Luxusním značkám se v Česku daří i na klesajícím trhu. Tesla zde prodává nejvíc aut v historii

Zdroj: Tesla
  • Za devět měsíců letošního roku stouply prodeje Tesly v Česku o 316 procent

  • Dařilo se i Ferrari, které prodalo více aut než loni, Mercedes je také v plusu

  • Ostatním automobilkám prodeje klesaly, září 2020 je ale lepší než loňské

Nástup koronavirové pandemie zamával s automobilovými trhy napříč světem. Včetně toho českého. Drtivá většina automobilek udala méně aut než v loňském roce. Po devíti sečtených měsících se ale objevují překvapiví vítězové, kterých se krize nedotkla. Ba naopak, využili ji k růstu. Jde o luxusní automobilky.

Třeba kalifornská Tesla ještě nikdy neprodala tolik aut na českém trhu jako právě letos. Od ledna do září zaregistrovala podle statistik Sdružení dovozců automobilů (SDA) 328 nových vozů. To je o 249 víc než za stejné období loni a nárůst o 316 procent. I přes tento úspěch ji SDA zatím nepočítá jednotlivé modely, lze ovšem předpokládat, že silně pomohl příchod dostupnějšího Modelu 3.

Tesla ztratila na dálnici střechu. Automobilka možná zapomněla na těsnění

Tesla se hned po značce SsangYong chlubí druhým největším nárůstem. Je nutné ale podotknout, že korejský výrobce levnějších SUV začal aktivněji působit na českém trhu teprve loni a tak 453 procent navíc je dáno tím, že startoval z velmi nízkých hodnot. Od ledna do září letošního roku zde SsangYong zaregistroval 260 aut, tedy méně než Tesla.

To Ferrari působí na české, trhu naopak dlouho. Za letošních devět měsíců se mu podařilo prodat tolik aut jako nikdy za celý rok. Celkem 74 vozů zatím znamená nárůst o 27 kusů (57 procent). Za celý rok 2018 si přitom značka připsala na českém trhu 60 zaregistrovaných aut, o rok dříve jen 39.

Sto Mercedesů týdně

Příjemné překvapení ale zažívají i u Mercedesu, jehož prodeje se pohybují v diametrálně odlišných hodnotách. Zatímco Audi klesly prodeje o 244 kusů a BMW o 314, české zastoupení Mercedesu má naopak meziročně 314 aut navíc. Celkem od začátku roku zaregistrovalo 5390 aut, tedy v průměru necelých 100 za týden. BMW má zaregistrováno 3787 kusů, Audi dokonce jen 1703 aut. To je méně než třetina.

Sháníte auto na tahání přívěsů? Nejlepší je údajně SsangYong, Škoda nebo Volkswagen

Paradoxem je, že zatímco Mercedesu se daří, jeho městská odnož Smart je na tom bledě. S pouhými 12 udanými vozy za rok jde o propad o 73 procent. Se ztrátou počítanou na kusy je pak na tom nejhůř Škoda. Té sice spadly registrace jen o 12,4 procenta, ale v rámci velkých objemů mladoboleslavské automobilky to dělá 8009 aut.

A jak je na tom český automobilový trh v září 2020 jako celek? Ideální odpovědí by bylo černobylské: „Not great, not terrible“. Celkem 16 909 registrací je výsledek lepší než loni i předloni v září. Hodnota je samozřejmě také významně lepší než v dubnu, kdy se zaregistrovalo jen 10 679 nových aut. K červnovým téměř 21 tisícům kusů má ale zářijový výsledek daleko.

Luxusním značkám se v Česku daří i na klesajícím trhu. Tesla zde prodává nejvíc aut v historii
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 5 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: