Detailní srovnání: Nový Seat Leon vs. Volkswagen Golf, Hyundai i30 a další konkurence

Zdroj: Seat
  • Seat Leon 2020 vstoupil na český trh, jde o zajímavou alternativu ke Golfu nebo Octavii Combi

  • Španělský koncernový sourozenec se prodává jako hatchback i kombi označené Sportstourer

  • Za kombi variantu se připlácí jen 20 tisíc korun, auto má už v základu full-LED světlomety

  • Srovnali jsme ho nejen s Golfem a Octavií, ale i s Fordem Focus nebo Hyundai i30

Seat Leon 2020 dorazil na český trh a rovnou v obou verzích, tedy jako hatchback nebo kombi Sportstourer. Díky tomu může být zajímavou alternativou k o něco levnějšímu Golfu, který zatím na svou kombi verzi Variant teprve čeká, a zároveň může lákat i ty, jimž s přehledem největší kombi v nižší střední třídě v podobě Škody Octavia přijde příliš drahé. Leon sice nepřekvapí motory, jenž kopírují nabídku koncernových sourozenců, ale nabízí hned čtyři výbavy.

Cupra Leon nabídne hned tři motory. Nejvýkonnější bude jen kombi, stovku zvládne za 4,8 s

Hatchback je mírně dražší než VW Golf. Se základním motorem 1.0 TSI (81 kW) a výbavou Reference začíná na ceně 484 900 korun, tedy o pět tisícikorun výš než jeho německé dvojče. Korejský konkurent Hyundai i30 začíná výrazně níž (299 900 Kč), Ford Focus za 389 900 korun také. Obě auta ale mají slabší motory i základní výbavu. K tomu se dostaneme za malý moment, teď ale nabízíme pohled do tabulky, která srovnává rozměry nového Seatu Leon s nejčastějšími konkurenty.

Rozměry Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Seat Leon 4368 1800 1456 2686
Volkswagen Golf 4284 1789 1491 2619
Hyundai i30 4340 1795 1455 2650
Ford Focus 4378 1825 1452 2700
Opel Astra 4370 1871 1485 2662
Peugeot 308 4263 1804 1472 2620

Z tabulky je patrné, že Leon 2020 patří k větším hatchbackům, na délku ho o centimetr přerůstá jen Ford Focus. Opel Astra, který před nedávnem prošel faceliftem, je prakticky stejný. Zajímavé je, že Golf, který s Leonem sdílí platformu, je o celých 84 mm kratší. Mám i kratší rozvor (o 67 mm), delší ho má opět Focus s hodnotou 2700 mm.

Rozměry Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Seat Leon Sportstourer 4642 1799 1448 2686
Ford Focus Kombi 4668 1825 1494 2700
Hyundai i30 Kombi 4585 1795 1475 2650
Peugeot 308 SW 4585 1804 1472 2730
Renault Mégane Grandtour 4626 1814 1449 2712
Škoda Octavia Combi 4689 1829 1468 2686

Druhá tabulka ukazuje kombi Seat Leon Sportstourer. To s délkou 4642 mm naopak patří k těm kratším, jakkoliv sdílí platformu se Škodou Octavia, což naznačuje shodný rozvor kol 2686 mm. Octavia ale nabídne obří zavazadlový prostor, s hodnotou 640 litrů v základním uspořádání je králem segmentu. Leon má 620 litrů, Ford Focus kombi pak 608 litrů (měřeno po kryt zavazdelníku).

V základu žádné holátko

Seat Leon 2020 se v základní výbavě Reference nabízí jen se dvěma motory, tedy benzinovým tříválcem 1.0 TSI o výkonu 81 kW a dieselovým čtyřválcem (2.0 TDI, 85 kW) za 574 900 korun. Už v základu dostane například dojezdové rezervní kolo, sadu elektronických asistentů včetně senzoru únavy řidiče, automatického udržování v jízdním pruhu nebo systému Front Assist s funkcí nouzového brzdění.

Porovnali jsme novou Škodu Octavia Combi 2.0 TDI s předchůdcem. V mnohém je lepší, ale ne ve všem

V kabině najdete výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedačky mají černo-šedý potah. Elektrická jsou všechna čtyři okénka i zrcátka. Nechybí automatická klimatizace (jednozónová), zábavní systém Media System Plus s 8,25“ dotykovým displejem a pěticí reproduktorů. Auto je také vybaveno bezklíčovým startováním Kessy Go s tlačítkem.

Už u minulé generace se Leon chlubil full-LED světlomety, které jsou součástí základní výbavy. K tomu se už ale moc nehodí jen obyčejná ocelová kola o velikosti 15 palců. Záruka je prodloužená už se základní výbavou na 5 let nebo 100 tisíc ujetých kilometrů. Seat Leon Sportstourer se ve verzi Reference neprodává.

  • Seat Leon 1.0 TSI (81 kW), výbava Reference, cena: 484 900 Kč
  • Seat Leon 2.0 TDI (85 kW), výbava Reference, cena: 574 900 Kč

Druhá výbava jako lepší základ

Dá se předpokládat, že řada zákazníků raději sáhne do druhé výbavové verze Style, která za 35 tisíc korun navíc proti základu přidává rozumnou porci výbavy, je v ní už větší výběr motorů (přidává se čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 96 kW) a funguje i jako základ pro kombi Sportstourer. U něj je ale výbava Style spojena výhradně s benzinovou jedna-pětkou, zatímco hatchback nabízí i tříválec a naftové 2.0 TDI.

Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech

Style nabízí lepší klimatizaci, která je v tomto případě už dokonce třízónová. Navíc je tu tempomat. Oblíbeným přídavkem je i kožený multifunkční volant a přidává se také loketní opěrka. V kůži je vyvedena i hlavice řadicí páky, mediální systém dostane o dva reproduktory navíc a v kufru najdete mezipodlahu. Zvenčí je verze Style rozpoznatelná díky 16“ litým kolům.

Výbava kombi je prakticky totožná. Jak je patrné z následujícího cenového srovnání, za verzi kombi se navíc platí 20 tisíc korun, což je oproti řadě konkurentů spíš nižší příplatek. Obvykle se pohybuje okolo 30 až 35 tisíc korun, u nové Octavie je to dokonce 40 tisíc.

  • Seat Leon 1.0 TSI (81 kW), výbava Style, cena: 519 900 Kč
  • Seat Leon 1.5 TSI (96 kW), výbava Style, cena: 549 900 Kč
  • Seat Leon 2.0 TDI (85 kW), výbava Style, cena: 609 900 Kč
  • Seat Leon Sportstourer, 1.5 TSI (96 kW), výbava Style, cena: 569 900 Kč

Seat Leon vs. Volkswagen Golf

Asi nejčastěji se bude Seat Leon srovnávat se svým koncernovým sourozencem. Dá to rozum, obě auta jsou technicky prakticky totožná, liší se hlavně designem. Rozdíl ale v cenících je. Zatímco Leon se v základní výbavě Reference nabízí i s motorem 2.0 TDI, Golf má ve výbavě jednoduše nazvané Golf jen litrový tříválec.

  • Volkswagen Golf 1.0 TSI (81 kW), výbava Golf, cena: 479 900 Kč – levnější o 5000 korun oproti Seatu Leon 1.0 TSI (81 kW)

Videodojmy: Volkswagen Golf 1.5 eTSI (2020) je pořád hlavně Golf. Ale to ovládání…

Zásadní rozdíly ve výbavě jsme neobjevili. Obě auta mají v základu stejná 15“ ocelová kola a jako protipól k nim full-LED světlomety. Nechybí bezklíčové startování, tempomat však ano. Rozdíly se pak dají následně najít v příplatcích. U Golfu se třeba adaptivní regulace podvozku DCC kupuje samostatně za 20 500 až 24 800 korun podle výbavy, u Leonu je součástí paketu Dynamic za 28 900 až 30 900 korun podle verze.

Seat Leon Sportstourer vs Škoda Octavia Combi

V případě mladoboleslavského sourozence musíme u Leonu Sportstourer sáhnout ještě do vyšší výbavy, konkrétně do verze Xcellence, kde se už shoduje nabídka silnějšího 1.5 TSI (110 kW) i silnějšího 2.0 TDI (110 kW), který je spojen v obou autech s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

  • Škoda Octavia Combi 1.5 TSI (110 kW), výbava Ambition, Cena: 636 900 Kč – levnější o 3000 korun než Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI (110 kW)
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (110 kW), výbava Ambition, Cena: 731 900 Kč – levnější o 28 tisíc korun než Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI DSG (110 kW)

Jak je patrné z porovnání, v případě benzinového čtyřválce stojí oba modely prakticky stejně, větší rozdíl je u dieselu. Výbava je také poměrně podobná. Leon ve verzi Xcellence například dostává digitální přístrojový štít, i Octavia nabízí v základu virtuální kokpit. Má ale jen dvouzónovou klimatizaci proti třízónové u Seatu.

Detailní cenové srovnání: Škoda Octavia Combi 2020 vs. Ford Focus vs. Hyundai i30 a tři další auta

Leon má navíc i 17“ kola proti šestnáctkám u Škody a také bezklíčové odemykání, ke kterému se u Škody dostanete až ve vyšší verzi Style. Na sedadlech navíc už nabízí i částečně kožené čalounění proti pouhé látce u Octavie. Seat Leon Sportstourer je tak za podobné peníze lépe vybaven.

Seat Leon vs Ford Focus

Ford Focus začíná na výrazně nižší ceně než Seat Leon. V aktuální akci je k mání za 389 900 korun v základní verzi Trend (běžně 413 900 Kč). Auto má v základu pouze LED potkávací světlomety, ale je vybaveno systémem nouzového brzdění nebo asistentem pro jízdu v pruzích. Rádio má pouze malý barevný 4,2“ displej.

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Základní motor je také slabší než u Seatu, 1.0 EcoBoost má výkon jen 74 kW. Silnější možností je jeho 92kW verze, která začíná na 443 900 korunách, ale nyní se vyplatí ve druhé výbavě Trend Edition za 434 900 korun v akci. Focus pak dostane 16“ litá kola, systém SYNC s 8“ dotykovým displejem, mlhovky nebo loketní opěrku. Obě auta ale spojují motory se stejným výkonem, jde o 1.5 EcoBoost a 1.5 TSI, oba se 110 kW. Jen je potřeba sáhnout do vyšších výbav.

  • Ford Focus 1.5 EcoBoost (110 kW), výbava Titanium, Cena: 539 900 Kč (bez akce 586 900 Kč) – levnější o 80 tisíc korun než Seat Leon 1.5 TSI (110 kW), výbava Xcellence

Focus ve výbavě Titanium nabízí automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup i startování, zadní LED světla nebo automatické stěrače. Nechybí přední a zadní parkovací senzory či navigace. Kola mají rozměr 16 palců, Seat má o palec větší. Za navigační systém je potřeba připlatit 18 900 korun. Ford Focus kombi je o 25 tisíc korun dražší, Leon Sportstourer přidává na ceně jen 20 tisíc.

Seat Leon vs Hyundai i30

Nakonec nesmí chybět ani nošovický besteseller Hyundai i30. Ten se dokonce vyrábí nejen jako hatchback a kombi, ale i jako liftback pod označením Fastback. Základní cena je o dost nižší než u Leonu, i30 začíná na 299 990 korunách v akci (standardně 339 990 korun). Částka je ale určena atmosférickému motoru 1.4i CVVT o výkonu jen 73 kW.

Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia

Základní výbava Start navíc není nikterak bohatá. Auto má ocelová 15“ kola, je vybaveno autonomním brzděním, ale zase mu chybí full-LED světlomety, které jsou vyhrazené až pro nejvyšší výbavu Style, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo barevný displej zábavního systému – má jen černobílé rádio. Přeplňovaný motor tu ale je od výbavy Trikolor.

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI (88 kW), výbava Trikolor, cena: 349 990 Kč (bez akce 389 990 Kč) – levnější o 134 910 korun než Seat Leon 1.0 TSI (81 kW) ve výbavě Reference

Výbava Trikolor, která je specificky určená pro český trh, je už o něco bohatší než základ. Stále ale jezdí na 15“ plechových kolech, tedy stejně jako Leon v základu. Má navíc ještě boční blikače ve zpětných zrcátkách a zdířku na USB, ty má Leon hned dvě (USB-C). Hyundai i30 ve výbavě Trikolor má stále jen obyčejné rádio, 8“ dotykový displej je až od verze Komfort za 369 990 korun v akci. Tempomat má ale i30 už v základu.

Detailní srovnání: Nový Seat Leon vs. Volkswagen Golf, Hyundai i30 a další konkurence
Ohodnoťte tento článek!
3.3 (66.34%) 41 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

  1. A proč není ve srovnání nějaký Japonec? Třeba nová Mazda 3, nebo Corolla? Koukám, že je většina těžce ignoruje.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: