Reborn na polský způsob: Firma Land Serwis začala nabízet původní Defender ve stavu nového vozu

2 nové názory
  • Zájemci o původní Land Rover Defender ve stavu nového vozu mají novou možnost, jak si takové auto pořídit 

  • Polská společnost Land Serwis odstartovala projekt Defender Factory, v rámci kterého v podstatě vyrábí původní Defender 

  • Vůz je postaven z originálních náhradních dílů, používají se ale také díly repasované

  • Cena takového automobilu je zhruba 1,5 milionu korun 

Automobilka Land Rover sice už plánuje premiéru modelu Defender nové generace, zájemci o původní legendární verzi si ale pořád mohou pořídit staré provedení ve stavu nového vozu. V Polsku byl totiž zahájen projekt Defender Factory, v rámci kterého jedna z tamních společností de facto začala původní Defender znovu vyrábět.

Společnost Land Serwis se specializuje na modely Land Rover už více než čtvrt století a také přímo vyrábí podvozek pro Defender. Na světě údajně existují jen čtyři takové firmy. A Land Serwis je jediná z nich mimo Velkou Británii. Pro výrobu starého Defenderu tak mají v Polsku evidentně více než dobrý základ.

Nový Land Rover Defender předčasně odhalil interiér. Změní se opravdu hodně
Přečtěte si také:

Nový Land Rover Defender předčasně odhalil interiér. Změní se opravdu hodně

Land Serwis uvádí, že ke stavbě svých Defenderů používá originální náhradní díly. Mimochodem, podobně vzniklo také třeba Porsche 911 Turbo 993 Project Gold. Použity ale mohou být rovněž staré díly, které samozřejmě projdou patřičnou renovací. Svým způsobem celý projekt trochu připomíná program Reborn divize SVO automobilky Jaguar Land Rover. Jenže program Reborn se zaměřuje na Series I nebo první Range Rover, nikoliv na Defender.

První takto nově vyprodukovaný Defender dostal karoserii pick-up s dvojitou kabinou a barevné provedení Heritage. Od originálu je téměř k nerozeznání. Technika je založená na modelu z roku 2010. Pod kapotou najdeme dieselový čtyřválec o objemu 2,4 litru. Ten prošel řadou úprav v čele s novým výfukovým potrubím vyrobeným z nerezové oceli. Nová je také redukce, hnací hřídele nebo nápravové diferenciály. Land Serwis pak přidal jiné odpružení, které zvedlo podvozek o zhruba pět centimetrů.

Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Přečtěte si také:

Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků

Interiér polského Defenderu je čalouněný béžovou kůží a především celá kabina dostala spoustu nových izolačních materiálů. Uvnitř by díky tomu měl panovat podstatně větší klid podstatně tišší než u originálních aut. Pro lepší komfort byly instalovány také nové bezpečnostní pásy, okna jsou elektricky ovládaná a nechybí ani nezávislé topení. Jak už jsme zmínili, exteriér důsledně kopíruje původně limitovanou edici Heritage včetně všech detailů typu masky chladiče, starého znaku Land Rover na zádi nebo plakety HUE 166 na blatnících.

Land Serwis „svému“ produktu věří. Zájemci si totiž budou muset připravit více než 1,5 milionu korun. Kromě zajímavého auta, které by v některých ohledech mělo být lepší než původní Defender, dostanou také záruku na tři roky nebo 100 000 km.

Aleš (neregistrovaný)
Proč? Jen kvůli pár záběrům z jatek? Myslíte, že se u nás nic takového nestalo? Pokud zvíře jde, věřím, že se ho hodně lidí bude snažit prodat a ne platit za kafilerku...ne,že bych s tím souhlasil, ale je to tak...a hlavně - co si myslíte,že hlavně jíte? Maso z Polska, Babiš ho vozí do svých "přebalíren" zvaných masokombináty, mraky....Nic jiného mu ostatně, při jeho úspěšné likvidaci našeho zemědělství, nezbývá. Sakra,jak se dá přejít od aut k dobytku, ale ,vlastně,jsou to hlavně farmářské auta...;-)
  • Našli jste v článku chybu?