Tento nový Citroen stojí jen 150 tisíc a mohou ho řídit i 15letí

9 nových názorů
  • Citroen představuje sériovou podobu konceptu AMI One

  • Elektrické mopedauto ujede čistě na elektrický pohon 70 km

  • Dveře se otevírají každé v jiném směru

  • Cena ve Francii se pohybuje v přepočtu okolo 150 tisíc korun

Jestli si vzpomenete na koncept Ami One, který Citroen představil na loňském ženevském autosalonu, vězte, že se právě díváte na jeho sériovou podobu. Sériový automobil s elektrickým pohonem zachovává designový jazyk studie, je však více uzpůsoben reálnému provozu. Nicméně zachovány zůstaly nezvykle řešené dveře, které se otevírají každé v jiném směru.

„Krabicoidní“ elektromobil měří na délku pouze 2,41 metru, je 1,39 metru široký a 1,52 metru vysoký. Ve srovnání se Smartem ForTwo je výrazně menší a menší je rovněž jeho poloměr otáčení, který činí pouhé 3,6 m.

Nezvykle řešené dveře se otevírají každé v jiném směru
Interiér je ryze městský. Nabízí jen to nejnutnější, jako třeba klimatizaci

Interiér je ryze městský. Ami má sloužit jako individuální prostředek pro městskou mobilitu, který mohou řídit majitelé řidičských průkazů na moped, tedy starší 15 let. Citroen se tak připojuje k zavedeným značkám Ligier a Microcar, ty však vyrábějí mopedauta se spalovacími motory.

Vzpomínáte na „odporný“ Aztek a „divný“ Citroën Technospace? A co s tím má společného Kamiq?
Přečtěte si také:

Vzpomínáte na „odporný“ Aztek a „divný“ Citroën Technospace? A co s tím má společného Kamiq?

Maximální rychlost Citroenu Ami činí pouhých 45 km a malé městské elektrické vozítko ujede na jedno nabití až 70 km. Nabíjení 5,5kWh baterie z třífázové zásuvky zabere okolo tří hodin. Cena ve Francii činí lehce přes 150 tisíc korun. Citroen vnímá elektromobil Ami jako konkurenta nejen malým mopedautům, ale také elektrickým kolům. Kromě prodeje ho bude nabízet také formou dlouhodobých pronájmů.

Na trh se Ami dostane koncem března.

David (neregistrovaný)
na popojždění po městě bych si to klidně koupil i pro sebe, jen zvýšit rychlost alespoň na 60 km/h aby se dalo bezpečně jezdit s klasickými auty :)
František (neregistrovaný)
O jo někdo kdo nemá peníze komentuje pořád lepší než aby 15 létě děcka chlastali fetovsli ať se nau i řidit v 1i dostanou nadupané auto a v první zatáčce se rosekaj super nápad jak naučit děcka zodpovědnosti a silničnímu provozu tasko.
Karel (neregistrovaný)
Já bych v tom své dítě od 15 let viděl raději, než na motorce, kde okrajové části vozidla jsou lidské tělo!
Jarda (neregistrovaný)
Pro lidi z okolí Prahy co se potřebují dostal třeba na vlak nebo hromadnou dopravu cca 7km si myslím dostatečné
Vencl (neregistrovaný)
Tak tohle bych nechtěl mít ani na obrázku v časopise. To je tady hnus, velebnosti............ Když si ještě představím za volantem 15ti leté dítě, tak to je gilotina.......
František (neregistrovaný)
O jo někdo kdo nemá peníze komentuje pořád lepší než aby 15 létě děcka chlastali fetovsli ať se nau i řidit v 1i dostanou nadupané auto a v první zatáčce se rosekaj super nápad jak naučit děcka zodpovědnosti a silničnímu provozu tasko.
Pavel (neregistrovaný)
Ty tak s tím bych nechtěl do čelního nárazu ani ve 30 kilometrech
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?