-
Škoda Kamiq je „městské SUV“
-
Technicky vychází nikoliv ze stejnojmenného čínského modelu, ale z hatchbacku Škoda Scala
-
Hlavními designovými novinkami jsou dělené přední světlomety s horními LED proužky a „dynamická“ směrová světla vpředu i vzadu
-
Palubní deska, nabídka motorů i technologie na palubě se v zásadě shodují se Scalou
-
Kamiq je kratší a vyšší než Scala. Má zkrácený zadní převis a světlou výšku zvětšenou o 37 mm
-
Podobně jako mnoho jiných škodovek bude i Kamiq patřit k nejprostornějším modelům ve své třídě
-
U prodejců se Škoda Kamiq objeví letos na podzim
Týden před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě uvolnila Škoda Auto informace o novém modelu Kamiq. My jsme si ho mohli detailně prohlédnout už v předstihu. Proto pro vás dnes máme vedle oficiálních informací a fotografií i první dojmy včetně videa.
Škoda Kamiq je crossover, který se velikostí řadí do kategorie malých vozů. Automobilka ho označuje za „městské SUV“. Technicky je novinka blízce příbuzná hatchbacku Škoda Scala. Sdílí s ním modifikovanou platformu MQB A0, motory i technologickou výbavu od digitálního přístrojového štítu po USB-C vstupy. Evropská Škoda Kamiq naopak nemá technicky blízko ke stejnojmennému modelu, který se už nějakou dobu prodává v Číně.
Škoda v press kitu znovu vysvětluje jméno novinky poeticky neurčitým způsobem. „Slovo Kamiq znamená v jazyce Inuitů něco, co je zcela přirozené a má svůj vlastní charakter. To k tomuto vozu skvěle sedí,“ říká Alain Favey, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Jak jsme si ale ověřili u dvou kanadských univerzitních profesorů a odborníků na inuitštinu, skutečný význam toho slova je mnohem konkrétnější. A méně poetický:
https://autobible.euro.cz/podle-ceho-se-jmenuje-skoda-kamiq-neuhodnete/
Hlavním stylotvorným rysem Kamiqu jsou dělené přední světlomety. Úzký proužek nahoře obsahuje diody denního svícení, potkávací a dálkový světlomet jsou umístěny pod ním. Jako první přišel s tímto uspořádáním už před lety Citroen u modelu C4 Picasso. Na rozdíl od Scaly může mít Škoda Kamiq „dynamické“ blinkry (s postupným rozsvěcováním) nejen vzadu, ale také vpředu.
Design Kamiqu vychází z rok starého konceptu Vision X. Ten se zejména na prvních skicách trochu podobal konkurenčnímu Hyundai Kona, což bylo ještě zdůrazněno podobnou barevnou kombinací. U sériového Kamiqu se ale tento efekt neprojevuje vůbec. Oproti konceptu se totiž změnila vzájemná velikost jednotlivých prvků na přídi, jiné jsou také proporce. A když je řeč o proporcích: díky vyšší stavbě a kratšímu zadnímu převisu nepůsobí Kamiq tak protaženě jako Scala, což mu navzdory poněkud plochým plochým bokům automaticky dává o něco atletičtější postoj.
Tabulka: Srovnání rozměrů Škody Scala a Škody Kamiq
[wpsm_comparison_table id="858" class=""]
Rozměry Kamiqu přibližuje také oficiální infografika Škody:
I zezadu působí Kamiq relativně svalnatě. Vděčí za to výrazným horizontálním linkám a patrně i příznivějšímu poměru rozchodu zadních kol vůči šířce karoserie než u Kodiaqu i Karoqu. Stejně jako u Scaly je mezi zadními světly namísto loga s okřídleným šípem nápis „Škoda“.
Světlá výška narostla oproti Scale o 37 mm. Také v případě nového crossoveru si ale budete moci objednat elektronicky přepínatelné tlumiče pérování Sport Chassis Control, které se dodávají s odpružením sníženým o 10 milimetrů.
Interiér Kamiqu je skoro k nerozeznání od Scaly. Vidíme zde tytéž výrazné lichoběžníkové motivy, samostatně stojící displej infotainmentu nové generace i digitální přístrojovku s přepínatelnými režimy zobrazení. Základní infotainment Swing má úhlopříčku 6,5“, Bolero 8“, vrcholný Amundsen 9,2“. Všechny tři podporují Apple CarPlay i Android Auto a díky integrované „eSIM“ kartě jsou stále online. Samozřejmě pokud se auto nachází v oblasti pokryté datovým signálem.
Před řidičem se nachází digitální přístrojový panel, tvořený 10,25“ TFT displejem. Nabízí pět režimů zobrazení.
Součástí nejvyšší výbavy Style budou sportovně tvarovaná sedadla, která jsou atraktivní na pohled a pokud můžeme soudit z naší krátké zkušenosti, bude se v nich i dobře sedět. Což platí i o sedadlech vzadu.
https://autobible.euro.cz/skoda-110-super-sport-1971-si-zahrala-nejen-upirovi-ferratu/
Ačkoliv Škoda Kamiq je malé SUV, vzadu si pohodlně sedne i dospělý muž. Chodidla lze zasunout pod přední sedadlo. Sedák je umístěný v příjemné výšce a je i delší než v mnoha malých autech včetně třeba Fabie. Na oplátku ale musíte obětovat místo v kufru. Při základním objemu rovných 400 litrů je o 70 l menší než u Scaly. Po sklopení zadních opěradel se kapacita zvětší na 1395 litrů. Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze v Kamiqu převážet předměty o délce až 2447 mm. Podobně jako u dalších svých modelů dosahuje Škoda velkého nominálního objemu zavazadlového prostoru tím, že ho udělá hodně hluboký. Výrazný schod za nakládací hranou pochopitelně nijak neusnadní přepravu těžkých nebo objemných předmětů.
Ve výbavě Kamiqu samozřejmě nemohou chybět „simply clever“ prvky. Od notoricky známé škrabky ve víčku nádrže přes deštník schovaný ve dveřích až po praktické plastové chrániče hran dveří, které se automaticky vysunou při otevření. I Kamiq dostal novinku ze Scaly: plastový „trychtýř“, usnadňující dolévání kapaliny do ostřikovačů.
Kamiq se bude sériově dodávat se systémy Front Assist (včetně nouzové brzdy) a Lane Assist (udržování v pruhu). Za příplatek dostanete i adaptivní tempomat, v případě automatické převodovky s funkcí stop & go. Ta významně usnadňuje popojíždění v hustém provozu s častým zastavováním.
Paleta motorů pro Škody Kamiq kopíruje… správně, Scalu. Jak jste to jen uhodli? Na začátku stojí tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW a točivém momentu 175 Nm. Vrcholnou motorizací je 1.5 TSI 110 kW, kombinovaný s převodovkou DSG. Nechybí ani diesel. Čtyřkolku byste však u prodejce poptávali marně. Stejně jako jiné malé crossovery se i Kamiq bude prodávat jen s pohonem předních kol.
https://autobible.euro.cz/skoda-scala-kompletni-cenik-cenove-srovnani-s-golf-megane-ceed/
Tabulka: Přehled motorizací pro Škodu Kamiq
[wpsm_comparison_table id="857" class=""]
S = sériově; P = příplatek
S modelem Kamiq vstupuje Škoda do segmentu, v němž se celoevropsky velmi daří francouzským značkám. Peugeot 2008 a Renault Captur jsou nejprodávanějšími modely této podkategorie i u nás. Následuje Suzuki Vitara, Toyota CH-R a Opel Crossland X. Lze nicméně předpokládat, že až se Kamiq začne na podzim prodávat, ovládne Škoda i tento segment. Alespoň na českém trhu.
Další podrobnosti o nové Škodě Kamiq si můžete přečíst v oficiálním press kitu: