Ještě nedávno stát sliboval, že mýtné brány nebudou měřit rychlost. Teď změnil názor

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Stávající mýtné brány zůstanou po přechodu na satelitní systém nevyužité

  • Ministerstvo dopravy je chce nasadit mimo jiné na měření rychlosti

  • Ještě nedávno přitom úřad sliboval, že mýtné brány k tomuto účelu sloužit nebudou

  • Dálnice jsou statisticky nejbezpečnějším typem komunikací

V souvislosti s přechodem na satelitní výběr mýtného stát řeší, co s mýtnými branami stávajícího systému. Do šrotu prý nepůjdou. „Ministerstvo dopravy počítá s tím, že mnohé konstrukce nynějších bran bude možné použít ve službách, které s výběrem mýta nesouvisejí. Budou vy­užity pro telematiku na dálnicích a inteligentní dopravní systémy, jako je proměnné dopravní značení, liniové řízení dopravy, detekce jízdy v protisměru, úsekové měření rychlosti či vysokorychlostní vážení kamionů,“ citují Novinky.cz současného ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (ANO).

Před pouhými čtyřmi lety se přitom Kremlíkův předchůdce Dan Ťok dušoval, že mýtné brány rychlost měřit nebudou. A ještě letos na jaře psal iDnes, že nový kamerový systém hlídání elektronických dálničních známek nebude sloužit k plošným kontrolám, protože by to bylo „příliš velkým zásahem do soukromí lidí“.

Čtyři roky starý článek na Lidovkách vůbec stojí za přečtení. „„Jak se to jednou zkusí, tak se to bude aplikovat dál, ty pokusy tady budou,“ uvedl tehdy poslanec Ivan Adamec (ODS). A ministr jeho obavy vyvracel: „Nemáme zájem vytvořit na dálnici v uvozovkách Velkého bratra.“ S novým šéfem to už zjevně neplatí. Znovu tak bezděky ukázalo, že bez ohledu na osobu ministra není tento úřad schopen pracovat s dlouhodobou vizí. Hromadná demontáž bran, které se nákladně budovaly relativně nedávno, by pro stát byla další nelichotivou vizitkou. Proto je raději využije k tomu, co umí beztak nejlépe – šmírování a popotahování občanů za banality ve velkém.

Dálnice patří k nejbezpečnějším typům komunikací a pokud už na nich k nehodám dochází, není to kvůli vysoké rychlosti. Což se jasně ukázalo i se zavedením úsekového měření v opravovaných úsecích. K zavedení úsekového měření ve velkém by to chtělo daleko pádnější důvod, než že stát kvůli neschopnosti dlouhodobého plánování neví, co si počít s hromadami nepotřebného železa.

Souhlasíte s tím, aby se mýtné brány proměnily v úsekové radary?

Milan (neregistrovaný)
Magoři co mají SPZ na přání a projíždí současné radary dvojnásobnou rychlostí budou jezdit fofrem i pod těmi šibenicemi. Odnesou to ti, co své pokuty platí ze zdaněných výplat či důchodů.
Radovan (neregistrovaný)
Pokud by byly využity k měření a vyřazení z provozu těch šílenců, co tam lítají od 160 km/h výše, vyblikávají, myškují, vybržďují, mění pruhy bez blinkru nebo naopak blokují levý pruh pomalou jízdou, například klasické 3 kilometrové předjíždění kamionů navzájem, pak proč ne? Jen se bojím, že výsledek bude - mysleli jsme to obře a dopadlo to jako vždycky.
Miroslav (neregistrovaný)
Kdo znal jižní spojku v Praze před zavedením usekoveho měření, musí dát za pravdu, že z džungle se stala poklidna silnice s lepší prujezdnosti. Takže je opravdu každé měření špatne? Existuje odnekud opačná zkusenost?
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?