Indian Challenger má odvážné ambice. Přichází nový král baggerů?

  • Indian rozšiřuje nabídku motorů o nový dvouválec PowerPlus

  • První model s tímto V-twinem rozčeří vody v kategorii baggerů

  • Specifikace slibují vysokou úroveň cestovního komfortu a špičkové jízdní vlastnosti

Nejstarší americké motocyklové značce se pod křídly koncernu Polaris nebývale daří. Modelové portfolio roste téměř geometrickou řadou, a spolu s ním se rozšiřuje i nabídka motorů. Aktuálně nejsilnějším agregátem značky Indian je nedávno představený vidlicový dvouválec. Z objemu 1769 cm3 (108 kubických palců) umí vyprodukovat 90 kW (122 k) a 178 Nm při 3800 otáčkách. S takovou kombinací může název PowerPlus nosit zcela oprávněně.

Indian už kdysi použil název PowerPlus pro jeden ze svých modelů, vyráběný v letech 1916 až 1924. Válce svírají úhel 60 stupňů, chlazení je kapalinové a spojka antihoppingová
Cestovní komfort zajišťuje bohatá výbava. Zahrnuje mimo jiné nastavitelné plexi, tempomat, bezklíčkové zapalování, 100wattový audio systém a uzavíratelné průduchy v přední kapotáži

Síla nového motoru ale není u značky Indian jediným tématem, kolem kterého se momentálně točí pozornost. PowerPlus se totiž představuje ve zbrusu novém modelu, s nímž značka hodlá ovládnout kategorii baggerů. A to nejen tabulkovými parametry, ale také jízdními vlastnostmi, komfortem, technikou a v neposlední řadě designem. Ten je v případě modelu Challenger vskutku jedinečný. Přední kapotáž je – podobně jako u H-D Road Glide – namontovaná na rámu, takže se při zatáčení nepohybuje společně s řídítky. O praktických výhodách tohoto řešení by se jistě dalo polemizovat, pohledy kolemjdoucích však Challenger dokáže přitáhnout stoprocentně. A to nejen díky LED proužkům denního svícení.

Srovnávací test Harley-Davidson Street Glide Special vs. Indian Chieftain Limited: Dny hřmění

Stejně výjimečné jsou i specifikace podvozku. Stojí tradičně na hliníkovém rámu, odpruženém zadní kyvnou vidlicí s centrálním tlumičem Fox a přední 43mm převrácenou (!) vidlicí. Standardní jsou snad jen velikosti kol 19 a 16 palců, jinak je podvozek na danou kategorii solidně předimenzován. To dokládají i dva přední 320mm kotouče se čtyřpístkovými, radiálně montovanými monobloky Brembo M4.32.

Nadstandardní jsou i zdvihy odpružení – 130 mm vpředu a 114 mm vzadu jsou hodnoty v tomto segmentu nevídané
Čtyřjádrový procesor zrychlil činnost infotainmentu a přibyly nově funkce, jako například zobrazení počasí či hustoty provozu na trase

Pozadu nezůstává ani elektronická výbava. Víceosá inerciální jednotka Bosch se postará o bezpečné brzdění a zrychlování i v náklonu – proto její funkci výrobce označuje jako Smart Lean Technology. A bát se nemusíte ani při prudkém zavření plynu. Brzdný účinek motoru s poměrně vysokou kompresí (11:1) drží na uzdě systém Drag Torque Control. Uživatelské rozhraní Ride Command System s dotykovým displejem je symbolickou třešničkou na dortu.


Indian Challenger má odvážné ambice. Přichází nový král baggerů?
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: