Bývalo dobrým (byť nikdy univerzálně platným) zvykem, že označení modelu, respektive motorizace mělo přímý vztah k technice pod kapotou. BMW 330i, Mercedes-Benz S 500, Škoda 120. Číselné označení v názvu modelu udávalo více či méně zašifrovanou formou přibližný zdvihový objem motoru. Popřípadě jednoho válce, což byla specialita Ferrari. V posledních letech ale dochází k velkému rozvolnění. BMW u svých dvoulitrových čtyřválců používá označení dříve určená třílitrovým šestiválcům. Audi přešlo na matoucí označení podle pásma nejvyššího výkonu. (V Číně tento systém používají i další koncernové značky včetně Škody). Volvo T8 rozhodně není osmiválec a Porsche Taycan Turbo nemá žádné turbo. Zcela originální přístup k označování motorizací ale zvolil Cadillac.
Počínaje modelovým rokem 2020 bude luxusní značka skupiny General Motors označovat motory podle točivého momentu, zaokrouhleného na nejbližších 50 Nm nahoru. Informovaly o tom Automotive News. Model poháněný benzinovým turbomotorem 2,0 l se tak bude jmenovat „350T“. Šestiválec 3,6 l v modelu XT6 bude „400“.
Oficiálním důvodem je nástup elektrické éry. Elektromotory nemají žádný zdvihový objem a výrobci řeší otázku, jak v modelovém označení vystihnout dynamický potenciál hnací jednotky. Ve skutečnosti však může být motivace k přechodu na nové označování odlišná. Cadillacu se v posledních letech daří zejména v Číně, kde zákazníci za vyšším číslem v modelovém označení vidí prestižnější auto. Viz zmíněný příklad Audi, respektive koncernu VW. Pro tuto interpretaci hovoří i skutečnost, že Cadillac se rozhodl používat newtonmetry, tedy jednotku domácímu publiku zcela nesrozumitelnou. Američané měří sílu na klice v „librách na stopu“. Ze čtyř set by tak zbylo jen 294. (Ano, vztah mezi lb.ft a Nm je téměř stejný jako mezi kW a metrickou koňskou silou.) A vyšší číslo zkrátka působí lépe. Jak v Číně, tak v Americe.