Audi má na letošní rok naplánovaných opravdu hodně novinek. Kromě elektromobilů se pořád myslí také na zájemce o rychlá auta vybavená spalovacími motory, jak dokazuje aktuálně představená nová generace modelů S6, S6 Avant a S7. Špatnou zprávou může být fakt, že do Evropy míří pouze dieselové varianty. Jinde ve světě bude k dispozici také benzinový šestiválec o objemu 2,9 litru (331 kW/450 k, 600 Nm). Něco nám ale říká, že on ten diesel nepojede úplně špatně.
Automobilka totiž nedala pod kapotu jen tak nějaký motor, ale třílitrový šestiválec přeplňovaný jedním klasickým výfukovým turbodmychadlem a elektrickým kompresorem. Audi tak navazuje na model SQ7, který si získal velkou oblibu právě kvůli naftovému motoru s projevem blízkým benzinové jednotce. I tentokrát je elektrický kompresor napájen 48V sítí. Elektrická energie se uchovává v lithium-iontovém akumulátoru uloženém pod zavazadelníkem. Podle Audi má elektrický kompresor reakční dobu pouze 250 ms. Jeho maximální otáčky jsou 70 000 ot./min a výkon dosahuje až 7 kW. Tato technologie má za cíl především zlepšit odezvu na plyn. Uvidíme, jaká bude praxe. Právě laxní odezva na plyn je totiž to, co je současným šestiválcům koncernu VW hromadně vytýkáno.
Maximální výkon činí 257 kW (349 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. Sedanu to stačí k akceleraci z nuly na 100 km/h za pět sekund, kombi a S7 potřebují o desetinu sekundy víc. Nejvyšší rychlost 250 km/h je daná omezovačem. To vše s oficiálně udávanou spotřebou paliva 6,2 l/100 km pro sedan a 6,5 l/100 km pro Avant a S7.
I tato vznětová jednotka využívá pomoc elektromotoru, který je připojen přes řemen ke klikové hřídeli. Při brzdění elektromotor naopak funguje jako generátor a vyrábí elektřinu, která se následně využívá k pohonu elektrického kompresoru. Přítomnost mild-hybridu ale umožňuje také zásah systému start/stop už při rychlostech 22 km/h a nižších. Vůz může takzvaně plachtit s vypnutým motorem pod dobu až 40 sekund.
Audi slibuje zajímavé věci i v technice podvozku. Základní provedení je o 20 mm nižší než klasické varianty, k dispozici je ale také vzduchové odpružení automaticky upravující světlou výšku. Připlácet můžete rovněž za systém řízení zadní nápravy nebo za aktivní zadní diferenciál. Mezinápravový samosvorný diferenciál je samozřejmě standardem a pracuje se základním rozložením 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Pokud by vám to pořád bylo málo, pak si můžete dokoupit ještě třeba keramické brzdy.
Na trh dorazí nová S6, S6 Avant a S7 v letos v létě. Základní cena na německém trhu je pro sedan 76 500 eur, kombi stojí 79 000 eur a S7 vyjde na 82 750 eur.