Současné elektromobily trpí na jeden zásadní problém a to je omezený dojezd v reálném provozu, zejména pokud chcete udržovat vyšší rychlost. Elektromotory také nejlépe pracují v určitém optimálním pásmu otáček a většina současných elektromobilů tudíž s rostoucí rychlostí přichází o svou velkou výhodu, tedy efektivní provoz.
Tento problém má řešit nový systém od společnosti GKN, který se jmenuje eTwinsterX. V principu jde o jednotku s integrovaným elektromotorem, převodovkou a diferenciálem, respektive systémem pro rozdělování točivého momentu. Něco podobného má vzadu například Focus RS nebo Insignia OPC, jen bez toho elektromotoru.
Doporučujeme: Elektrický srovnávací test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh
Systém od GKN je revoluční v tom, že využívá dvoustupňovou převodovku. Podle výrobce tak lze lépe využít potenciál elektromotoru k tomu, aby mělo auto lepší akceleraci z nízkých rychlostech a zároveň mohlo jet rychleji a úsporněji například po dálnici. Většina dnešních elektromobilů je omezena na 160 km/h právě kvůli neefektivní práci elektromotoru za touto hranicí.
Systém eTwinsterX lze montovat do různých aplikací, ať už do předokolek, zadokolek nebo plug-in hybridů jako asistenci spalovacímu motoru (který je nejčastěji umístěný vpředu). Jako bonus se k tomu přidává funkce vektorování točivého momentu na poháněné nápravě. GKN již jedná s velkými výrobci (BMW, Porsche...) na možných aplikacích. Testovací program by měl být hotový na jaře 2018 a následně by se měly první „twinstery“ objevit v produkčních autech. Také tato novinka byla oficiálně představena ve Frankfurtu.