[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Dlouhodobě testovaná Fabia má sice „pouze“ tříválec, ale každou chvíli nás přesvědčuje o tom, že to vážně není pomalé auto
-
Reálná naměřená dynamika tomu odpovídá
-
Na 9,6 s udávaných pro zrychlení z nuly na 100 km/h jsme se nedostali, přesto ani náhodou nepatří Fabia k nejpomalejším autům naší databáze
Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře, patrně vám naší dlouhodobou Škodu Fabia Combi nemusíme představovat. Pokud ne, uděláme to stručně. Od listopadu nám v redakci parkuje Fabia s motorem 1.0 TSI, šestistupňovým manuálem a výbavou Style za celkových zhruba 430 tisíc korun. Pro někoho nezajímavé, jenže Fabia nás každým dnem přesvědčuje o tom, že to je sice obyčejné, ale jinak dobré auto. Třeba díky přehlednému interiéru, rozumné pozici za volantem, docela velkému zavazadleníku a také díky slušné dynamice.
Připomeňte si předchozí články dlouhodobého testu:
- Fabia Combi 1.0 TSI v dlouhodobém testu — Půl roku s tříválcem
-
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše Škoda Fabia vám to ukáže
I když se největší bouře týkající se motoru 1.0 TSI asi už přehnala, pořád se najdou tací, pro které jsou tři válce synonymem sotva se plazícího auta, které je rádo, když vyjede trochu prudší kopec. Jenže už v testu Octavie s tímto motorem jsme se přesvědčili o opaku a Fabia to pouze potvrdila. Ostatně podle tabulek má zvládnout sprint z nuly na 100 km/h za 9,6 s a maximální rychlost 199 km/h. Na maximálku se ještě podíváme, dynamiku už ale změřenou máme. Tady jsou výsledky.
Pod deset se nedostala, ale není to ostuda
Nebudeme vás napínat, na oficiálně udávaných 9,6 s jsme se nedostali. Naměřený průměr dvou pokusů v každém směru je 10,35 s. Znovu připomínáme, že vždy měříme zrychlení s dvojicí nelehkých osob na palubě, takže čas pomalejší o zhruba osm desetin není žádná ostuda. Tím spíš, když uvážíme přítomnost zimních pneumatik.
S výsledkem 10,35 s Fabia zdaleka nepatří k tomu nejpomalejšímu, co jsme kdy měřili, přestože to není tak zajímavý čas, jaký nedávno vykázalo třeba nové Audi RS 3. V naší databázi máme docela hodně dříve testovaných aut, kterým by litrová Fabia ujela. Jejich přehled najdete v úvodní galerii. Namátkou můžeme zmínit třeba Seat Ateca 1.4 TSI, Nissan X-Trail 2.0 dCi nebo Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi. Mimochodem, všimněte si, že všechna auta v galerii mají čtyřválce a větší objem. Zajímavé je třeba porovnání s dvoulitrovými Mazdami.
Logicky by Fabia 1.0 TSI ujela i větší a těžší Octavii osazené stejným motorem. Tu ovšem v úvodní galerii nenajdete, protože v době testu tohoto auta pršelo a my jsme ho srovnávali s Octavií 1.2 TSI. V rámci objektivity porovnání se proto Octavie nerozjížděly z klidu, ale z rychlosti 10 km/h. Sprint 10-100 km/h absolvovala Octavia 1.0 TSI v průměru za 9,92 s.
Pružné zrychlení lepší než dieselový Peugeot
Litrovou Fabii v rozletu trochu brzdí odstupňování převodovky, protože jednotlivé převody jsou docela dlouhé. Třeba na trojku se naše dlouhodobá Škoda rozjede na více než 150 km/h. Přesto i pružnost malého přeplňovaného benzinového motoru není vůbec špatná. Zrychlení 80-120 km/h na trojku vůz zvládl v průměru za 7,07 s, disciplínu 80-140 km/h na čtyřku pak za 14,38 s. To jsou lepší čísla, než která vykázal dříve testovaný Peugeot 2008 osazený vznětovým čtyřválcem 1.6 BlueHDi o výkonu 88 kW (120 k). První jmenovaný úkol zvládl za 7,65 s a druhý za 15,15 s.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI bude v naší redakci do konce dubna, takže stále můžete vznášet své dotazy a připomínky. Pro zajímavost, aktuálně musel vůz do servisu. Při jedné z mnoha cest po D1 jsme chytli větší kámen do čelního skla a původně malá oděrka se postupem času rozlezla do všech stran. Tak snad se nám Fabia zase brzy vrátí.
Akcelerace | Škoda Fabia Combi 1.0 TSI |
---|---|
0-50 km/h (s) | 3,59 |
0-100 km/h (s) | 10,35 |
0-130 km/h (s) | 17,1 |
0-150 km/h (s) | 24,97 |
30-50 km/h (s) | 1,53 |
50-70 km/h (s) | 2,2 |
80-120 km/h (s) | 7,47 |
130-150 km/h (s) | 7,87 |
80-120 km/h na 3. stupeň (s) | 7,07 |
80-140 km/h na 4. stupeň (s) | 14,38 |