Policie stále nemá dost, kupuje další Superby 4×4 DSG. Zaplatíte je vy

  • Škoda Auto dodá dopravní službě Policie ČR dalších 38 neoznačených Superbů

  • Jedná se o Superb liftback 2.0 TSI 4×4 DSG ve výbavě Ambition

  • Ceníková cena takového auta činí 1 011 900 Kč

  • Nákup se opět financuje z Fondu zábrany škod, do kterého nedobrovolně přispívají motoristé v rámci povinného ručení

Policie ČR v úterý 23. ledna převzala v Mladé Boleslavi od zástupců Škoda Auto dalších 19 aut, které zamíří do hlídkové služby. Jedná se o model Superb v provedení 2.0 TSI 4×4 DSG, tedy zážehový dvoulitr s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Policie objednala auta ve střední výbavě Ambition. Ceníková cena takového Superbu činí dle konfigurátoru 1 011 900 Kč. Nad rámec standardní specifikace jsou auta vybavena adaptivním podvozkem, 18″ koly, rezervou a spodním krytem motoru. Instalaci policejního vybavení, nezbytného pro výkon služebních úkolů, provedl externí úpravce. Dalších 19 aut stejné specifikace si policie převezme ve druhé polovině letošního roku.

Doporučujeme: Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví

I tento nákup neoznačených policejních vozidel pro výběr pokut byl financován z Fondu zábrany škod. Ten funguje od ledna 2014. Pojišťovny musí do fondu odvádět 3 % z financí, které vyberou v rámci povinného ručení. Původní záměr sliboval především nákup nové techniky pro hasiče i záchranáře, zabezpečení silnic a modernizaci infrastruktury. V praxi ale o fondu nejčastěji slyšíme právě v souvislosti s nákupem policejních aut, popřípadě motocyklů.

Policie stále nemá dost, kupuje další Superby 4×4 DSG. Zaplatíte je vy
Ohodnoťte tento článek!
3.27 (65.3%) 83 hlas/ů

17 KOMENTÁŘE

  1. Jen ať kupujou. Trochu tím podpoří domácí výrobu zahraničního vlastníka. Kdo by jinak ty hnusný plečky kupoval…

  2. Je to svinstvo platit těm darmozroutum káry,kdyz silnice jsou v dezolátním šťávy a zimě nesjizdne…hlavně že budou buzerovat autech za naše prachy…

  3. …Doporučujeme: Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice …,ale nejen tam. Celá D1!!! Hlavně hlídat a kontorlovat kamiony!!!- a obzvláště polské řidiče !!!

  4. “Zaplatíte je vy”
    No a kdo jiný asi?!? Obyvatelé Surinamu? Nebo někdo z amazonského pralesa? Či snad Paroubkovi Marťani? Samozřejmě že se zaplatí z našich daní (jiných odvodů/poplatků), jako ostatně všechno, pane Červenko…
    Pokud lidé ty auta používající budou (konečně) tvrdě postihovat idioty “lepiče”, idioty “závodníky”, idioty “vyblikávače”, idioty “bezdůvodné mlhovkáře” a mnoho, mnoho jiných idiotů dnes a denně se na dálnicích vyskytujících, potom budu velmi rád že k tomu používají auta nakoupená i za mé peníze.

  5. Na co by se mneli hlavně zaměřit je BEZDUVODNA Jízda v levém pruhu!!!!! Každý den vidím idiota v levém pruhu který je v něm vlepený a je schopný v tom pruhu strávit pomalu 50 kilometrů jízdy. Pro dementy levý pruh slouží pro předjíždění!!!! Jediná výjimka je ve městě zde to neplatí. Naprosto geniální je když jedete v levým dojedete takového debila který jede v osmdesátce sedmdesát a když odbočíte do pravého a přidáte na osmdesát tak tenhle debil v levém na to dupne a najednou jede pomalu dvesta. Hoj.

  6. Jezdím velmi často trasu Praha Nitra a zpět. Na českém území v délce 270 km nepotkám jediné policejní auto, které by provádělo dohled na provoz. Na to by stačil i starý favorit, nač super auta, která nic nehoní. Neviděl jsem totiž jediné ! Za posledních pět let určitě !!!
    Na D1 mě předjíždějí letci a to zejména v zúžení na devíti opravovaných úsecích a vytvářejí nebezpečné situace. Přejedu-li státní hranici, potkám policejní auto policie SR, které hlídkuje. Na trase 180 km na Slovensku potkám pravidelně další min. 4 posádky policie SR, které jsou vidět a dohlížejí. Dohlížejí. Přirovnal bych to situaci ve škole – když je ve třídě učitel, je tam klid a pořádek. Když není přítomen, je tam stav, který mi připomíná situaci na našich silnicích. Každý si dělá co chce a ohrožuje ostatní. Ptám se proč ? Proč jsou všichni policisté zalezlí v kancelářích a sedí u počítačů ? Proč nevartují jako dříve ? To je tolik ponižuje ? Tímto přístupem se řidiči nevychovávají, ale dokonce mají všichni pocit, že jezdí tak, jak je to správné a bez ohledu na předpisy žádoucí. Upozorňuji, že nejsem starý kozel, který jezdí v klobouku po dálnici 80kou, ale jsem odpovědný řidič s dlouholetou zkušeností, proto mohu vývoj na silnici posoudit. Uberte na super vybavení a okouzlujícím oblečení všech šarží a konejte svou základní povinnost ! Konejte dohled nad bezpečností provozu ! Ne výběr pokut, ale výchovu řidičů. Ne jen domácích, ale i zahraničních. Ideál by byl, kdyby všichni věděli, že v ČR se jezdí jinak.
    I situace v úterý minulého týdne na mě dělá dojem, že všichni jezdí “letní” časy a pak to přijde. Rána za ranou. To se pak mohou silničáři zbláznit, nic to nepomůže. Řada slušných a ukázněných řidičů doplatí na ty, kteří nereagují na změnu stavu vozovky a zhoršené počasí.
    Ale to bych asi chtěl moc, že ? Bohužel tímto způsobem přijde ročně hodně životů nazmar. Nazdar !

  7. Ahoj lidi, určitě se shodnem, že už současný auta by policie ČR měla využívat k aktivnímu! dohledu nad provozem a k řešení situací, co jsou pro bezpečnost fakt podstaný! Hlavně jde o předjížděče na plný (i 2-tý) a vybržďovače i další, co už popsali Radovan, Jana a Olin. Zrovna takový “řidiče” by měla chytat a na místě řešit a ne ty, který jedou o něco rychlejc (+ 20-30 km/h, nemyslím 200 a víc) tam, kde to vůbec ničemu nevadí. Vždyť i v zákoně se přece mluví nejenom o bezpečnosti, ale i o plynulosti provozu! Obávám se, že to bude pokračovat i dál, snaha jenom vybrat peníze za každou cenu, rychle a jednoduše. Na závěr moje rada – pokud pospícháte, koukněte občas i do zrcátek, co jede za vámi! Vždyť ty “stíhačky” se dají rychle a jednoduše poznat, už podle bílý kamery, co čouhá veprostřed nad palubkou a zvenku podle vysoký prutový antény vzadu, kde už bejvá “ploutvička”. Navíc posádka mívá žlutý svítivý vesty, hlavně na dálnicích. A ještě jedna – klasický radary (RAMET) mívají platnou kalibraci jenom někam k 0°C! Pokud vás změří za mrazu, nechte si předložit doklad o kalibraci radaru (+ proškolení posádky) a zkoukněte, máte na to právo! Pokud ho nepředloží, bude prošlý nebo teplota mimo, určitě to neřešte na místě, ale odmítněte a fšecko napiště do zápisu. Na úřadě bude šance, zrovna kvůli tomu, vyváznout OK! Přeju hodně km v pohodě, bez pokut a bodů!

  8. Nač adaptivní podvozek a podobná výbava? Oni mají pracovat a ne relaxovat. A rezerva jako nadstandartní výbava tak to je opravdu výsměch, to jako bude policajt někde měnit kolo až bude muset? To snad ne. Vždyť většina z nich není schopna ani doplnit vodu do ostřikovačů natož přehodit rezervu.

  9. Pro pana Janovského: Nevim kudy tu trasu jezdíte, ale na D2 jsem při poslední jízdě potkal Superby 2. Jeden vyčkával na 3.km a druhý najížděl od Podivína.
    Pro pana Míru: Váš přístup mi přijde jako “krásný” případ uvažování snad půlky národa. Chytejte nebezpečné řidiče a všechny, kteří porušují předpisy, ale když já spěchám, tak mě nechte na pokoji, protože k tomu mám důvod.
    Když mě zastaví PČR a zeptají se, jestli jsem si vědom, čeho jsem se dopustil, samozřejmě řeknu, že ne (ikdyž to vím). Ale pokud vytáhne fotku z radaru, tak pokud vím, že jsem jel rychle, tak z nich a hlavně ze sebe, nebudu dělat voly a zaplatím. Už jenom kvůli tomu, že nechci, aby příště radši zalezli na benzinku a nedělali nic. Zatím mám s dopravími policisty jen dobré zkušenosti, vždycky to byli lidi, se kterými se dalo mluvit a nad některými věcmi i zamhouřili oko. Samozřejmě jsou i jiné přestupky, které mi vadí víc než rychlost, ale většina z nich (nedodržení bezp. vzdál., jízda v levém pruhu dálnice, předjíždění na plné…), ale pokud nebudou kamery na všech silnicích (asi by se to nikomu moc nelíbilo), tak se moc postihovat nedají…

    • Pro Dustyho: Pokud už musím spěchat, a to je výjimečně, tak pro to opravdu důvod mám, není to jen tak z plezíru. Ale takhle to má každý řidič a netvrďte, že ne, doba už je taková, navíc podle mne není nikdo, kdy by vždycky a všude jezdil podle předpisu, ruku na srdce. K těm dopravákům vcelku souhlas, většina je v pohodě, ale občas se najdou i černý ovce, hlavně mladý ucha, co si chtějí něco dokazovat. Pak nemá cenu to řešit na silnici a dobrá rada, co jde v tu chvíli dělat, se vždycky hodí. Zato ostrej nesouhlas ohledně víc kamer na silnicích, už jich ji beztak dost a hlavně samy o sobě nic neřeší, jsou dobrý na přehled o provozu, max. na úsekový měření. Kamera nikoho za ruku nechytí, venku mají být hlídky, co zjistí, zastaví a vyřeší na místě. Jen tak se něco změní (snad k lepšímu :-)).

  10. Podle mě by mnohem líp funfovalo když by ty auta byla normální polepená. Když uvidim policií každých deset km tak to bude fungovat lip než nejaky tajní STB, ale bohužel to pro ně nebude takový busnis a nebudou mít tokik “čárek”. A mám takovy dojem že o bezpečnost tak moc nejde, hlavně peníze na prvním místě….

    • Bylo by dobré kdyby jste se zamyslel co vynesete za hovna z vaší huby…..Když nevíte o té práci vůbec nic…

  11. Opět se zapojím. Znáte situace u statických radarů? Co mám odpozorované, tak hromada lidí jede cca 70 na 50ce, pred radarem brzdí a za ním na to zase šlápnou. Když vím, že jezdí neoznačené auta, tak si už z principu dávám víc pozor. Podívejte se třeba do Rakouska, tam jezdí taky neoznačení a dokonce v různých značkách aut… Navíc se můžete zkusit s policisty hádat. Tak dostanete takového flastra, že se Vám o tom bude ještě dlouho zdát…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: