Nejlepší auta pro tahání přívěsů na aktuálním trhu? Podle britské ankety jsou to především elektromobily a plug-in hybridy

26.09.2022
4 nové názory
  • Britský Caravan and Motorhome Club vyhlásil výsledky jubilejního 40. ročníku ankety Towcar of the Year 

  • Absolutním vítězem se stala Škoda Karoq 2.0 TDI DSG s pohonem všech kol 

  • Karoq byl jedním z pouze tří vozů osazených spalovacím motorem, které v této anketě uspěly. Ostatní byly elektromobily a plug-in hybridy 

Tradiční britská anketa Towcar of the Year zná své vítěze pro rok 2023. Titul absolutního vítěze si protentokrát odnáší Škoda Karoq s motorem 2.0 TDI, pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Karoq uspěl i ve dvou dílčích kategoriích. Zajímavé ale je, že populární mladoboleslavský crossover byl jedním z pouze tří vozů, které si z této ankety odnesly ocenění a které byly vybaveny jen spalovacím motorem. Všechna ostatní ocenění získaly buď elektromobily, nebo plug-in hybridy.

Naftová Škoda Karoq podle tiskové zprávy klubu Caravan and Motorhome Club, který anketu pořádá, ohromila porotu kombinací silného motoru, dostatku trakce, velkého zavazadelníku a prostoru ve druhé řadě. Karoq je podle výsledného hodnocení zároveň výborným automobilem také pro každodenní cestování bez připojeného přívěsu. Kromě absolutního titulu Towcar of the Year 2023 si tento model značky Škoda odnesl také vítězství v kategorii rodinných automobilů a vozů schopných odtáhnout přívěs o hmotnosti 1400 až 1500 kg.

Česká firma nabízí netradiční „obytný přívěs“. Má nahradit chatu a můžete si na něj vzít hypotéku
Přečtěte si také:

Česká firma nabízí netradiční „obytný přívěs“. Má nahradit chatu a můžete si na něj vzít hypotéku

Kromě Škody Karoq si z vozů s čistě spalovacím motorem odnesly nějaké ocenění ještě Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI a Volkswagen Multivan 2.0 TSI. Ve všech ostatních případech porota oceňovala elektromobily (oceněn byl třeba VW ID.5, ale také Škoda Enyaq iV), nebo plug-in hybridy, jako třeba Porsche Cayenne E-Hybrid. Všechny oceněné vozy najdete v přiložené kategorii.

Úspěch elektromobilů a plug-in hybridů v této anketě nakonec ale není velkým překvapením. Elektrický pohon je pro tahání přívěsů přímo ideální. Nevýhodou je pouze komplikovanější dobíjení, které většinou vyžaduje odpojení přívěsu, a především výrazně snížený dojezd. Tyto aspekty ale odborná porota nehodnotní. V testovacím areálu Millbrook Proving Ground se zkouší především rozjezdy do různě prudkých svahů, stabilita při různých rychlostech a hodnotí se rovněž také třeba couvání. Do ankety mohly být nominovány ty automobily, které budou v prodeji od 1. října letošního roku.

Zdroj: Caravan and Motorhome Club

Petr Nepraš (neregistrovaný)
Super je vidět že v komisi sedí samý odborníci když neberou v potaz dost podstatný parametr jako je spotřeba zvlášť když jde o tahání přívěsu a u elektromobilů který je na tom s odjezdem už tak mizerně a měl by být využíván jako tažné vozidlo na dovolenou kde potřebujete najet najednou stovky kilometrů přijde jako holý nesmysl to aby si člověk vzal další 2 dny dovolené jenom na cestu a ještě se obrnil trpělivostí
Pospec (neregistrovaný)
A když potřebuji tahat 3,5 tunový vlek tak toho asi moc na výběr nemám
Mirek (neregistrovaný)
Elektromobil je idealni na tahani privesu, jen se snim nikam nedojede. Pri nabijeni se musi odpojit prives, muzete si vlastne schrupnout.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?