International Engine of the Year 2018: Nejlepší motory na trhu mají šest až dvanáct válců

  • Anketa International Engine of the Year 2018 zná svého vítěze

  • Nejlepším motorem na aktuálním trhu je osmiválec Ferrari, druhý skončil šestiválec Porsche a třetí dvanáctiválec opět od Ferrari

  • Tříválce tentokrát nezabodovaly 

Kromě nejlepších aut různých zemí, kontinentů i světa se každoročně vyhlašují také nejlepší motory. Anketu International Engine of the Year v letech 2012, 2013 a 2014 ovládl litrový tříválec Fordu, aby ho v roce 2015 vystřídal tříválec použitý v BMW i8. Jenže v poslední době se zdá, že malým jednotkám odzvonilo. Letošní ročník, stejně jako dva předchozí, ovládl osmiválec Ferrari.

Konkrétně se jedná o dvakrát přeplňovanou jednotku o objemu 3,9 litru, používanou v modelech 488 GTB, 488 Spider nebo 488 Pista. Na druhém místě skončil třílitrový, taktéž přeplňovaný šestiválec použitý v řadě variant modelu 911. A třetí příčku získal dvanáctiválec o objemu 6,5 litru opět od Ferrari. Tříválce tentokrát skončily mezi poraženými. Motor 1.0 TSI celkově obsadil pátou příčku, motor z BMW i8 je šestý a tříválec 1.2 PureTech koncernu PSA až osmý.

Doporučujeme: Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor

Anketa má i dílčí kategorie, jejich výsledky najdete níže. Vítězný osmiválec Ferrari získal také titul Performance Engine of the Year 2018 a zvítězil rovněž mezi motory o objemu od tří do čtyř litrů.

Výsledky ankety Engine of the Year 2018

Celkový vítěz

1. Ferrari twin-turbo 3,9 l V8
2. Porsche 3,0 l turbo
3. Ferrari 6,5 l V12
4. Elektrický pohonný systém Tesla
5. Volkswagen 1.0 TSI
6. Hybridní systém BMW 1,5 l (i8)
7. Pětiválec Audi 2.5 TFSI
8. Tříválec PSA 1.2 PureTech
9. Porsche 2,0 l turbo

Objem do jednoho litru

1. Volkswagen 1.0 TSI
2. Ford 1.0 EcoBoost
3. Dvouválcový generátor BMW

1,0 až 1,4 l

1. Tříválec PSA 1.2 PureTech
2. Volkswagen 1,4 TSI ACT
3. Volkswagen 1,4 TSI 

1,4 až 1,8 l 

1. Hybridní systém BMW 1,5 l (i8)
2. Tříválec BMW 1,5 l turbo
3. Volkswagen 1.5 TSI Evo

1,8 l až 2,0 l

1. Porsche 2,0 l turbo
2. Mercedes-AMG 2,0 l turbo
3. Honda 2,0 l turbo

2,0 l až 2,5 l

1. Audi 2.5 TFSI
2. Porsche 2,5 l turbo
3. Ford 2.3 EcoBoost 

3,0 l až 4,0 l

1. Ferrari twin-turbo 3,9 l V8
2. Mercedes-AMG twin-turbo 4,0 l V8
3. Porsche 4,0 l

Performance Engine

1. Ferrari twin-turbo 3,9 l V8
2. Porsche 4,0 l
3. Ferrari 6,5 l V12

New Engine

1. Ferrari 6,5 l V12
2. BMW M twin-turbo 4,4 l V8
3. Mercedes-Benz twin-turbo 3,0 l 48V

Green Engine

1. Elektrický pohonný systém Tesla
2. Hybridní systém BMW 1,5 l (i8)
3. Elektrický pohonný systém BMW

Electric Powertrain

1. Elektrický pohonný systém Tesla
2. Elektrický pohonný systém BMW
3. Elektrický pohonný systém GM

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: