Z elektromobilů se stává naprosto běžná součást nabídky velkosériových výrobců. Je ale s podivem, že automobilka Toyota s elektromobilem ještě nepřišla. Japonský výrobce sází na hybridy. Jedním z důvodů je podle Japonců omezená kapacita a především životnost Li-Ion akumulátorů.
Li-Ion akumulátory jsou dnes nejoblíbenější, neboť na 1 kg hmotnosti nabídnou běžně 150 Wh výkonu (některé typy až 200 Wh). Ni-MH akumulátory poskytují okolo 80 Wh elektřiny na 1 kg a klasické olověné akumulátory jen asi 25 Wh na kilogram. Z hlediska kapacity jsou tak zatím Li-Ion akumulátory jasnou volbou. Navíc nemají tzv. paměťový efekt, nevyžadují úplné vybití a nabití a netrpí tolik na samovybíjení.
Doporučujeme: Uhodnete, kde se prodává nejvíc elektromobilů na světě? V Norsku ani v Kalifornii to není
Problémem Li-Ion akumulátorů je ale přehřívání a poměrně vysoká citlivost na nabíjení a vybíjení rozdílným proudem (což je při používání auta ovšem naprosto běžné). Toyota nyní ale objevila způsob, jak „pozorovat“ proud lithiových iontů v reálném čase. Objevila tím důvody přehřívání a zkracování životnosti, takže podle automobilky bude možné lépe navrhnout design článků a využít lépe uskladněnou energii.
Toyota předpokládá, že ze současných akumulátorů dostane o 15 až 20 % více dojezdu a prodlouží významně i jejich reálnou životnost. Japonská automobilka si věří natolik, že je to podle ní důvod přijít na trh s vlastním elektromobilem. Toyota přitom dosud sázela na hybridy se záložním spalovacím motorem. První elektromobil Toyoty bychom měli vidět v roce 2020 právě s novou generací Li-Ion akumulátorů.