, kterou Ford spároval s novým dvouhmotovým setrvačníkem. Větší motor dostal novou ocelovou olejovou vanu, která údajně pomáhá zlepšovat průtok oleje a snižuje tření. Změny u V8 nastaly i v případě výfukového potrubí a časování vačkového hřídele.

Modely s 19“ koly dostanou nové šestipístkové přední třmeny Brembo a čtyřpístkové zadní. U všech Mustangů vybavených volitelným paketem Performance bude k dispozici kromě předních sedadel Recaro a adaptivních tlumičů MagneRide i „elektronická driftovací brzda“. Klasická páka ruční brzdy totiž není propojena mechanicky, ale ovládá elektronickou ruční brzdu. Stačí stisknout příslušné tlačítko jízdního režimu na středové konzole a po krátkém zatažení za páku ruční brzdy můžete vesele driftovat. Systém pak okamžitě zablokuje zadní kola čtyřkrát až pětkrát větší silou než běžná parkovací brzda.

Svezení s novým Mustangem by tak mělo být čirou radostí. Napomůže tomu i řízení s rychlejším převodem, který řidiči poskytne ještě lepší zpětnou vazbu.

Hello World! https://helloworld.com?hs=17cd5ae6371f8cca4bf9c45ab639625b& (neregistrovaný)
zf45kz
Уведомление,для Bac пoдгoтoвили лoтepeйный билeт. Пpoйдитe нa нaшeм caйтe -> https://forms.yandex.com/cloud/63147fd7361c9a0f7542b377/?hs=17cd5ae6371f8cca4bf9c45ab639625b& (neregistrovaný)
flkore
  • Našli jste v článku chybu?