Svět zná nejlepší sportovní auto roku 2020. Vítěz vás pravděpodobně dost překvapí

přidejte názor
  • Magazín Road & Track vyhlásil nejlepší sportovní automobil roku 2020 

  • Mezi adepty se sešly zajímavé modely jak nový Chevrolet Corvette, Toyota Supra, Lamborghini Huracán Evo nebo McLaren 600LT Spider

  • Nebo také Hyundai Veloster N, který nakonec titul sportovního auta roku 2020 také získal 

Každým rokem jsou v rámci nejrůznějších anket vyhlašovány nejrůznější nejlepší automobily počínaje českým autem roku (což příští rok na 99,9 % vyhraje Škoda Kamiq) přes evropské auto roku až třeba po nejlepší auta roku na tahání přívěsů. Vyhlašuje se rovněž nejlepší sportovní automobil roku. Nejde přímo o anketu, ale o velký test sportovních vozů pořádaný magazínem Road & Track. A v případě Performance Car of the Year 2020 zvítězil vskutku nečekaný adept.

Magazín Road & Track zařadil do velké volby celkem jedenáct sportovních aut. Konkrétně BMW M2 Competition, nový Chevrolet Corvette, Hyundai Veloster N, Lamborghini Huracán Evo, Lexus RC F Track, Lotus Evora GT, Mazda MX-5 RF Club, McLaren 600LT Spider, Nissan GT-R Nismo, Porsche 911 a Toyotu Supra. Bezesporu zajímavá skupinka. Měla být ještě zajímavější, ale některé automobilky pozvaná auta do testu nezapůjčily. Chybělo třeba BMW M8, Audi R8, Mustang Shelby GT500, Polestar 1 nebo Porsche 718 Cayman GT4.

Poprvé za volantem Porsche 911 gen. 992: Samé špatné zprávy
Přečtěte si také:

Poprvé za volantem Porsche 911 gen. 992: Samé špatné zprávy

V rámci volby nejlepšího sportovního auta pro rok 2020 nejdříve proběhlo testování na okruhu Thunderhill Raceway Park, aby si všichni mohli auta osahat v identických podmínkách a v bezpečí otestovat jejich limity. Poté bylo vybráno šest finalistů, se kterými se dále jezdilo po běžných silnicích. Podle představ magazínu Road & Track musí nejlepší sportovní auto roku zvládnout okruh, ale současně musí být dobře použitelné i v běžném provozu. Rychlost a čas na kolo mají svou roli, ale čísla nejsou pro hodnocení nejdůležitější. Sportovní auto musí také bavit. Důležité je i to, jak vůz komunikuje s řidičem. Technologiemi našlapaný automobil, který prostě jen dává řidiči automaticky rychlost, není ideální. Kdo tedy zvítězil?

Asi byste to nehádali, ale celkové vítězství získal Hyundai Veloster N. Porotu si získal jízdními vlastnostmi, precizním řízením a také množstvím informací, které od podvozku proudí k řidiči. Právě přesnost ovládání je podle Road & Track na tak vysoké úrovni, že na Veloster N nestačí ani čistokrevná sportovní auta s trojnásobnou cenou. Vítězství tohoto modelu je o to zajímavější, že se bavíme o americkém magazínu, který upřednostnil korejskou značku před domácím supersportem v podobě Chevroletu Corvette nové generace. U Chevroletu musí být hodně zklamaní.

Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní
Přečtěte si také:

Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní

I cena sehrála svou roli. Veloster N byl ze všech zúčastněných nejlevnější (na americkém trhu stojí zhruba 30 tisíc dolarů). Stejně tak americký magazín ocenil fakt, že Hyundai tento automobil z hlediska obchodních výsledků nijak zvlášť nepotřeboval. Z jistého úhlu pohledu jsou údajně auta jako Veloster N výjimečnější než 911 nebo Corvette, což jsou v dnešní době ikony, které dané značky už prostě vyrábět musí. U Hyundaie a jeho Velosteru to tak docela neplatí. Celý podrobný test najdete zde. Samozřejmě v angličtině.

Hyundai Veloster N se na českém trhu neprodává, technika je ale podobná i30 N. Pohon má na starost přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 k). Nechybí šestistupňový manuál, patřičně upravený podvozek, zvučný výfuk a elektronicky řízený přední diferenciál. Jakkoliv se na první pohled může volba sportovního Hyundaie zdát překvapivá, nakonec se dá pochopit. Už i30 N totiž funguje skvěle. Veloster má blíž ke kupé, takže lze očekávat, že v praxi bude ještě lepší.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?