Triumph vyladil Street Triple RS s pomocí týmu Moto2

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Upravený motor má o 9 % vyšší výkon i točivý moment ve středních otáčkách

  • Rychlořazení je nově součástí standardní výbavy

  • Charakteristické přední světlomety dostaly funkci denního svícení

  • Barevný TFT displej s novou grafikou umožňuje spárování se smartphonem

Po supersportu Daytona 765 v limitované edici Moto2 přichází Triumph s další novinkou, u které využívá zkušenosti získané v druhé nejsilnější třídě světového šampionátu silničních motocyklů. Důvody tohoto kroku můžeme vidět hned dva. Od příštího roku se zpřísňují podmínky emisních euronorem a byla by škoda nechat ležet závodní know-how jen tak ladem. Když se tyhle fakty spojí do jednoho zadání, musí z toho zákonitě vyjít zajímavý výsledek. Nečekejte žádný extra nárůst výkonu, v tohle směru se drží zpátky i zmíněná Daytona. Také v případě Street Triplu zůstává maximum na stejné hodnotě, konkrétně 123 koních.

Za citlivejší reakcí na plyn je také volnější pohyb rukojeti
Základ tohoto tříválce používají všichni jezdci MS v kategorii Moto2

Úpravy uvnitř řadového tříválce, jako je přesnější zpracování klikové a vyvažovací hřídele, jiná výfuková vačka či tlumivka výfuku s lepší průchodností, vylepšily průběh výkonu i točivého momentu, a to hlavně ve středním pásmu. Vyjádřeno řečí čísel nový Street Triple RS splňuje normu Euro 5, má o 9 % více kilowatt i newtonmetrů ve středních otáčkách a 2 Nm k dobru. Špička točivého momentu 79 Nm se navíc posunula níž, takže na maximální zátah nemusíte čekat až otáčkoměr přiblíží k 11 tisícům, ale dostanete ho už krátce po překročení 9000 ot. K tomu si připočítejte zkrácený první a druhý převodový stupeň, a musí vám být jasné, jakým směrem se Street Triple ubírá. Potěšující zprávou je, že se na seznam standardní výbavy dostalo obousměrné rychlořazení. Antihoppingová spojka na něm zůstává.

Se suchou hmotností 166 kg je Street Triple nejlehčím motocyklem ve své třídě

Na pohled se nový Street Triple RS od předchozího moc neliší. Zásadním rozdílem je jiná přední maska s novými světlomety. Uvnitř se však odehrály podstatnější změny. Bez povšimnutí nezůstala ani řídící jednotka, která teď nabízí pět jízdních módů namísto čtyř. Liší se od sebe reakcí na plyn a intenzitou zásahu asistenčních systémů ABS a kontroly trakce. Barevný TFT displej s grafikou druhé generace má na výběr čtyři barvy pozadí a stejný počet stylů, vestavěný systém MyTriumph pak s příplatkovým modulem zajistí bluetooth konektivitu.

Zrcátka uchycená v koncích řídítek vypadají cool
Nová koncovka výfuku plní normu Euro 5

Vše při starém tak zůstává pouze u podvozku, který stojí na hliníkovém rámu. Ten je vpředu odpružen 41mm plně nastavitelnou vidlicí Showa BPF, vzadu tlumičem Öhlins STX40. Ryze sportovní parametry mají i brzdové třmeny M50, ovládané radiální pumpou, i sériově montované pneumatiky Diablo Supercorsa SP V3.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?