Papež František jezdí na Slovensku Škodou Enyaq iV. Elektrický papamobil se už chystá

Zdroj: Škoda
  • Papež František využívá během návštěvy Slovenska elektrickou Škodu Enyaq iV 

  • Mladoboleslavský elektromobil byl pro potřeby papeže decentně upraven 

  • Plnohodnotný papamobil spoléhající se pouze na elektrický pohon by v budoucnu měla dodat společnost Fisker 

Papež František je aktuálně na oficiální návštěvě Slovenska. Jak bývá při těchto příležitostech zvykem, papež využívá pro své cesty v místě návštěvy automobily různých značek. Tentokrát padla volba na mladoboleslavský elektromobil Škoda Enyaq iV.

Škoda dodala pro potřeby nejvyššího představitele katolické církve dva kusy Enyaqu iV a také dva exempláře modelu Karoq. Automobily musí být upraveny podle požadavků Vatikánu, což obnáší odstranění tmavých zadních skel, aby bylo na papeže lépe vidět, do interiéru bylo přidáno dodatečné madlo kvůli snazšímu vystupování, na zpětných zrcátkách najdete oficiální logo papežovy návštěvy a nechybí ani chromovaný držák vlajky na předním blatníku. Všechny exempláře jsou černé a mají černý interiér.

Papež František jde s dobou. Bude jezdit vodíkovým papamobilem

Papež František už během svých návštěv vyzkoušel všemožná auta, jmenovitě třeba Fiat 500L, Ford Focus nebo Dacii Duster. Ostatně aktuální slovenská návštěva není jeho první zkušeností s vozem značky Škoda. V roce 2018 využíval během své návštěvy Irska model Rapid Spaceback.

Papež podporuje ekologicky šetrnou dopravu. Před časem už obdržel vodíkovou Toyotu Mirai přestavěnou na takzvaný papamobil. Tu by měl v dohledné budoucnosti doplnit také čistě elektrický papamobil. O jeho výrobu se postará společnost Fisker, přičemž jako základ poslouží crossover Ocean.

Papež František jezdí na Slovensku Škodou Enyaq iV. Elektrický papamobil se už chystá
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 2 hlas/ů

1 komentář

  1. Jsem upřímně myslel, že už elektrický papamobil má. I proto mu Čaputová dala tu elektrickou nabíječku na elektromobil, ne? 🙂 Ale těžko říct. Stejně na těch jeho pár kilometrů, co s tím najezdí, nic jiného nedává smysl. A nedivil bych se, kdyby ho za chvíli vozili jak autem na dálkové ovládání. IoT od https://www.jablotron.cloud/ by to určitě zvládli nějak navrhnout. 😀

PŘIDAT KOMENTÁŘ: