Řešením energetické krize by podle šéfa Audi mohly být neděle bez aut stejně, jako tomu bylo v 70. letech

04.11.2022
4 nové názory
Autor: Tiskový servis Audi
  • Podle šéfa značky Audi Markuse Duesmanna by současné energetické krizi mohly pomoci dny bez aut a zavedení limitu na dálnicích

  • Tyto kroky už byly uplatněny nejen v Německu v 70. letech v době ropné krize 

  • Německé Sdružení automobilového průmyslu takové nápady odmítá s tím, že řidiči už svůj jízdní styl upravili bez nutnosti plošných opatření

Stávající krize způsobená válkou na Ukrajině je v některých ohledech podobná s ropnou krizí ze sedmdesátých let. Tehdy evropské státy, jako například Německo, Itálie nebo Rakousko, zavedly dny bez automobilů. Konkrétně v případě našich západních sousedů šlo o neděle a současně s tím byl na dálnicích zaveden limit 100 km/h. Podle Markuse Duesmanna, šéfa značky Audi, by taková praxe mohla být využita i v dnešních dnech. Řekl to v rozhovoru pro Süddeutsche Zeitung.

Podle Markuse Duesmanna by v boji s aktuální situací Německa, kdy je potřeba všeobecně šetřit, dny bez aut mohly být užitečné. A stejně tak by mohlo být užitečným signálem také zavedení rychlostního limitu na dálnicích. Šéf Audi by dny bez automobilů využil pro jízdu na kole.

Retro: Benzinová drahota a její historie aneb současná ropná krize zdaleka není první
Přečtěte si také:

Retro: Benzinová drahota a její historie aneb současná ropná krize zdaleka není první

„Pokud by to byly neděle, vyrazil bych s mým závodním kolem na uzavřené dálnice,“ uvedl Duesmann v rozhovoru, ve kterém také zmínil, že už teď lze na německých dálnicích pozorovat změnu chování řidičů. Spousta z nich údajně jede v pravém jízdním pruhu rychlostí 100 km/h. „Musíme si uvědomit, že se naše životy mění. Peníze coby jediný regulátor na aktuální mimořádnou situaci nestačí,“ prohlásil šéf Audi.

Mimochodem, začátkem ledna roku 2021 Markus Duesmann v jiném rozhovoru, konkrétně pro WirtschaftsWoche, uvedl, že rychlostní limit na německých dálnicích pravděpodobně přijde, ale že z toho nemá radost. Tehdy ještě bylo hlavním tématem snižování emisí CO2, nicméně šéf Audi tenkrát v tomto směru zmiňoval jako nedostatečně využitý nástroj efektivní řízení provozu zaměřené na plynulost dopravy.

Jak připomíná německý Handelsblatt, tamní Sdružení automobilového průmyslu (VDA), jehož je Audi členem, s nápady na plošné zákazy jízdy automobily nesouhlasí. „Odmítáme zákazy řízení coby reakci na rostoucí ceny energií jako v 70. letech,“ uvedla předsedkyně VDA Hildegard Müller s tím, že lidé sami dobře ví, jak rozumně šetřit. Podle názoru předsedkyně VDA je důležité místo zákazů podporovat osobní odpovědnost.

Miki (neregistrovaný)
Bohnice očekávají Markuse Duesmanna už několik měsíců k nástupu na léčbu ... Ten chlap je úplně mimo.
Michal (neregistrovaný)
Osobně si myslím, že by si jednotliví představitelé automobilek měli sednout za jeden jednací stůl a domluvit se na nějaké vzájemné kooperaci. V době, kdy je stejně polovina automobilek pod dvěma nebo třemi koncerny, se vlastně divím, že k něčemu takovému už dávno nedošlo. Nebo nevím, nejsem určitě expert. Ale jako neděle bez aut mi přijdou jako opravdu zvláštní úprava stávajících pořádků. ;-)
Enigma (neregistrovaný)
Je vidět, jak ti, co jsou nahoře, vůbec neví, jak žijí ti dole. A tedy Německé Sdružení automobilového průmyslu dělá správně, že nápady stoplo, proč opakovat postup, který není řešením problému, akorát je to vměšování se do života lidí.
C O C O T (neregistrovaný)
D E M E N T !!! Co když existují lidé, kteří potřebují jezdit právě jenom v neděli?! Nejezdí v pondělí, v úterý, ... , ani v sobotu. Potřebují právě jen v neděli. Jezdí daleko méně, než ostatní a on by omezil právě zrovna je?
  • Našli jste v článku chybu?