Kolotočářský pick-up s karoserií limuzíny dokazuje, že vkus si za peníze nekoupíš

  • Kdyby byla soutěž o nejbizarnější auto roku, byl by horkým kandidátem na vítěze Aznom Palladium

  • Italský vůz šokuje svým zpracováním i designem, který nedokáže skrýt kořeny v americkém pick-upu

  • Výkon osmiválce je 710 koní, ale kolos o hmotnosti 2650 kg jede jen 210 km/h

Čas od času se v automobilovém světě objeví vůz, který se snaží hrát na něco, čím ve skutečnosti není. Výsledkem je obvykle až groteskně rádoby luxusní vzhled, který by mohl kandidovat v pomyslné soutěži o nejnevkusnější auto roku. První místo by letos s přehledem získal Aznom Palladium. Kříženec pick-upu a „luxusní“ limuzíny, který jako základ používá v USA běžně prodávaný RAM 1500.

Vůz se to na první pohled snaží maskovat, ale příliš mu to nejde. Pozoruhodná je příď, která vzdáleně připomíná vozy Rolls-Royce. Bizarní je nejen vysoký podvozek, ale i plastová ochrana do terénu. Protažené zádi dominuje obdélníkové okénko. Na konci pak nenajdete tradiční kufr, ale elektricky ovládaný šuplík. Příbuznost s americkým pick-upem prozradí i elektricky výsuvný nášlap.

Videodojmy: Obří RAM 1500 je nečekaný adept na dokonalé rodinné auto

Jestliže exteriér svou bizarností možná ještě vykouzlí úsměv na tváři, srdce estéta pukne při pohledu dovnitř. Palubní deska nijak neskrývá, že je přímo převzatá z RAMu 1500, nicméně musí vystoupit z všednosti tím, že je obalená ozdobnými prvky. Barevná sedadla jsou obšitá kůží s malými polštářky, které dodávají dohromady s palubkou dokonalý pocit pouťového tuningu.

Zadní sedadla jsou ale tím správným místem pro majitele vozu a vykřičeného domu zároveň. Vlastně ani nejde tolik o sedadla jako o sofa, na kterém si lze představit nejen VIP muže ověšeného zlatými řetězy, ale i jeho silikonovou společnici. Pro zpestření nevkusných chvil je připravena lednice na sekt Igristoe, samozřejmostí jsou i dvě sklenice. Promyšlenou atmosféru doplňuje podezřelý dřevěný dekor, který spíš připomíná jeho plastovou napodobeninu z Lady.

Večírky ve stylu Ivana Jonáka jsou na zadních sedadlech zaručeny
Aznom je obrovské auto, míto kufru vám ale bude muset stačit šuple

Pokud by se přece jen z této kombinace posádce nechtělo udělat nevolno, může jí pomoci benzinový osmiválec pod přední kapotou. Motor totiž úpravce osadil dvěma turbodmychadly, aby produkoval výkon 522 kW, tedy 710 koní, a točivý moment 950 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy vypadá impozantně, nejvyšší dosažitelná rychlost už méně. Kvůli zpřevodování a jízdním odporům zvládne Palladium maximálně 210 km/h.

Mercedes-Benz Vision Maybach Ultimate Luxury je konkurence pro Rolls-Royce

Celý bizarní cirkus na kolech váží 2650 kg, ale bez pasáka a jeho společnice. Stojí na 22palcových litých kolech, pod nimiž se musí 408milimetrové ventilované disky vpředu a 380milimetrové vzadu snažit, aby ho občas zastavily. Každopádně italský architekt ze 16. století Andrea Palladi by zřejmě nebyl rád, že jeho jménem se ohání něco takového.

Naštěstí vznikne jen 10 kusů. Každý zákazník si bude moci upravit auto dle svých nejnevkusnějších představ. Vůz je logicky zaměřen hlavně na trhy v Rusku, Číně či arabských zemích. Mluví se ale i o USA. Tam ostatně před lety vznikla podobná kreace. Kalifornský Youabian Puma byl kombinací pick-upu Ford F-150 a kabrioletu Volvo C70.

Kolotočářský pick-up s karoserií limuzíny dokazuje, že vkus si za peníze nekoupíš
Ohodnoťte tento článek!
1.6 (31.43%) 28 hlas/ů

1 komentář

  1. At si jde autor resit komplexy a hejtovat treba na FB; to auto dava pro jeho majitele smysl, a autor je ubozak, ze se musi takto projevovat.
    Z toho clanku tryska nedostatek autorova sebevedomi.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: