Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Rolls-Royce Phantom osmé generace byl odhalen 

  • Automobilka si vyvinula vlastní novou platformu 

  • Phantom je nejtišší auto na světě, dostal přes 130 kg zvukové izolace 

  • Dvanáctiválec o objemu 6,75 l je nově přeplňovaný 

  • O maximální pohodlí se stará řada technologií včetně monitorování nerovností. Nechybí ani řízení zadní nápravy

  • Zákazník si může vybrat umělce, který mu ztvární palubní desku 

Osmá generace vlajkové lodi automobilky Rolls-Royce má svou premiéru za sebou. Podle zveřejněných informací půjde o téměř neuvěřitelný automobil. Tak například Rolls-Royce označuje nový Phantom za nejtišší vůz se spalovacím motorem na trhu a zároveň to je také technicky nejvyspělejší model v historii značky. Zájemci se mají těšit na ještě větší úroveň pohodlí, než tomu bylo dosud.

Doporučujeme: Jedinečný Rolls-Royce Sweptail aneb Když nevíte, co s hromadou peněz

Kde začít? Třeba od platformy. Před odhalením kolovaly spekulace o příbuznosti s BMW řady 7, nicméně tuhle skutečnost Rolls-Royce v tiskové zprávě důrazně odmítá. V podstatě říká, že něco tak laciného jako sdílení platformy s něčím tak obyčejným, jako jsou masová luxusní auta typu BMW 7, není pro nový Phantom dostatečně důstojné. Automobilka proto od základu vyvinula vlastní novou hliníkovou platformu. Je celkem logické, že stejnou techniku dostanou také všechny následující modely Rolls-Royce.

Díky nové platformě získal Phantom zhruba o 30 procent tužší karoserii ve srovnání se sedmou generací a zároveň se symbolicky snížila hmotnost. Vůz využívá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení, zadní náprava je pětiprvková. Technici pro lepší stabilitu nasadili řízení zadní nápravy, pro vyšší komfort je zde vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Celý podvozek údajně provede miliony výpočtů každou sekundu a průběžně mění své nastavení podle informací z nejrůznějších senzorů.

Doporučujeme: Rolls-Royce vyrobil poslední Phantom. Nová generace se představí až příští rok

Do rychlosti 100 km/h ovšem Phantom nereaguje zpětně na vzniklou situaci. Podobně jako některá jiná auta pracuje s kamerou sledující vozovku před autem. Podvozek tak může měnit své nastavení v předstihu. Díky tomu je nová vlajková loď dokonale komfortní a navíc i dokonale tichá. Technici nasadili více než 130 kg izolačních materiálů. Při prvních testech hluku prý bylo potřeba znovu zkontrolovat kalibraci měřicích přístrojů, protože ty vypadaly, že přestaly fungovat. Podle automobilky jde o nejtišší vůz se spalovacím motorem na trhu.

phantom_16 Design se inspiroval u odvážného konceptu 103 EX. Výsledek vypadá moderně a neobyčejně luxusně
phantom_22 Kromě standardní verze připravil Rolls-Royce rovnou také provedení s prodlouženým rozvorem náprav

Co se motoru týká, nic jiného než dvanáctiválec zde čekat nemůžeme. Konkrétně jde o jednotku s tradičním objemem 6,75 litru, konstrukčně je ovšem nová. Údajně kvůli zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách dostal motor dvě turbodmychadla. Nově tak nabídne 900 Nm už při 1700 ot./min. Maximální výkon motoru je 420 kW (571 k). Osmistupňovou automatickou převodovku dodává společnost ZF.

Doporučujeme: Rolls-Royce ukazuje své budoucí SUV na prvních fotkách. Na trh dorazí zhruba za dva roky

Sada všemožných asistenčních systémů je samozřejmostí, i když tady nemá tak velký význam, když stejně budete sedět vzadu a řízení obstará personál. Mimochodem, zadní sedadla byla pozměněna, aby nabízela více pohodlí (jak také jinak) a zájemci dostanou na výběr z několika variant. Dveře se opět zavírají stiskem tlačítka, materiály uvnitř jsou dokonalé. Například zde nenajdete žádný obyčejný plastový ovladač. Vše je buď skleněné, kovové nebo potažené kůží.

Zajímavou novinkou je program The Gallery, kdy si zákazník může vybrat designéra nebo umělce ze skupiny spolupracující s automobilkou Rolls-Royce, a ten následně vytvoří originální dekor palubní desky na zakázku. Několik příkladů najdete níže. Je z nich jasně patrné, že fantazii se zde meze opravdu nekladou (do hry se dostávají věci jako květiny nebo peří).

phantom_det_17 phantom_det_14 phantom_det_18 phantom_det_13

Po stránce designu nejde vyloženě o revoluci, přesto si nový Phantom s tím starým nespletete. Vůz zcela jasně odkazuje na odvážný koncept 103 EX, typickou siluetu si ale zachoval. Zajímavostí je maska chladiče, která vůbec poprvé v historii modelu splývá s karoserií. Úzká světla jsou laserová, přičemž zvládnout osvítit prostor před autem na vzdálenost až 600 metrů. Disky mají velikost 22 palců a jsou ručně leštěné, stejně jako třeba zmíněná maska.

Kdy přesně se vůz začne prodávat, to tisková zpráva nezmiňuje. Velmi pravděpodobně si budeme moci novinku prohlédnout na autosalonu ve Frankfurtu. Upřímně se na to těšíme.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?